Avatar billede wernstroem Nybegynder
09. oktober 2001 - 12:06 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ulovlig handling???

Jeg har et lile problem. En windows 98 med exel 97 som giver fejl under opstart af exel. Dvs exel logoet kommer frem og så ulovlig handling.
Jeg har prøvet at opdatere til office 2000...stadig problem
Jeg har opdateret windows....stadig problem.
Jeg har prøvet at køre kontrolprog. til systenfiler men ingen fejl.

Nogen som har et forslag.
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2001 - 12:10 #1
har prøvet det samme, jeg havde installeret et scannerprogram, som excel som konfliktede med excel.
Prøv evt. at afinstallere officepakken og installer forfra.
09. oktober 2001 - 12:20 #2
Der er fil, som kan fjernes. Jeg skal lige finde den.
Avatar billede janvogt Praktikant
09. oktober 2001 - 12:23 #3
Prøv at kigge i folderen ...\\microsoft office\\office\\XLstart.
Det der ligger her startes automatisk op med Excel.
Normalt er det kun den personlige dokumentmappe, men hvis du har andet liggende der kan du prøve at flytte/fjerne det.
Det kan meget nemt være sådan noget, som skaber konflikten.
Avatar billede janvogt Praktikant
09. oktober 2001 - 12:24 #4
F.eks. kan der ligge en fil med navnet TBrun97.xls.
Hvis der gør det, så fjern den.
09. oktober 2001 - 12:27 #5
rigtigt jan - TBrun97.xls var navnet jeg kiggede efter.
Avatar billede bak Seniormester
09. oktober 2001 - 12:32 #6
For at teste excel uden alle addinns, startfoldere mv. prøv at tilføje /automation i target på dit shortcut.
Hvis excel nu kan startes kan du begynde at fjerne filer indtil den virker.
/automation giver cleanboot af excel.
Avatar billede wernstroem Nybegynder
09. oktober 2001 - 13:34 #7
Tak for alle forslagene. Jeg skal til pc\'en iaften og vil der afprøve det. Jeg skal nok afgive point til den som giver det rigtige svar.

Lige en notits. Jeg kan godt lave en hurtigvisning, men det har jo heller ikke rigtigt noget med exel at gøre..
Avatar billede bak Seniormester
09. oktober 2001 - 21:06 #8
sorry, du behøver selvfølgelig ikke ændre dit shortcut.
Vælg KØR i startmenu og skriv :
excel /automation
Så får du se om excel overhovedet kan køre.
Avatar billede wernstroem Nybegynder
09. oktober 2001 - 21:43 #9
Jamen det kunne du godt ha skrevet noget før for nu er jeg ikke ved computeren mere.
Alle de andre fejlede så alle forslag er stadig gode så kom....
Avatar billede mile Juniormester
10. oktober 2001 - 11:02 #10
Janvogt - Ved du hvor denne fil kommer fra ? Det lyder da ret interessant. Jeg kunne jo risikere at støde på den på et tidspunkt.
Avatar billede janvogt Praktikant
10. oktober 2001 - 12:38 #11
>>>Mile
Den kan ihvertfald dukke om i forbindelse med installation af scanner, men det er vel også sandsynligt, at den kan dukke op i andre sammenhænge.

Umiddelbart kunne den godt ligne en af de type systemfiler, som er nødvendig for at køre Visual Basic programmer.
Avatar billede mile Juniormester
10. oktober 2001 - 12:41 #12
Tak for det janvogt. Din konto herovre vokser :-)
Avatar billede janvogt Praktikant
10. oktober 2001 - 13:05 #13
Så må vi vel hellere snart få den udlignet .... ;-)
Avatar billede bak Seniormester
10. oktober 2001 - 14:19 #14
TBrun97.xls er en fil der stammer fra TextBridge, et OCR-program (tekstgenkendelse). Følger tit med en scanner. Skulle kunne muliggøre scanning direkte fra / til excel.
Der kommer nomalt også en TBrun97.doc til Word.
Og det er rigtigt at de tit skaber problemer
Avatar billede mile Juniormester
10. oktober 2001 - 14:29 #15
Pænt tak. Så ved jeg hvad jeg skal kigge efter.