Avatar billede safl Nybegynder
04. oktober 2001 - 11:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ProFtpd med MySQL authorizing

Hello!

Jeg har kørt med ProFtpd uden mod_sql hvor alt har fungeret perfekt. Nu vil jeg have mod_sql:mod_sql_mysql compilet med så jeg kan authorize brugere igennem MySQL. Jeg har prøvet dette fra ports systemet:
#make depend
#make --with-modules=mod_sql:mod_sql_mysql
#make install
og jeg har prøvet at installere fra en tarball sådan:
#./configure --with-modules=mod_sql:mod_sql_mysql
#./configure --with-includes=/usr/local/include
#./configure --with-libraries=/usr/local/lib/mysql
#make
#make install

Men når jeg så prøver at starte proftpd kommer den med denne fejl:

- Fatal: unknown configuration directive \'SQLConnectInfo\' on line 23 of \'/usr/local/etc/proftpd.conf\'.

Det virker som om at moddet ikke er kommmet med? Håber i kan hjælpe!
Avatar billede skwat Praktikant
04. oktober 2001 - 16:32 #1
prøv at kigge i filen \'/usr/local/etc/proftpd.conf\'
hvad skriver den i linje 23?

Evt.
#make deinstall
#vi MakeFile
her har du så mulighed for at editere alle installations parameterne
#make
#make install

http://fotx.net/skwat
Avatar billede safl Nybegynder
04. oktober 2001 - 17:23 #2
Jeg fandt en anden metode der virkede:
make WITH_MYSQL=yes INSTALL CLEAN
Avatar billede safl Nybegynder
04. oktober 2001 - 17:25 #3
Nu får jeg ikke længere denne fejlbesked:
- Fatal: unknown configuration directive \'SQLConnectInfo\' on line 23 of \'/usr/local/etc/proftpd.conf\'.

Men det virker bare ikke ordentligt. Proftpd giver adgang selvom brugerne ikke eksisterer i databasen!
Avatar billede skwat Praktikant
04. oktober 2001 - 17:40 #4
så luk heller dette SPM og opret et nyt.
og pas lidt på mad alle de point det er lidt rigligt du kaster rundt med