Avatar billede sux Nybegynder
07. oktober 2001 - 13:40 Der er 30 kommentarer og
6 løsninger

Vurdér denne computer

Vurdér denne computer:

MYCOM 1,1 GHz
AMD Athlon 1,1 GHz processor
256 MB RAM (PC 133)
20 GB harddisk, 52x speed CD-rom
32 MB Savage 4 AGP Grafik (shared)
16 bit lyd onboard
tastatur, mus og 12 mdrs Hotline
PRIS: 4999,- fra ny

I må gerne nævne hvilke svagheder den har og om den samlet set er et godt køb!
Avatar billede limemedia Nybegynder
07. oktober 2001 - 13:42 #1
MYCOM ? så er det vist Bilka/OBS der sælger

Ram mærke, harddisk mærke ? 32mb shared, nej vel ? grafikkort skal have egen tam og 16bit lydkort ?

hmm, ville sætte noget sammen selv til omtrendt samme pris, men hvor du ikke køber katten i sækken
Avatar billede bbs Nybegynder
07. oktober 2001 - 13:42 #2
Den er helt ok hvis den er til familie-brug, dog ved man ikke hvilke mærker det er.

Spørg om disse ting:
Er Processoren med 200 eller 266 mhz bus?
Hvilke mærke er rammene?
Hvilket mærke og model er harddisken (du _skal_ har\' en med 7200 rpm)?
Grafikkortet ser ok ud til familie-brug, men hvis du skal spille hardcore spil på den, kan du få problemer ;)

Ellers ser det ok ud..
Avatar billede bbs Nybegynder
07. oktober 2001 - 13:43 #3
Brug evt. www.edbpriser.dk/hardware.asp til selv og samle, bestil alle varerne, og lad den lokale datamand samle det for dig (de plejer at ta\' 500 for det).
Så er du sikret kvalitet!
Avatar billede 7 Nybegynder
07. oktober 2001 - 13:46 #4
4999,- som ny?!
Så kan den da ikke være så god, min har kostet 14999,- og jeg synes den er dårlig!
Men ellers ser det godt ud :)
Avatar billede sux Nybegynder
07. oktober 2001 - 13:52 #5
Dvs I synes IKKE at det er godt køb??
Avatar billede bbs Nybegynder
07. oktober 2001 - 13:55 #6
Jo, hvis det er til en familie hvor de kun skal skrive på, og lege med spil som pacman mv.
Hvis der skal spilles hardcore CS og der skal arbejdes med billed-programmer, så skal du ha\' en anden!
Avatar billede limemedia Nybegynder
07. oktober 2001 - 13:55 #7
umiddelbart er mit råd at samle selv og lade det tilbud være et tilbud du forbigår
Avatar billede 7 Nybegynder
07. oktober 2001 - 13:58 #8
Hvis du ikke sidder med 48 vinduer åbne på samme tid (som jeg gør)  :]
Så er den da god nok...!
Avatar billede sukos Juniormester
07. oktober 2001 - 13:59 #9
ECS K7S5A board, 2 ddr og sd ram sokler, socket A
AMD Athlon 1333/266 t-bird
Cooler Master køler (Op til 1,5 Ghz)
256 ram pc 133
DVD 10x32 IDE
Maxtor 40 Gb Diamond 5400 Rpm (evt. IBM 7200, 150, kr. merpris)
ATX midi 300 W
Cyberdrivedrive 16x10x40 CDRW (Neroburn-software)
Diskdrev 1,44
Riva TNT AGP 32 Mb M64-TV-out
PS/2 tastatur, Win
PS/2 scrollmus
Højtalere

Saml selv, pris: 6000,- hos datatel
Avatar billede slinky Nybegynder
07. oktober 2001 - 14:00 #10
tjaa.. den her koster 7000,- samlet og det hele hos pc-store.dk:

AMD Athlon 1400Mhz CPU
Soltek SL-75KAV ATX bundkort
512MB PC-133 org. PQI RAM
40.0GB IBM harddisk ATA-100
Inno3D Geforce2 MX 32MB m/TV-ud
SB. Komp. AC97 lydkort (onboard)
1.44MB 3½\" Floppydrev
LinkWorld \"Low-Noise\" miditower, 350W
48X Samsung CD-ROM drev
Chic Ergo mus ps/2
Acer \"slimline\" Win98 tastatur ps/2
140Watts aktive højtalere

BTW: køb aldrin computer hor Billig-Importeret- Lort-Kan-Afhentes, that SUX
//slinky
Avatar billede sukos Juniormester
07. oktober 2001 - 14:00 #11
Lydkort onboard, 32 bit
Avatar billede desmer Nybegynder
07. oktober 2001 - 14:00 #12
Jamen, det afhænger jo af mærkerne, samt det at der ikke er nævnt nogen skærm. Er det en \"Aldi-computer\" ?
Avatar billede bbs Nybegynder
07. oktober 2001 - 14:01 #13
Well, SHG.dk er billigere end de fleste, prøv at sammensætte en pc der..
Avatar billede sux Nybegynder
07. oktober 2001 - 14:04 #14
Hmm - ja, men så løber de 6000 vel hurtig op til 7000 når den skal samles
Avatar billede g-and Nybegynder
07. oktober 2001 - 14:09 #15
DU SKAL IKKE KØBE COMPUTEREN!!!

Du kan finde mange andre gode tilbud til den pris...!!!

En god ide er at købe PC´en over nettet....du kan finde computere der er bedre end den du har set til samme pris...men det hele er jo op til dig selv  :O)
Avatar billede sukos Juniormester
07. oktober 2001 - 14:13 #16
Det med at samle selv, er der hvor man får mest for pengene.
Og det er praktisk talt umuligt at samle den forkert!
Det er mere et spm om at få købt de rigtige dele!

Købte ovenstående igår, og havde jeg vidst bundkortet understøttede ddr-ram (2 sokler), ja så ville jeg have købt dem.
Ærgrer mig lidt over jeg ikke købte en 7200 Rpm-disk, men diske kan man jo altid bruge.
Avatar billede sux Nybegynder
07. oktober 2001 - 14:15 #17
Jamen er det ikke umuligt for den almindelige hvide mand at samle en computer?? Der er jo masser af sammensætningsmuligheder?
Avatar billede bbs Nybegynder
07. oktober 2001 - 14:17 #18
Det er utroligt let ..
Den første PC jeg købte via nettet samlede jeg selv.
Du kan læse byg-selv-guiden på www.Tweakup.dk eller du kan spørge på eksperten.dk
Er alt håb ude, så gå hen til den lokale Datamand, han vil gøre det for 500,00,-
Avatar billede sukos Juniormester
07. oktober 2001 - 14:20 #19
Der er IKKE masser af sammensætningsmuligheder!
Det eneste du kan gøre galt, er \"lysene\" i din comp, (aktiv-tændt), start og reset-knapper.
Og det ødelægger du ikke din computer med!
Avatar billede g-and Nybegynder
07. oktober 2001 - 14:20 #20
Din Computer har mange svagheder, som alle de andre også uddyber....du kan f.eks ikke køre spillet counter-strike = \"bbs\"(Ved godt du har sagt det)

Det er altid en dårlig ide at købe en computer med lydkortet onboard...det kan af og til give dig problemer...

HÅBER AT DU FINDER DIG EN FED PC...TIL ENLIGESÅ FED PRIS

                    :O)
Avatar billede sukos Juniormester
07. oktober 2001 - 14:21 #21
Og selvfølgelig master/slave for dine diske!
Men det er faktisk temmelig enkelt.
Avatar billede sukos Juniormester
07. oktober 2001 - 14:23 #22
Iøvrigt skriver datatel at de også kan yde support på samlingen af computeren.
Avatar billede sux Nybegynder
07. oktober 2001 - 14:25 #23
Okay :-)

I giver mig mod på det!!

Den der kan vælge den allerbedste sammensætning og som samtidig er inden for et budget på 5000,- (+- et par hundrede) får pointsene - da jeg ikke tør at vælge selv...

Håber at I vil hjælpe. Sætter evt gerne 50 ponits oveni...
Avatar billede bbs Nybegynder
07. oktober 2001 - 14:33 #24
http://users.theroom.dk/bbs/pc.bmp

Koster godtnok ca. 7000,00,- men hellere bruge 2000,00,- extra for at få noget kvalitet, istedet for at købe skod-hardware der hurtigt går i stykker / bliver forældet.
Avatar billede sukos Juniormester
07. oktober 2001 - 14:35 #25
Hvad vil du ha\'?
Brænder, dvd, processor m.m.
Eller, hvad skal du bruge den til?
Avatar billede sux Nybegynder
07. oktober 2001 - 14:43 #26
- Brænder er ikke strengt nødvendigt. (men ville da være fedt ;-) )
- Det vil være fint med DVD.

Og ellers er det jo op til jer at støbe den hurtigste og bedste computer sammen.

Den skal bruges til tekstbehandling, billedebehandling, webudvikling og lidt spil
Avatar billede bbs Nybegynder
07. oktober 2001 - 14:44 #27
sux->
Hvad synes du om mit system?
Avatar billede sux Nybegynder
07. oktober 2001 - 14:44 #28
Hvad med fx:

Processor AMD Athlon Thunderbird 1333MHz FSB266MHz
Bundkort    PC Chips 810 LMR
Ram    512 MB SD-Ram (PC-133)
Grafik    SIS 64 MB AGP
Harddisk    Maxtor 40 GB
Netkort    10/100 Mbit
Lydkort    16 Bit Lydkort
Speaker    140 Watt
Diskdrev    Alphs 1,44MB 3,5\"
Cddrev    Creative 52X
Keyboard    Windows tastatur
Mus    Chic PS2
Kabinet    Miditover ATX 300 Watt (støjsvag)
Garanti 1 års garanti
Leveringstid 1-2 hverdage
Pris uden moms 4.156 kr.
Pris med moms 5.195 kr.

- dog uden dvd...
Avatar billede bbs Nybegynder
07. oktober 2001 - 14:46 #29
Du skal ha\' ddr-ram istedet for SD ram, hellere 256 mb ddr-ram end 512 mb sd ram..
Avatar billede bbs Nybegynder
07. oktober 2001 - 14:47 #30
Et nVidia baseret grafikkort ville også være at foretrække..
Avatar billede kludedukken Nybegynder
08. oktober 2001 - 11:18 #31
sux > Hvis du står fast på at det ikke må løbe op i mere end de 5000 +- nogle hundrede kroner !? - Så vil jeg sige at den sidste maskine du nævner er et udmærket bud !

Men ellers vil jeg nok lige som de andre anbefale at du bruger lidt flere kroner.

dette vil være mit bud :

ECS K7S5A bundkort til DDR-Ram http://www.shg.dk/htmlfiles/infopopup.asp?nr=320216&kat= = 729.-
T-Bird 1333/266 = 1070.-
Kabinet m. 300w PSU = http://www.shg.dk/htmlfiles/infopopup.asp?nr=810059&kat= = 319.-
Køler Volcano 6cu = http://www.shg.dk/htmlfiles/infopopup.asp?nr=320253&kat= = 209.-
Seagate 40 GB Harddisk = http://www.shg.dk/htmlfiles/infopopup.asp?nr=420011&kat= = 1199.-
Sony floppy drev = 148.-
Aopen CD-Rom drev http://www.shg.dk/htmlfiles/infopopup.asp?nr=740167&kat= = 349.-
creative lydkort http://www.shg.dk/htmlfiles/infopopup.asp?nr=730029&kat= = 349.-
256 MB Kingston DDR-Ram http://www.shg.dk/htmlfiles/infopopup.asp?nr=350223&kat= = 449.-
Asus grafikkort http://www.shg.dk/htmlfiles/infopopup.asp? = nr=340114&kat= 1179.-

Alt i alt en super maskine til ca. 5551.- kroner (uden mus, højtalere, tastatur og skærm)

Det hele er fundet hos www.shg.dk og du kan derfor få det samlet hos dem for ca. 400-500.-

Avatar billede totenslager Nybegynder
08. oktober 2001 - 11:30 #32
Det er noget værre makværk  - hvis i selv har prøvet at samle over 300 pc ved man af erfaring : Man kan ikke bare tage en stump her - an anden stump der og så tro at det bare køre sammen.Jeg mener du kan ikke tale en Lamburgini motor og smide ned i en folkevogn og så tro at det går godt.
Det skal kunne arbejde sammen  - bevares det kører da , og på papiret hu det ser godt ud men lille venner- prøv den under lang test  , hvor den virkelig får noget at lave.
Jeg har set så mange der hængte med håret efter at have smidt penge ud til noget der ikke kunne forenes .Mange fejl briver mange gange resultatet.
Men man har vel lov til at være heldig - bare engang i mellem.
Think twice- spørg en rigtig fagmand - ikke en garage mekaniker.
Avatar billede Xelot Nybegynder
08. oktober 2001 - 11:34 #33
Mycom computere er ALT for dårlige!! Der skal betales en bondegård hvis man skal have den repareret. Du kan nemlig ikke selv reparere den hvis der er noget der går galt. Hvis du kan, er du dygtig...
Avatar billede kludedukken Nybegynder
08. oktober 2001 - 11:40 #34
totenslager > Det er jo altså mere reglen end undtagelsen at man selv udvælger de dele man finder bedst for bagefter at samle den selv !

Det har jeg rigtig gode erfaringer med og ville aldrig købe en \"færdigpakke\" i dag !
Desuden er computeren jeg har nævnt, en utrolig benyttet kombination af hardware !

Desuden ville så mange mennesker jo ikke anbefale den fremgangsmåde hvis det var med dårlige erfaringer i tankerne !?
Avatar billede totenslager Nybegynder
11. oktober 2001 - 14:49 #35
kludedukken>> Enig  i \"færdigpakkken\"

Nå jeg går ud af debatten - jeg har nok at se til i mit indlæg hvor jeg beskyldes for fusk med point af 345gg med support af Nanoq

http://www.eksperten.dk/spm/119671

Hyg jer!
Avatar billede lasseman Nybegynder
19. november 2001 - 15:04 #36
desmer --> hehe, du har måske også stiftet bekendskab med medion lifetec ?? de er hammerbillige men, men og men de er virkelige Ringe! hvorfor ved jeg ikke! de kan bare ikke klare det samme son hjemmebygget!!