Avatar billede megalas Nybegynder
08. oktober 2001 - 20:32 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

./configure i mandrake 8.0

når jeg prøver at installere et program vha ./configure og make osv. Så starter jeg med at skrive ./configure og så savrer linux med en masse ca. 15 linjer og stopper med beskeden \"configure error no acceptable cc found in $PATH\"
hvad kan dette skyldes?
Avatar billede lbhansen Nybegynder
08. oktober 2001 - 20:41 #1
du skal have installeret en c compiler.
Den ligger på din cd, og hedder vidst nok egcs.
Avatar billede arnbak Nybegynder
09. oktober 2001 - 12:13 #2
Jeg har lige lavet det samme hvor jeg fik samme meddelse. Det skyldes som lbhansen skriver at du mangler en compiler. Jeg installerede gcc så virkede det
Avatar billede megalas Nybegynder
09. oktober 2001 - 16:36 #3
nu har jeg installeret gcc, gcc-pp, gcc-c++ og gcc-colorgcc, og det går langt bedere men det virker stadig ikke. når den chekker kompileren skriver den: \"configure: error: installation or configuration problem: C++ compiler cannot create executables.\"
Avatar billede lbhansen Nybegynder
09. oktober 2001 - 19:49 #4
jeg har installeret kgcc i min installation. Dog redhat. Derudover skal du også have make og automake.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
09. oktober 2001 - 20:42 #5
dit problem kan være, at du skal huske at \"su\" til root, når du kører \"make install\"... ellers virker det ikke!
Avatar billede megalas Nybegynder
10. oktober 2001 - 18:59 #6
det virker stadig ikke jeg, jeg får stadig samme fejl medelse...
Avatar billede megalas Nybegynder
10. oktober 2001 - 19:03 #7
ok jeg har løst problemet min c++(gcc-c++) compiler var ikke installeret, nu virker det tak for hjælpen.