Avatar billede jensen_123 Nybegynder
04. oktober 2001 - 11:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hmmm hvad er der galt her

*Tekniske oplysninger (for supportteknikere)

Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Handlingen skal bruge en opdaterbar forespørgsel.
/reservationssystem/bookingsystemtime.asp, line 75

Browsertype:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.01; Windows NT 5.0)

Side:
POST 68 bytes to /reservationssystem/bookingsystemtime.asp?dato=05-10-2001&room=1&submit=1

POST Data:
initialer=fghfhf&klokken=4&klassen=jhjkhjk&formaal=hjkghjk&submit=OK

Klokkeslæt:
4. oktober 2001, 11:40:06

Yderligere oplysninger:
Microsoft Support

**************

kode

**************

<%
Response.Expires = 0
dato = Request(\"dato\")
if dato <> \"\" then
datonumber = replace(replace(dato, \"-\",\"\"), \"/\",\"\")
datonumber = clng(datonumber)
end if
room = Request(\"room\")
initialer = Request.Form(\"initialer\")
if initialer <> \"\" then
initialer = replace(initialer, \"\'\", \"\")
end if
klokken = Request.Form(\"klokken\")
if klokken <> \"\" then
klokken = cint(klokken)
end if
klassen = Request.Form(\"klassen\")
if klassen <> \"\" then
klassen  = replace(klassen, \"\'\", \"\")
end if
formaal = Request.Form(\"formaal\")
if formaal <> \"\" then
formaal = replace(formaal, \"\'\", \"\")
end if
submit = Request(\"submit\")
if room <> \"\" then
room = cint(room)
end if
if room = \"\" or dato = \"\" then
Response.Redirect(\"bookingsystem.asp\")
end if

function tidsbeskrivelse(tidid)
dim tekst
tekst = \"\"
Select Case tidid
    Case \"1\"
        tekst = \"08:00 - 08:45\"
    Case \"2\"
        tekst = \"08:55 - 09:40\"
    Case \"3\"
        tekst = \"09:50 - 10:35\"
    Case \"4\"
        tekst = \"10:45 - 11:30\"
    Case \"5\"
        tekst = \"11:55 - 12:40\"
    Case \"6\"
        tekst = \"12:50 - 13:35\"
    Case \"7\"
        tekst = \"13:45 - 14:30\"
    Case \"8\"
        tekst = \"15:00 - 16:00\"
    Case \"9\"
        tekst = \"16:00 - 17:00\"
    Case \"10\"
        tekst = \"17:00 - 18:00\"
    Case \"11\"
        tekst = \"18:00 - 19:00\"
    Case \"12\"
        tekst = \"19:00 - 20:00\"
    Case \"13\"
        tekst = \"20:00 - 21:00\"
    Case \"14\"
        tekst = \"21:00 - 22:00\"
    Case else
        tekst = \"08:00 - 08:45\"
End Select
Response.Write(tekst)
end function

DBQ=Server.MapPath(\"bookingsystem.mdb\")
Set Conn = createObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.open \"driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=\"&DBQ
if room <> \"\" and initialer <> \"\" and klokken <> \"\" and klassen <> \"\" then
Conn.Execute(\"Insert Into booking (dato, oprettet, initialer, formaal, lokalenr, tid, klasse) Values (\'\"& datonumber &\"\', \'\"& date() &\"\', \'\"& initialer &\"\', \'\"& formaal &\"\', \"& room &\", \"& klokken &\", \'\"& klassen &\"\')\")
end if
Set bookingroom=Conn.Execute(\"Select * from booking where lokalenr=\"&room&\" and dato=\"&datonumber&\" order by tid\")
Set lokalenavn=Conn.Execute(\"Select lokale from lokaler where id=\"&room&\"\")
Set tider=Conn.Execute(\"Select * from tider\")
Set bookingroomall=Conn.Execute(\"Select * from booking where lokalenr=\"&room&\" and dato=\"&datonumber&\" order by tid\")
%>
<html>
<head>
<title>Bookingsystem</title>
<META HTTP-EQUIV=\"Expires\" CONTENT=\"Fri, Jun 12 1981 08:20:00 GMT\">
<META HTTP-EQUIV=\"Pragma\" CONTENT=\"no-cache\">
<META HTTP-EQUIV=\"Cache-Control\" CONTENT=\"no-cache\">

<%
\' WRITES THE CLIENT-SIDE SCRIPT:
response.write \"<script language=\'javascript\'>\" & vbCrLF
response.write \"<!--\" & vbCrLF
Response.write \"function optaget(formen)\" & vbCrLF
Response.write \"{\" & vbCrLF
If Not bookingroomall.EoF Then
Do while Not bookingroomall.EoF
Response.write \"if (formen.klokken.options[formen.klokken.selectedIndex].value == \" & bookingroomall(\"tid\") & \")\" & vbCrLF
Response.write \"{alert(\'Tidspunktet er desværre ikke ledigt \'); return false;}\" & vbCrLF
bookingroomall.MoveNext
Loop
else
Response.write \"if (formen.klokken.options[formen.klokken.selectedIndex].value == 0)\" & vbCrLF
Response.write \"{alert(\'Tidspunktet er desværre ikke ledigt \'); return false;}\" & vbCrLF
end if
Response.write \"else {return true;}\" & vbCrLF
Response.write \"}\" & vbCrLF
Response.write \"function emptyvalidation(entered, alertbox)\" & vbCrLF
Response.write \"{\" & vbCrLF
Response.write \"with (entered)\" & vbCrLF
Response.write \"{\" & vbCrLF
Response.write \"if (value==null || value==\"\"\"\")\" & vbCrLF
Response.write \"{if (alertbox!=\"\"\"\") {alert(alertbox);} return false;}\" & vbCrLF
Response.write \"else {return true;}\" & vbCrLF
Response.write \"}\" & vbCrLF
Response.write \"function formvalidation(thisform)\" & vbCrLF
Response.write \"{\" & vbCrLF
Response.write \"with (thisform)\" & vbCrLF
Response.write \"{\" & vbCrLF
Response.write \"if (emptyvalidation(initialer,\"\"Du skal skrive dine initialer\"\")==false) {initialer.focus(); return false;};\" & vbCrLF
Response.write \"if (emptyvalidation(klassen,\"\"Du skal skrive klassen, som skal benytte lokalet\"\")==false) {klassen.focus(); return false;};\" & vbCrLF
Response.write \"if (emptyvalidation(klokken,\"\"Du skal vælge et tidspunkt\"\")==false) {klokken.focus(); return false;};\" & vbCrLF
Response.write \"if (optaget(this.form)==false) {klokken.focus(); return false;};\" & vbCrLF
Response.write \"}\" & vbCrLF
response.write \"//-->\" & vbCrLF
response.write \"</script>\" & vbCrLF
%>

<script Language=\"Javascript\">

//-->
</script>
</head>
<style type=\"text/css\">
<!--
BODY
{
BACKGROUND-COLOR: white;
COLOR: black;
FONT-FAMILY: Verdana;
}
A
{
color: #000000;
FONT-FAMILY: Verdana;
font-size: 10px;
text-decoration: none:
}
A:hover
{
color: #888888
}
A
{
    COLOR: black
}
A:active
{
    COLOR: black
}
A:link
{
    COLOR: black
}
A:visited
{
    COLOR: black
}
-->
</style>
<body>
<table cellspacing=\"0\" cellpadding=\"2\" border=\"0\" valign=\"top\"
style=\"border: 1px solid rgb(0,0,0)\" align=center>
<tr>
<td>
<% if submit <> \"\" then %>
<%=initialer%> har nu booket <u><%=lokalenavn(\"lokale\")%></u> d. <u><%=dato%></u><br>
i tidsrummet <%tidsbeskrivelse(bookingroom(\"tid\"))%><br>
<%if formaal = \"\" then%>
<br>
<A HREF=\"bookingsystemtime.asp?dato=<%=dato%>&room=<%=room%>\">Ønsker du at booke lokalet flere timer - tryk her</A>
<br>
<%else%>
Formål:<br>
<%=replace(formaal, vbCrLf, \"<br>\")%><br>
<A HREF=\"bookingsystemtime.asp?dato=<%=dato%>&room=<%=room%>\">Ønsker du at booke lokalet flere timer - tryk her</A>
<br>
<%end if%>
<%else%>
Du er ved at booke <u><%=lokalenavn(\"lokale\")%></u> d. <u><%=dato%></u><br>
<font color=Red>Det er vigtig at du ser nederst på siden om tiden er fri</font>
<form action=\"bookingsystemtime.asp?dato=<%=dato%>&room=<%=room%>&submit=1\" method=\"post\" id=form name=form onsubmit=\"return formvalidation(this)\">
<table  border=0 cellpadding=0 cellspacing=0>
<tr>
<td>Intialer    </td>
<td><INPUT type=\"text\" id=initialer name=initialer size=24 maxlength=100></td>
</tr>
<tr>
<td>Tidspunkt</td>
<td>
<SELECT id=klokken name=klokken>
<%
If Not tider.EoF Then
%>
<OPTION value=\"\">Vælg et ledigt tidspunkt     </OPTION>
<%
Do while Not tider.EoF
%>
<OPTION value=\"<%=tider(\"id\")%>\"><%=tider(\"tid\")%></OPTION>
<%
tider.MoveNext
Loop
%>
<%else%>
<OPTION value=\"\">Der blev ikke fundet ledige tider</OPTION>
<%end if%>
</SELECT>
</td>
</tr>
<tr>
<td>Klasse</td>
<td><INPUT type=\"text\" id=klassen name=klassen size=24 maxlength=100></td>
</tr>
<tr valign=top>
<td>Formål</td>
<Td>
<INPUT type=\"text\" id=formaal name=formaal size=24 maxlength=200></td>
</tr>
<tr>
<td> </td>
<td><br><INPUT type=\"Submit\" value=\"OK\" id=submit name=submit>     <INPUT type=\"reset\" value=\"Ryd felter\" id=reset name=reset></td>
</tr>
</table>
<form>
<%end if%>

<%
If Not bookingroom.EoF Then
%>
<br>Samtlige bookninger for lokalet <u><%=lokalenavn(\"lokale\")%></u> d. <u><%=dato%></u><br><br>
<table  border=0 cellpadding=4 cellspacing=4>
<tr valign=top>
<td><font size=1>Initialer</font></td><td><font size=1>Oprettet</font></td><td><font size=1>Tidsrummet</font></td><td><font size=1>Klasse</font></td><td><font size=1>Formål</font></td><% if Session(\"admin\") = \"pass\" then %><td><font size=1>Slet</font></td><%end if%>
</tr>
<%
    Do while Not bookingroom.EoF
%>
<tr>
<td><font size=1><%=bookingroom(\"initialer\")%></font></td><td><font size=1><nobr><%=bookingroom(\"oprettet\")%></nobr></font></td><td><font size=1><nobr><%tidsbeskrivelse(bookingroom(\"tid\"))%></nobr></font></td><td><font size=1><%=bookingroom(\"klasse\")%></font></td>
<%if len(bookingroom(\"formaal\")) > 1 then%>
<td><font size=1><%=replace(bookingroom(\"formaal\"), vbCrLf, \"<br>\")%></font></td>
<%else%>
<td> </td>
<%end if%>
<% if Session(\"admin\") = \"pass\" then %><td><A HREF=\"bookingsystemslet.asp?dato=<%=dato%>&room=<%=room%>&sletid=<%=bookingroom(\"id\")%>\"><font size=1>Slet</font></A></td><%end if%>
</tr>
<%
        bookingroom.MoveNext
    Loop
%>
</table>
<%else%>
<br>
Der er endnu ingen bookninger
<br>
<%end if%>
<A HREF=\"bookingsystem.asp\">Tilbage</A>
<br>
</td>
</tr>
</table>
</body>
</html>
<%
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
Avatar billede keysersoze Guru
04. oktober 2001 - 11:48 #1
i de fleste tilfælde betyder det at databasen ligger et sted hvor der ikke er skriverettigheder til den...
Avatar billede sp Nybegynder
14. oktober 2001 - 20:11 #2
Du sætter også style-sheet imellem head og body. Det er forkert.Så er der en begyndelse til et javascript som ikke er fulendt. Det er ikke korrekt. Den stump javascript giver også en fejlmeldning.
Avatar billede keysersoze Guru
05. november 2001 - 10:56 #3
hvordan går det her???
Avatar billede sp Nybegynder
05. november 2001 - 23:11 #4
Jeg ville undgå så meget kodning hvis jeg var dig...
Du bruger også meget \"Response.write\" til at udskrive et client -side script.

Luk for din ASP -code med %> og sæt din Javascript imellem. Det er ikke nødvendigt at bruge Response.write!
Avatar billede sp Nybegynder
05. november 2001 - 23:13 #5
Du har udover det også en form med Select og nogle felter... Jeg kan ikke finde starten på formen i din rodet kode...
Avatar billede jensen_123 Nybegynder
08. november 2001 - 10:35 #6
Jeg har fundet ud af det nu. Tak for hjælpen. Skulle bare rette egenskaberne på filen
Avatar billede rv Nybegynder
13. december 2001 - 16:24 #7
jensen_123 og andre >> Jeg sidder med nøjagtigt samme problem - og kan simpelthen ikke få det til at fungere selvom der er skriveadgang på databasen......

Hvad skal jeg gøre??