Avatar billede mknielsen Nybegynder
18. februar 2000 - 12:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dag på året fra time!

Hej,

Jeg skal bruge "dag på året" ud fra time! Hvordan gøres dette?
Avatar billede mukke Nybegynder
18. februar 2000 - 12:57 #1
($sec,$min,$hour,$mday,$mon,$year,$wday,$yday,$isdst) = localtime(time);

hvor $ydag nu indeholder det du vist søger.

Se evt. nedenstående:

[mukke@anykey mukke]$ perldoc -f localtime
=item localtime EXPR

Converts a time as returned by the time function to a 9-element array
with the time analyzed for the local time zone.  Typically used as
follows:

    #  0    1    2    3    4    5    6    7    8
    ($sec,$min,$hour,$mday,$mon,$year,$wday,$yday,$isdst) =
                                                localtime(time);

All array elements are numeric, and come straight out of a struct tm.
In particular this means that C<$mon> has the range C<0..11> and C<$wday>
has the range C<0..6> with sunday as day C<0>.  Also, C<$year> is the
number of years since 1900, that is, C<$year> is C<123> in year 2023,
and I<not> simply the last two digits of the year.  If you assume it is,
then you create non-Y2K-compliant programs--and you wouldn't want to do
that, would you?

If EXPR is omitted, uses the current time (C<localtime(time)>).

In scalar context, returns the ctime(3) value:

    $now_string = localtime;  # e.g., "Thu Oct 13 04:54:34 1994"

This scalar value is B<not> locale dependent, see L<perllocale>, but
instead a Perl builtin.  Also see the C<Time::Local> module, and the
strftime(3) and mktime(3) function available via the POSIX module.  To
get somewhat similar but locale dependent date strings, set up your
locale environment variables appropriately (please see L<perllocale>)
and try for example:

    use POSIX qw(strftime);
    $now_string = strftime "%a %b %e %H:%M:%S %Y", localtime;

Note that the C<%a> and C<%b>, the short forms of the day of the week
and the month of the year, may not necessarily be three characters wide.
Avatar billede mukke Nybegynder
18. februar 2000 - 12:58 #2
der sneg sig lige en tyrkfejl ind.... det er naturligvis $yday - ikke $ydag :)
Avatar billede mknielsen Nybegynder
18. februar 2000 - 16:34 #3
Takker for det hurtige svar!