Avatar billede desmer Nybegynder
04. oktober 2001 - 16:29 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Tæller?

En hurtig sag for hajerne:

Hvordan laver jeg en tæller, hvor man kan tilføje point o.lign.

Altså jeg har en button med et hit-area. Hver gang denne button bliver \"hittet\" skal der lægges point til tælleren i øverste venstre hjørne?

ER det let? Ellers sig til...
Avatar billede egede Nybegynder
04. oktober 2001 - 16:40 #1
skal tallet gemmes?
eller skal tallet starte ved nul når en bruger ser filen?
Avatar billede desmer Nybegynder
04. oktober 2001 - 16:44 #2
Det skal starte fra 0 hver gang. Trods alt... *S*
Avatar billede paask Nybegynder
04. oktober 2001 - 17:17 #3
I den frame med knappen sætter du en stop action og variablen click = 0;

På knappen skriver du flg.
on (release) {
click = click+Number(1);
}

I samme frame laver du et dynamisk tekstfelt med variabel navnet click. På denne måde står der 0 i det dynamiske tekstfelt (som kan være din point-tæller) hver gang filmen går til den frame, og samtidigt forøges tallet med 1 hver gang der klikkes på knappen (i samme frame).

mvh
paask
Avatar billede iggi Nybegynder
04. oktober 2001 - 17:17 #4
prøv at lave et dynamisk tekstfelt med variabel navnet knap

sæt så følgende skript på dinknap on (release) {
    knap = knap+Number(1);
}

Avatar billede iggi Nybegynder
04. oktober 2001 - 17:18 #5
ok jeg var for sløv ups
Avatar billede gotcha Nybegynder
04. oktober 2001 - 17:33 #6
Det er faktisk ganske enkelt. Hvis vi siger, at din variabel hedder myPoints, så skal dit dynamiske tekstfelt selvfølgelig også hedde myPoints, da et dynamisk tekstfelt bare er en synlig variabel. Du vedhæfter så følgende kode til din knap:

on(release){
  myPoints += 2;
}

Der bliver her lagt 2 til værdien af myPoints.

Mvh Morten
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
04. oktober 2001 - 18:06 #7
Hvis der skal tælles op med 1, er den korteste kode denne:

on(release){
  myPoints++;
}

:)
Avatar billede egede Nybegynder
04. oktober 2001 - 19:22 #8
Hmm, jeg glemte at checke min mail, og nu er der jo kommet alt for mange rigtige løsninger ;)
Avatar billede beatone Nybegynder
04. oktober 2001 - 20:00 #9
Avatar billede gotcha Nybegynder
04. oktober 2001 - 20:14 #10
pixelpaw >> Ja, det er selvfølgelig klart, og det skrev jeg også først, men ud fra hans spørgsmål kom jeg frem til, at han nok ville have lagt en anden værdi forskellig fra 1 til, da han skrev \"skal der lægges point\" i stedet for \" skal der lægges et point\".

Mvh Morten
Avatar billede desmer Nybegynder
04. oktober 2001 - 22:17 #11
Hmmm...
>>>Tak skal I have!

>>>beatone - hatten af for din side!
Fed.
Avatar billede desmer Nybegynder
04. oktober 2001 - 22:19 #12
>>> gotcha, godt læst!