Avatar billede swasper Nybegynder
05. oktober 2001 - 21:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

scroll hastighed

Okay

Jeg har en side hvor der er to frames fra den ene af de to frames bruger jeg en ganske almindelig

<a href=\"frame2.html#punkt2\">

som hopper til et punkt nede af en liste i den anden frame.

Nu er mit spørgsmål så, kan man ikke lave et script så man selv kan bestemme hastigheden siden skal scrolle ned til det angivne punkt med?
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. oktober 2001 - 21:46 #1
Jo det kan man godt.
Avatar billede swasper Nybegynder
05. oktober 2001 - 22:44 #2
jakoba >> Det var da et rimelig simpelt svar :-)

Er det noget du ved hvordan man fikser, det skal bare kunne virke ie ie5.0? :-)
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2001 - 14:33 #3
Brug window.scrollBy(0,10); og så sæt en timeout på det, fx:

<script>
function scr(slut,hast) {
nu = document.body.scrollTop;
if (nu < slut) {
window.scrollBy(0,10);
setTimeout(\"scr(\" + slut + \")\",hast);
}
else window.scrollTo(0,slut);
}
</script>

Kaldes med: src(10000,100);
10000 er tallet for, hvor langt ned på siden, der skal scrolles, og 100 er timeout\'et for hver scroll!
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. oktober 2001 - 19:05 #4
Det var nok et lovlig flabet svar. Problemet er at det kræver et mere kompliceret script end man umiddelbart skulle tro.
Kompliceret nok til at det kan være så besværligt bare et kopiere at det ikke er nyttigt.
http://hjem.get2net.dk/Jakob.Aggernaes/temp/exp117705/exp117705.html

mvh JakobA
Avatar billede uld Nybegynder
08. oktober 2001 - 21:49 #5
Jamen, så bliver det jo spændende at se hvad phoenixv\'s script kan!