06. oktober 2001 - 18:11 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

xsl:if?? skal finde noget og ikke ingenting

Er lige gået igan med xml ect...

Men hvordan laver jeg en If sætning der skal skrive noget hvis der er noget i f.eks.: onClick
Og ikke som i denne hvor den skriver noget hvis onClick er tom??

<xsl:if match=\".[onClick =\'\']\">
  <xsl:element name=\"a\">
  <xsl:attribute name=\"href\"><xsl:value-of select=\"onclick\"/>
  </xsl:attribute>
  </xsl:element>
</xsl:if>

/def
Avatar billede getalife Nybegynder
06. oktober 2001 - 18:48 #1
<xsl:if test=\".[onClick =\'\']\">
  <xsl:element name=\"a\">
  <xsl:attribute name=\"href\"><xsl:value-of select=\"onclick\"/>
  </xsl:attribute>
  </xsl:element>
</xsl:if>
06. oktober 2001 - 19:43 #2
ok, så test har en anden funktion end match?
Kan desværre ikke teste det nu, da nokiaen ikke understøtter xml:-)
06. oktober 2001 - 23:16 #3
desværre:-(( der skal står match, det er det der står i min template:
<xsl:template match

/def
Avatar billede janegil Nybegynder
08. oktober 2001 - 11:18 #4
http://www.w3.org/TR/xpath#function-string-length

Så hva med
match=\".[string-length(onClick) > 0]\"
?
Avatar billede janegil Nybegynder
08. oktober 2001 - 11:19 #5
match=\"[string-length(.onClick) > 0]\"
?
Avatar billede kboecher Nybegynder
13. oktober 2001 - 11:02 #6
Nu er jeg selv temmelig ny i det her game - men hvad jeg ved af, så er XSLt et back-end sprog, som i sin natur ikke burde kunne interagere med klientsiden. Du kan altså kun bruge \"if test\" på source dokumentet og ikke på klient behavior.
Avatar billede janegil Nybegynder
15. oktober 2001 - 11:03 #7
I praksis er XSL/T et serverspråk, fordi man foreløpig ikke kan regne med noen særlig konsistens støtte på klientsiden.

Men hvis du har IE6 skulle du kunne se et eksempel på klientside XSL/T på http://heima.olivant.fo/~styrheim/xml/prisliste/prisliste.xml.

For WAP burde klientside transformasjon kunne bli en nyttig ting: Informasjonen mottas i konsentrert form i en XML-fil, mens GUI og pynt hentes fra XSL i cachen.
Avatar billede atn Nybegynder
18. januar 2002 - 17:49 #8
Prøv denne....

<xsl:if test=\"onClick != \'\'\">
  <xsl:element name=\"a\">
  <xsl:attribute name=\"href\"><xsl:value-of select=\"onclick\"/>
  </xsl:attribute>
  </xsl:element>
</xsl:if>

I bund og grund:

=  > li\' med
!= > ikke li\' med

Venligst

<ATN/>