Avatar billede desmer Nybegynder
05. oktober 2001 - 23:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tæller igen; avanceret!

nu er jeg tilbage med den samme tæller som tidligere spurgt om.. men denne gang vil jeg meget gerne høre om man kan trække point fra samme tæller, når man \"entrere\" (kommer ind i) et nyt movieclip???

jeg er ved at lave et \"spil\" - men det er vist en smule ambitiæst når nu jeg er så \"blank\" mht acionscript??

håber på forståelse... (-:
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
05. oktober 2001 - 23:53 #1
tælle op:
ditTal = ditTal + 2;

tælle ned:
ditTal = ditTal - 2;

ELLER

ditTal += 2;

ditTal -= 2;
Avatar billede lingoman Nybegynder
05. oktober 2001 - 23:57 #2
Du kan jo altid trække point værdien fra din tekst variabel. Hvad mener du med

\"man \"entrere\" (kommer ind i) et nyt movieclip?\" Du bliver nød til at forklare hvad du gerne vil opnå :)

mvh geo
Avatar billede desmer Nybegynder
06. oktober 2001 - 00:05 #3
altså: jeg har min textvairiabel, som du skriver lignoman, men ligeså snart man kommer ind i feks. fram e 25 som indeholder et nyt movieclip, så skal den text (eller tæller som det er) trække 12, 24 eller 36 point fra tælleren.
måske er det picelpwaas , men jeg fortså ikke helt hvordan det skal sættes ind så den virker??
Avatar billede desmer Nybegynder
06. oktober 2001 - 00:06 #4
undskyld jres navne-stavelser ( er lidt træt).....
lingoman og pixelpaw!
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
06. oktober 2001 - 00:58 #5
Når du står i frame 25, skal du i din Frame Actions skrive:

ditTal -= 12;

så bliver der trykket 12 fra din variabel.

Hvis det er 24, erstatter du bare 12 med 24.
Avatar billede desmer Nybegynder
06. oktober 2001 - 09:58 #6
Nå ja okey- nu kan jeg forstå det, ret si mpelt - ha ha .. og allgievel så svært for een som mig!