Avatar billede unbeatable_calvin Nybegynder
08. oktober 2001 - 11:22 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

login

Jeg kan forstå det meste html men php er en som en russisk dialekt.

Skal bruge et login script, der bare vha password og brugernavn viderestiller til \"side1\" (afhængig af bruger).

\"side1\" er lige nu lavet i html og kan åbnes ved bare at indtaste adressen til den. Det vil jeg også forhindre. Man skal altså bruge login hver eneste gang, man vil vil se side1 (side1 linker videre til side2 osv, og disse skal også forblive skjult/beskyttede).

Jeg har set et sms script, hvor der ligger en masse data i en .inc fil som en ekstern database. Sådan vil jeg gerne have en liste over bruger/password/url

Skal nævnes at jeg ikke har eget domæne og må nøjes med den service som www.theroom.dk stiller til rådighed....

PS. Måske et godt forslag til en anden webserver, der er gratis, uden reklamer, min20MB, php, osv...????

Synes selv jeg stiller store krav, men jeg håber at 200 point er nok, ellers må I lige sige til! :-)
Avatar billede blood Nybegynder
08. oktober 2001 - 11:53 #1
Til det webhotel...
Så kan du på www.webpunkt.dk
Php.
Mysql. (Det gør det hele lettere hvis vi skal lave det login script som du vil have.)
Ssi.
Uden reklamer.
Næm adresse http://ditnavn.webpunkt.dk
10 Mb. Men skriv til mig på sysadmin@webpunkt.dk Så kan vi godt lave de 10Mb om til 20mb :o)
Avatar billede blood Nybegynder
08. oktober 2001 - 11:54 #2
Ups jeg glemte at du også får Ftp.

Dvs. du uploader via et program istedet for browseren.
Avatar billede unbeatable_calvin Nybegynder
08. oktober 2001 - 14:22 #3
webpunkt? ok, det vil jeg lige se på

Avatar billede unbeatable_calvin Nybegynder
08. oktober 2001 - 14:41 #4
har oprettet på webpunkt! Sender dig en mail vedr. 20mb
Avatar billede klatten Nybegynder
08. oktober 2001 - 14:50 #5
blood> er det dig, der står for webpunkt?
Jeg mangler nemlig også et sted med 20mb (er allerede oprettet på webpunkt)
Avatar billede blood Nybegynder
08. oktober 2001 - 15:18 #6
klatten >> Jeg ejer ikke serveren.
Det er brugeren \"webpunkt.dk\" her på siden som ejer serveren.
Jeg og en anden står for administration af serveren. (Dog mest mig)
Avatar billede unbeatable_calvin Nybegynder
09. oktober 2001 - 09:10 #7
Hmm...nu har jeg da hævet point til 325. Vil sådan set gerne give blood 75 point for hjælpen med webpunkt.dk

Dvs der er 250 point til PHP scriptet...og i morgen er der 255 point og i overmorgen er der 260 point....HVOR LÆNGE TØR DU VENTE? (Jeg stopper ved 300)

Blood, du har en stor fordel, da du vel får en mail, når jeg trykker på Udfør. Det gør klatten også, men han har ikke forstand på PHP :-)

.....

Jeg har nu uploaded første portion til webpunkt, så nu mangler jeg login!!!!
Avatar billede unbeatable_calvin Nybegynder
10. oktober 2001 - 08:13 #8
Så kom der 5 point mere på !
Avatar billede ans_dk Nybegynder
11. oktober 2001 - 09:40 #9
ggggg,
hvad med at komme med lidt penge ??
det vil måske hjælpe lidt !?!?

jeg har en komplet login modul, som er lavet til at bruges sammen med FrontBase database (kan også leveres til MySQL)...
systemet er skudsikkert ... kan ikke hackes via php (99.99%)... der er validering at ALT.... cookie encrytion, osv ....

.... men, kommer der penge på bordet kan det også laves ved at gemme passswords i en fil (som ikke kan ses på nettet!)....

pære nemt ,,,

hmmmm, kan du ikke ofre 49,- (ex.moms) og få en PHPsite hos www.netsite.dk ???

hmmmm... det ER billigt !!

mvh,
ans_dk
Avatar billede limemedia Nybegynder
11. oktober 2001 - 09:40 #10
er det du søger noget lign det her ? det er et hurtigt forslag på hvordan jeg forstår din problematik og en ren php baseret løsning

filnavn : login.php
<?php
    require(\"urllist.php\");
    if ($User && $Pass) {
        if ($PWList[$User.\"¤¤\".$Pass]) {
            header(\"Location: \".$PWList[$User.\"¤¤\".$Pass]);
        } else {
            echo \"Forkert user/pass kombination\";
        }
?>

<FORM ACTION=\"login.php\" METHOD=\"post\" NAME=\"loginform\">
<INPUT TYPE=\"text\" NAME=\"User\" VALUE=\"Brugernavn\"><BR>
<INPUT TYPE=\"password\" NAME=\"Pass\" VALUE=\"Password\"><BR>
<INPUT TYPE=\"submit\" NAME=\"- LOGIN -\">
</FORM>

filnavn : urllist.php
<?php
    $PWList = array();
    $PWList[\"ljweb¤¤test\"] = \"http://www.ljweb.com\";
    $PWList[\"lars¤¤jensen\"] = \"http://www.eksperten.dk\";
?>

Filen du skal tilrette er i urllist.php der indeholder dine brugernavn/password kombinationer samt url\'er

Formatet er
$PWList[\"ljweb¤¤test\"] = \"http://www.ljweb.com\";

hvor det du skal rette er
ljweb  - er brugernavnet
¤¤  - er seperator mellem brugernavn og test (må ikke ændres og skal være der)
test  - er password for brugeren
http://www.ljweb.com  - er den url der skal linkes til. du kan også skrive /subdir/benni.html for at linke til et subdir

Har jeg misforstået opgaven eller ?

/ Lars

Avatar billede ans_dk Nybegynder
11. oktober 2001 - 09:42 #11
ooops .. det hedder ikke PHPsite, men LIGHTsite ... tjeck www.netsite.dk

/ans_dk
Avatar billede unbeatable_calvin Nybegynder
11. oktober 2001 - 12:10 #12
ljweb...jeg vil tro, at du har forstået korrekt. Jeg tester lige og vender tilbage.

=====
I mellemtiden: blood vil du lige ligge et svar, så du kan få de 75 point!
Avatar billede unbeatable_calvin Nybegynder
11. oktober 2001 - 12:37 #13
Når jeg indtaster korrekte bruger/pass

Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /www/docs/users/bryllup/login.php:9) in /www/docs/users/bryllup/login.php on line 13

Line 13 er den her: header(\"Location: \".$PWList[$User.\"¤¤\".$Pass]);
Avatar billede unbeatable_calvin Nybegynder
11. oktober 2001 - 13:20 #14
ljweb>
vil jo gerne have et script, der virker!!!
Avatar billede limemedia Nybegynder
11. oktober 2001 - 13:50 #15
unbeatable >> du må ikke outputte noget overhovedet før i mit script. en header virker kun hvis det er det absolut første der står i scriptet
Avatar billede unbeatable_calvin Nybegynder
11. oktober 2001 - 13:56 #16
ikke forstået!
Jeg har bare lavet de to filer login.php og urllist.php (hvor hele din tekst er sat ind efter <body>tag
Avatar billede limemedia Nybegynder
11. oktober 2001 - 14:18 #17
ja, og du må ikke sætte det ind efter body tag\'get

lav istedet

---
?php
    require(\"urllist.php\");
    if ($User && $Pass) {
        if ($PWList[$User.\"¤¤\".$Pass]) {
            header(\"Location: \".$PWList[$User.\"¤¤\".$Pass]);
        } else {
            echo \"Forkert user/pass kombination\";
        }
?>
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Her er min titel</TITLE>
</HEAD>

<BODY>
bla bla <BR>
<FORM ACTION=\"login.php\" METHOD=\"post\" NAME=\"loginform\">
<INPUT TYPE=\"text\" NAME=\"User\" VALUE=\"Brugernavn\"><BR>
<INPUT TYPE=\"password\" NAME=\"Pass\" VALUE=\"Password\"><BR>
<INPUT TYPE=\"submit\" NAME=\"- LOGIN -\">
</FORM>

</BODY>
</HTML>
Avatar billede unbeatable_calvin Nybegynder
11. oktober 2001 - 14:48 #18
hmm...webpunkt.dk er nede lige nu! Tester og melder tilbage.
Avatar billede blood Nybegynder
11. oktober 2001 - 15:09 #19
Yes.. Tilsvære...

Det er www.ndw.dk som er nede.. Det er dem som hoster vores domain..
Vi håber at de kommer op igen snart..
Avatar billede unbeatable_calvin Nybegynder
12. oktober 2001 - 09:26 #20
ljweb> du må kalde mig dum, men jeg kan ikke få det til at virke.

Jeg har lavet 2 filer.

Fil nr 1 hedder login.php og er uploaded til http://bryllup.webpunkt.dk/login.php
Fil nr 2 hedder urllist.php og er uploaded til http://bryllup.webpunkt.dk/urllist.php

De ser sådan ud:
==================login.php================
<?php
    require(\"urllist.php\");
    if ($User && $Pass) {
        if ($PWList[$User.\"¤¤\".$Pass]) {
            header(\"Location: \".$PWList[$User.\"¤¤\".$Pass]);
        } else {
            echo \"Forkert user/pass kombination\";
        }
?>
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Login</TITLE>
<META NAME=\"Generator\" CONTENT=\"Stone\'s WebWriter 3.5\">
</HEAD>

<BODY>
<BR>
<FORM ACTION=\"login.php\" METHOD=\"post\" NAME=\"loginform\">
<INPUT TYPE=\"text\" NAME=\"User\" VALUE=\"Brugernavn\"><BR>
<INPUT TYPE=\"password\" NAME=\"Pass\" VALUE=\"Passw\"><BR>
<INPUT TYPE=\"submit\" NAME=\"Login\" VALUE=\"Login\">
</FORM>

</BODY>
</HTML>

======slut========

==============urllist.php============
<?php
    $PWList = array();
    $PWList[\"ljweb¤¤test\"] = \"http://www.ljweb.com\";
    $PWList[\"lars¤¤jensen\"] = \"http://www.eksperten.dk\";
?>
=====slut=====

Når man her http://bryllup.webpunkt.dk/login.php indtaster korrekt bruger/pass som foreksempel:
Bruger: lars
Passw:  jensen
Får jeg følgende fejl tilbage:
Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /www/docs/users/bryllup/urllist.php:6) in /www/docs/users/bryllup/login.php on line 5
Avatar billede limemedia Nybegynder
12. oktober 2001 - 09:39 #21
du har en newline efter ?> i urllist.php så... du må end ikke have et space efter ?>
Avatar billede unbeatable_calvin Nybegynder
12. oktober 2001 - 10:05 #22
Så virker det! ljweb, du får 260 point.

Blood, vil du venligst poste et svar, så du kan få de resterende 75 point!
Avatar billede limemedia Nybegynder
12. oktober 2001 - 10:07 #23
:o)
Avatar billede blood Nybegynder
12. oktober 2001 - 10:41 #24
Svar :o)