Avatar billede camila Nybegynder
07. oktober 2001 - 02:30 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Er der en venlig sjæl der vil hjælpe med jmail

Hejsa
Jeg ved ikke om jeg har posted mit indlæg det rigtige sted ....... :-)
Er der en venlig sjæl der vil hjælpe mig.? Jeg har stiret mig blind på dette script.
Problemet er når jeg forsøger at sende en mail fra formen så får jeg kun dette frem i mailen:
fra:
Mette
e-mail:

Den sender ikke afsenders mail eller besked og emne  med. .-(

Er der en der kan se hvad der er galt og evt rette det?

<%
Set JMail = Server.CreateObject(\"JMail.SMTPMail\")
Response.Expires = 0

\'Her bliver variabler til inputene fra formen defineret
Dim strName, strEmail, strTextarea

\'Resten af dokumentet består én stor IF-ELSE sætning som tjekker om formularen allerede
\'er blevet udfyldt, hvis den ikke er viser den formularen, ellers sender scriptet form-mailen
\'og skriver en lille response på skærmen til brugeren.
If Request.ServerVariables(\"CONTENT_LENGTH\") <> 0 Then
  \' Følgende linier henter dataen fra form-mailen.
  strName = Trim(Request.Form(\"navn\"))
  strEmail = Trim(Request.Form(\"email\"))
  strTextarea = Trim(Request.Form(\"Textarea\"))

  \'Konfiguration: Her skal du angive din JMAIL server, afsenderen (Her skal normalt stå din e-mail),
  \'Titlen på e-mailen samt modtagerne (Hvis du vil have flere modtagere adskiller du blot modtagernes e-mail addresser med et komma.)
  JMail.ServerAddress = \"mail.domæne.dk\"
  JMail.sender = \" dinmail@domæne.dk\"
  JMail.subject = \"Kontakt fra hp\"
  JMail.AddRecipient \"dinmail@domæne.dk\"
  JMail.AddRecipientCC \"\"
  JMail.AddRecipientBCC \"\"

  \'Her bliver e-mailen til et \"ENTER\" bliver angivet med: \"& VbCrLF\"
  JMail.Body = \"dianna.dk fra: \" & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & strName & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & \"e-mail: \" & strEmail & VbCrLf & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & strCv
  JMail.Body = JMail.Body & strTextarea  & VbCrLf

  JMail.Priority = 3

  JMail.Execute

%>
<!-- Her kommer responsen til brugeren efter at form-mailen er sendt -->
<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN\" \" http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd\">
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Send en mail</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<TABLE WIDTH=400 HEIGHT=450 BORDER=0 ALIGN=\"CENTER\" CELLPADDING=0 CELLSPACING=0 RULES=\"NONE\" FRAME=\"VOID\">
    <TR>
      <TD WIDTH=100% HEIGHT=15 ALIGN=\"CENTER\" VALIGN=\"TOP\">
            <CENTER>
                    ...<FONT FACE=\"VERDANA\" SIZE=\"2\">Tak for din mail, du vil få svar hurtigst muligt.</FONT>...
          </CENTER>
      </TD>
    </TR>
</TABLE>

</BODY>
</HTML>

<%
Else
%>
<!-- Her kommer form-mailen -->
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>send en mail</TITLE>
<style TYPE=\"text/css\">
a:link { text-decoration: none ; color: #73739C }
a:visited { text-decoration: none ; color:#73739C }
a:active { text-decoration: none ; color: #73739C }
a:hover { text-decoration: underline and overline ; color: #73739C }
</style>
</head>
<body text=\"#747299\" bgcolor=\"#FFFFFF\" link=\"#747299\" vlink=\"#747299\" alink=\"#747299\" topmargin=\"5\">
<TABLE WIDTH=400 HEIGHT=450 BORDER=0 ALIGN=\"CENTER\" CELLPADDING=0 CELLSPACING=0>
    <TR>
      <TD WIDTH=100% HEIGHT=15 ALIGN=\"CENTER\" VALIGN=\"TOP\">
            <CENTER>
          <FONT FACE=\"VERDANA\" SIZE=\"1\">På denne side kan du sende en mail til mig,<BR> hvis du har nogle spørgsmål eller blot vil sige hej</FONT>
            </CENTER>
      </TD>
    </TR>
    <TR>
    <HR WIDTH=80% SIZE=1>
    </TR>
    <TR>
      <TD ALIGN=\"CENTER\" VALIGN=\"TOP\">

<FORM NAME=\"form1\" ACTION=\"kontakt.asp\" METHOD=POST>

<CENTER><Table>
<Tr><Td><FONT FACE=\"VERDANA\" SIZE=\"1\">Navn:</FONT><Td><Input Type=Text size=40 Name=Navn>
<Tr><Td><FONT FACE=\"VERDANA\" SIZE=\"1\">E-mail:</FONT><Td><Input Type=Text size=40 Name=e-mail>
<Tr><Td><font class=\"type\" face=\"VERDANA\" size=\"1\">Type:</FONT></font></td>
<font class=\"type\" face=\"VERDANA\" size=\"1\">
<td><select name=\"Type\" size=\"1\">
<option selected>Hvad drejer din henvendelse om?</option>
<option value=\"ris og ros\">ris og ros</option>
<option value=\"andet\">andet</option>
<option value=\"Sporgsmå evtl\">evt. spørgsmål</option>
<option value=\"Ideer til siderne\">Ideer til siderne</option>

</select></td>
<Tr><Td></td>
<td></td>
</Table></CENTER>
<p align=\"left\">
<CENTER><Textarea Name=Kommentar Cols=40 Rows=6 Wrap=Virtual>Indtast din Kommentar:
</Textarea>
<BR>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
      <INPUT TYPE=\"submit\" NAME=\"submit\" VALUE=\" Indsend \">
      <INPUT TYPE=\"reset\" NAME=\"reset\" VALUE=\" Nulstil \" name=\"Reset\" onclick=\"java script:document.form1.navn.focus();\">
      </CENTER></TD>
    </TR>
</TABLE>
</FORM>
      </TD>
    </TR>
</TABLE>
</BODY>
</HTML>
<% End If %>
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
07. oktober 2001 - 02:37 #1
Kigger lige på det :-)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
07. oktober 2001 - 02:41 #2
Ahh .. dit problem ligger her :

strName = Trim(Request.Form(\"navn\"))
strEmail = Trim(Request.Form(\"email\"))
strTextarea = Trim(Request.Form(\"Textarea\"))

felterne hedder ikke navn, email og textarea.

Af hvad jeg kan se må det være

navn, e-mail og kommentar

dvs. du skal ændre ovestående til:

strName = Trim(Request.Form(\"navn\"))
strEmail = Trim(Request.Form(\"e-mail\"))
strTextarea = Trim(Request.Form(\"kommentar\"))
Avatar billede camila Nybegynder
07. oktober 2001 - 02:46 #3
jeg prøver lige :-)
Avatar billede camila Nybegynder
07. oktober 2001 - 02:53 #4
nu kommer den ud og siger den ikke kan finde siden jmail.asp
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
07. oktober 2001 - 02:55 #5
Linie ?
Avatar billede camila Nybegynder
07. oktober 2001 - 02:56 #6
den skriver ingen linie men kommer bare ud med en side som om den ikke findes på serveren
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
07. oktober 2001 - 02:59 #7
hmmmm .. jeg kan ikke lige få øje på \"jmail.asp\" nogle steder i din kode ?
Avatar billede camila Nybegynder
07. oktober 2001 - 03:06 #8
jeg har prøvt at lege lidt og kom frem til dette:
<%
Set JMail = Server.CreateObject(\"JMail.SMTPMail\")
Response.Expires = 0

\'Her bliver variabler til inputene fra formen defineret
Dim strName, strEmail, strTextarea

\'Resten af dokumentet består én stor IF-ELSE sætning som tjekker om formularen allerede
\'er blevet udfyldt, hvis den ikke er viser den formularen, ellers sender scriptet form-mailen
\'og skriver en lille response på skærmen til brugeren.
If Request.ServerVariables(\"CONTENT_LENGTH\") <> 0 Then
  \' Følgende linier henter dataen fra form-mailen.
  strName = Trim(Request.Form(\"navn\"))
  strEmail = Trim(Request.Form(\"e-mail\"))
  strTextarea = Trim(Request.Form(\"kommentar\"))

  \'Konfiguration: Her skal du angive din JMAIL server, afsenderen (Her skal normalt stå din e-mail),
  \'Titlen på e-mailen samt modtagerne (Hvis du vil have flere modtagere adskiller du blot modtagernes e-mail addresser med et komma.)
  JMail.ServerAddress = \"mail.dk\"
  JMail.sender = \" \"
  JMail.subject = \"Kontakt fra hp\"
  JMail.AddRecipient \"\"
  JMail.AddRecipientCC \"\"
  JMail.AddRecipientBCC \"\"

  \'Her bliver e-mailen til et \"ENTER\" bliver angivet med: \"& VbCrLF\"
  JMail.Body = \"fra: \" & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & strName & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & \"e-mail: \" & strEmail & VbCrLf & VbCrLf
  JMail.Body = JMail.Body & strCv
  JMail.Body = JMail.Body & strTextarea  & VbCrLf

  JMail.Priority = 3

  JMail.Execute

%>
<!-- Her kommer responsen til brugeren efter at form-mailen er sendt -->
<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN\" \" http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd\">
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Send en mail</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<TABLE WIDTH=400 HEIGHT=450 BORDER=0 ALIGN=\"CENTER\" CELLPADDING=0 CELLSPACING=0 RULES=\"NONE\" FRAME=\"VOID\">
    <TR>
      <TD WIDTH=100% HEIGHT=15 ALIGN=\"CENTER\" VALIGN=\"TOP\">
            <CENTER>
                    ...<FONT FACE=\"VERDANA\" SIZE=\"2\">Tak for din mail, du vil få svar hurtigst muligt.</FONT>...
          </CENTER>
      </TD>
    </TR>
</TABLE>

</BODY>
</HTML>

<%
Else
%>
<!-- Her kommer form-mailen -->
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>send en mail</TITLE>
<style TYPE=\"text/css\">
a:link { text-decoration: none ; color: #73739C }
a:visited { text-decoration: none ; color:#73739C }
a:active { text-decoration: none ; color: #73739C }
a:hover { text-decoration: underline and overline ; color: #73739C }
</style>
</head>
<body text=\"#747299\" bgcolor=\"#B0ACE8\" link=\"#747299\" vlink=\"#747299\" alink=\"#747299\" topmargin=\"5\">
<TABLE WIDTH=400 HEIGHT=450 BORDER=0 ALIGN=\"CENTER\" CELLPADDING=0 CELLSPACING=0>
    <TR>
      <TD WIDTH=100% HEIGHT=15 ALIGN=\"CENTER\" VALIGN=\"TOP\">
            <CENTER>
          <FONT FACE=\"VERDANA\" SIZE=\"1\">På denne side kan du sende en mail til mig,<BR> hvis du har nogle spørgsmål eller blot vil sige hej</FONT>
            </CENTER>
      </TD>
    </TR>
    <TR>
    <HR WIDTH=80% SIZE=1>
    </TR>
    <TR>
      <TD ALIGN=\"CENTER\" VALIGN=\"TOP\">

<FORM NAME=\"form1\" ACTION=\"jmail.asp\" METHOD=POST>

<CENTER><Table>
<Tr><Td><FONT FACE=\"VERDANA\" SIZE=\"1\">Navn:</FONT><Td><Input Type=Text size=40 Name=Navn>
<Tr><Td><FONT FACE=\"VERDANA\" SIZE=\"1\">E-mail:</FONT><Td><Input Type=Text size=40 Name=e-mail>
<Tr><Td><font class=\"type\" face=\"VERDANA\" size=\"1\">Type:</FONT></font></td>
<font class=\"type\" face=\"VERDANA\" size=\"1\">
<td><select name=\"Type\" size=\"1\">
<option selected>Hvad drejer din henvendelse om?</option>
<option value=\"ris og ros\">ris og ros</option>
<option value=\"andet\">andet</option>
<option value=\"Sporgsmå evtl\">evt. spørgsmål</option>
<option value=\"Ideer til siderne\">Ideer til siderne</option>

</select></td>
<Tr><Td></td>
<td></td>
</Table></CENTER>
<p align=\"left\">
<CENTER><Textarea Name=Kommentar Cols=40 Rows=6 Wrap=Virtual>Indtast din Kommentar:
</Textarea>
<BR>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
      <INPUT TYPE=\"submit\" NAME=\"submit\" VALUE=\" Indsend \">
      <INPUT TYPE=\"reset\" NAME=\"reset\" VALUE=\" Nulstil \" name=\"Reset\" onclick=\"java script:document.form1.navn.focus();\">
      </CENTER></TD>
    </TR>
</TABLE>
</FORM>
      </TD>
    </TR>
</TABLE>
</BODY>
</HTML>
<% End If %>
men det vil stadig have den jmail.asp
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
07. oktober 2001 - 03:14 #9
HER:

<FORM NAME=\"form1\" ACTION=\"jmail.asp\" METHOD=POST>

men i den kode du postede først der står der \"kontakt.asp\" ...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. oktober 2001 - 10:26 #10
hmm .. camila, er du stadig i live ? ;o)
Avatar billede camila Nybegynder
10. oktober 2001 - 15:24 #11
Ja det er jeg men jeg har opgivet, da jeg ikke kan få det til at virke..... :-(

//Camila
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. oktober 2001 - 15:45 #12
hmm .. okay ... men jeg skal da gerne prøve at hjælpe dig med at få det til at virke, hvis du vil.