Avatar billede anitaviz Nybegynder
04. oktober 2001 - 23:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Keyboard aflæsning i c++

Jeg er igang med at lære c++ og er startet så småt med dos programmer(bare sådan lige for at komme i gang).
Mit problem er at jeg mangler en måde at aflæse input fra keyboardet uden at pause programet som getch() gør.
Avatar billede mickni33 Nybegynder
05. oktober 2001 - 08:23 #1
Ved ikke lige helt hvad du mener men vedinput fra keyboard bruger man cin>> .

#include <iostream.h>
#include <string.h>

void main(){
string indtast;
cin>>indtast;
cout<<Du har indtastet :\"<<indtast;
getch();
}
Avatar billede soepro Nybegynder
05. oktober 2001 - 12:31 #2
Du kan checke OM der er noget der har trykket på en taste vha. kbhit() funktionen i stil med dette her:

#include <conio.h>
#include <dos.h>

int main(void)
{
  char key = 00;

  while (key != \'\\x1B\')
  {
    if (kbhit())
      key = getch();
    // Noget som du skal gøre indtil ESC bliver trykket - uden ophold.
    cputs(\"Ingen tast trykket ...\\r\\n\");
    // for at maskine ikke skal dø, laver vi lige et lille ophold på 0,5 sek.
  delay(500);
  }
  return 0;

Avatar billede soepro Nybegynder
05. oktober 2001 - 12:32 #3
delay(500) er som skrevet KUN for at din maskine ikke skal gå banans med at skrive \"Ingen tast trykket ...\" indtil du trykker ESC.
Avatar billede anitaviz Nybegynder
05. oktober 2001 - 22:52 #4
Mange tak det var funktionen kbhit() jeg var ude efter.

Avatar billede soepro Nybegynder
08. oktober 2001 - 09:11 #5
Jeg modtager da gerne point for svaret, hvis du laver spørgsmålet en gang til ;-)