Avatar billede starbotz Nybegynder
09. oktober 2001 - 09:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Internet Explorer og SSL

Hey allesammen :o)

Jeg har et spørgsmål ang. Internet Explorer. I kender det godt, når man registrerer sig til et eller andet, fx et newsletter et sted på nettet og man så skal indtaste fx sit navn og emailadresse, så kan browseren huske fx de emailadresser man tidligere har tastet ind i felter på nettet.

Jeg er ikke klar over om det er en IE 5.5 feature eller hvad. Men jeg spørger fordi jeg OGSÅ har oplevet i samme browserversion at jeg IKKE kunne.

Kan nogen give en forklaring på dette? Har det noget med secure sites (som bruger SSL) at gøre? Opsætning i browseren (dette tror jeg dog ikke)? Eller hvad?

Thanx :o)
Avatar billede gitrian Nybegynder
09. oktober 2001 - 09:49 #1
Man kan sætte i HTML-koden at funktionen ikke skal kunne benyttets

f.eks. <input name=\"kreditkort\" autocomplete=\"off\">

Avatar billede apollo69 Nybegynder
09. oktober 2001 - 10:03 #2
zbs>> Sådan forstår jeg det ikke.
Den med SSL tror jeg mere på.
Avatar billede starbotz Nybegynder
09. oktober 2001 - 10:52 #3
Det jeg mener er, at hvis der fx er to felter som hedder \"User name\" og \"Password\", så hvis jeg i andre tilfælde har haft skrevet et navn i et felt som fx begynder med s, så så snart jeg skriver s i feltet \"User name\", så er der ligesom sådan en automatisk dropdown liste (hvor det nederste højre hjørne er skraveret) hvor jeg kan vælge fx \"Starbotz\" i hvis jeg har haft skrevet det før.

Jeg ved så godt, at når man så tab\'er videre til password feltet bliver password\'et autocomplete\'d, hvis jeg har valgt at IE skal huske password\'et for mig.

Men den dér automatiske drop-down liste, er der nogen regler for hvornår den kommer og hvornår den ikke gør?
Avatar billede kapla Nybegynder
09. oktober 2001 - 20:05 #4
Funktioner - Internetindstillinger - Indhold - Autofuldførelse - Prøv at kigge der.
Avatar billede starbotz Nybegynder
10. oktober 2001 - 10:38 #5
Funktioner -> Internetindstillinger -> Indhold -> Autofuldførelse:

Jeg har lige kigget og jeg har kryds i allesammen:

Brug autofuldførelse til:
x  Webadresser
x  Formularer
x  Brugernavne
  x  Bed mig om at gemme adgangskoder

Jeg har mistanke om at det er hvis man kører SSL at det man tidligere har indtastet ikke bliver foreslået i listen.

>:o|
Avatar billede cherita.dk Nybegynder
15. november 2001 - 11:40 #6
Er der nogle der ved, hvordan man laver en check-box a la \"husk mine adgangskoder\" så der automatisk huskes koderne (hvis checked naturligvis)?
Hvis man har en side hvor der skal skrives ID og pass ville jeg gerne kunne lave en sådan checkbox.

mvh Christian
Avatar billede starbotz Nybegynder
09. januar 2002 - 02:31 #7
Jeg lukker spørgsmålet.