Avatar billede lolgoff2 Nybegynder
06. oktober 2001 - 15:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Søg og erstat funktion

Jeg er interesseret i at kunne lave en \"søg og erstat\" funktion. Den skal kunne som følger

1. Jeg har min kildetekst (kilde.txt), hvor fra jeg har de informationer jeg gerne vil tage fra. Her skriver jeg f.eks.:
-----
domain logons = yes
-----
Ovenstående kommer f.eks. fra /etc/samba/smb.conf (hvor der f.eks.) står: \"domain logons = no\".

I har måske allerede gættet, hvad det er jeg vil :)  Og det er rigtigt - jeg vil have, at mit lille script skal søge efter: \"domain logons\" - idet denne streng  i den angivne fil, så tager den indholdet fra: \"kilde.txt\" og erstatter: \"no\" med \"yes\"

Altså en søg og erstatfunktion :)

Er der nogle, der kan hjælpe mig med dette?
Hvis I kan hjælpe mig med at gøre det som bash\" i stedet for perl, så bliver jeg overlykkelig, men perl er fint nok (og skær det lige ud i pap for mig - for jeg er lidt af en newbie indenfor perl og bash)

Server kører Red Hat 7.1.
Avatar billede breum Nybegynder
07. oktober 2001 - 09:25 #1
find -iregex \'kilde.txt?\' |\\ xargs perl -i -pe \'s/domain logons = yes/domain logons = no/gi\'
Avatar billede breum Nybegynder
07. oktober 2001 - 09:27 #2
ordren skrives i bash, finder alle filer (under det niveau du står) der hedder kilde.txt og erstatter alle forekomster af
domain logons = yes
med
domain logons = no
Avatar billede lolgoff2 Nybegynder
07. oktober 2001 - 15:54 #3
Den er ikke glad for mig :-/

Den siger, at \"xargs\" kommandoen ikke eksisterer - hvilket den gør (under usr/bin) - det hjælper heller ikke, at jeg angiver stien hen til kommandoen - kan du hjælpe mig med den?
Avatar billede azroth Nybegynder
02. december 2001 - 04:18 #4
find -iregex \'kilde.txt?\' | xargs perl -i -pe \'s/domain logons = yes/domain logons = no/gi\'