Avatar billede answers Nybegynder
04. oktober 2001 - 00:34 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Felter med indtastning?

Har ikke styr på html, men skal bruge koderne til felter hvor man kan indtaste data mv.
Avatar billede onkel-farmor Nybegynder
04. oktober 2001 - 00:39 #1
Her er et par forskellige forms:_

<SELECT name=\"jytte\">
      <OPTION value=\"coder\">a
    <OPTION value=\"coder\">b
    <OPTION value=\"coder\">c
    <OPTION value=\"coder\">d
</SELECT>

<INPUT name=\"name\" type=\"text\">bla bla bla

<TEXTAREA name=\"fritext\" cols=\"20\" rows=\"5\"></TEXTAREA>

<INPUT type=\"submit\" value=\"Send\">

- men uden sammenhæng med et .asp eller .php -script,
er det vist ikke så sjovt... (:
Avatar billede masken Nybegynder
04. oktober 2001 - 01:03 #2
Ja, altså...
<INPUT name=\"name\" type=\"text\">
<TEXTAREA name=\"fritext\" cols=\"20\" rows=\"5\"></TEXTAREA>
kan du indtaste tekst i, ikke de andre. (:
Avatar billede answers Nybegynder
04. oktober 2001 - 01:04 #3
Jamen, hvordan skal de bruges???
Avatar billede masken Nybegynder
04. oktober 2001 - 01:04 #4
??
Avatar billede jakoba Nybegynder
04. oktober 2001 - 01:09 #5
answers, masken > hvad foregår der egentlig her?
Avatar billede masken Nybegynder
04. oktober 2001 - 01:10 #6
Her er et html-dokument med de ovenstående forms...
Kopier det ind i notepad, og gem det som \"forms.html\":

<html>
<head>
</head>

<body bgcolor=#FFFFFF topmargin=0 leftmargin=0 rightmargin=0 marginwidth=0>

<table class=\"txt\" width=425 border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" align=\"right\">
    <form method=\"post\" action=\"SendMail.asp\">
        <tr>
            <td width=150 valign=top>Til</td>
            <td width=40></td>
            <td width=245><SELECT name=\"recom\">
                  <OPTION value=\"coder\">a
                <OPTION value=\"coder\">b
                <OPTION value=\"coder\">c
                <OPTION value=\"coder\">d
                </SELECT></td>
        </tr>
        <tr>
            <td width=150 valign=top>Navn</td>
            <td width=40></td>
            <td width=245><INPUT name=\"name\" type=\"text\"></td>
        </tr>
        <tr>
            <td width=150 valign=top>Titel</td>
            <td width=40></td>
            <td width=245><INPUT name=\"state\" type=\"text\"></td>
        </tr>
        <tr>
            <td width=150 valign=top>E-mail</td>
            <td width=40></td>
            <td width=245><INPUT name=\"Email\" type=\"text\"></td>
        </tr>
        <tr>
            <td width=150 valign=top>Firma/organisation</td>
            <td width=40></td>
            <td width=245><INPUT name=\"company\" type=\"text\"></td>
        </tr>
        <tr>
            <td width=150 valign=top>Tekst</td>
            <td width=40></td>
            <td width=245><TEXTAREA name=\"fritext\" cols=\"34\" rows=\"5\"></TEXTAREA></td>
        </tr>
        <tr>
            <td rowspan=\"3\" width=425 height=50></td>
        </tr>
        <tr>
            <td width=150></td>
            <td width=40><INPUT type=\"submit\" value=\"Send\"></td>
            <td width=245></td>
        </tr>
        <tr>
                    <td rowspan=\"3\" height=5></td>
              </tr>
    </form>
</table>

</body>
</html>
Avatar billede masken Nybegynder
04. oktober 2001 - 01:12 #7
jakoba > > > er ikke helt sikker på hvad der præcis foregår... (:
Avatar billede answers Nybegynder
04. oktober 2001 - 01:16 #8
Ja, den virker \"masken\", men det virker ikke når jeg trykker på Send?
Avatar billede masken Nybegynder
04. oktober 2001 - 01:19 #9
Kan ikke hjælpe dig yderligere. Godnat.. (:
Avatar billede olebole Juniormester
04. oktober 2001 - 01:32 #10
<ole>
Johhhh, answers...det gør den nu. Men skal du have den til at lave noget fornuftigt, skal du jo have et \'modtager-dokument\', der hedder: \'SendMail.asp\'. Det er det dokument, der sender den egentlige mail. Det masken har filtret sammen er kun til at sende dine data op til \'SendMail.asp\' med.

Til gengæl ved jeg ikke, om masken lagde mærke til mit ordvalg?  =)
<form></form> skal altid anbringes udenom <table></table>...aldrig indenfor.
En option *skal* altid være lukket:
  <OPTION value=\"coder\">a</OPTION>
Tabelceller må aldrig være tomme. Mindst et \'&nbsp;\' eller en 1*1pixel transparent gif - men aldrig tom.

Skal vi være helt krakilske, må man ifølge HTML4.01 slet ikke have \'visuelle\' attributter i tags. Dvs, ingen \'height\', \'width\', \'align\', \'valign\', \'border\' og \'cellpadding\'. Alle disse skal faktisk nu sættes med styles. Undtaget er dog \'cellspacing\', der kun kan sættes på tabel-tag\'et.
Rolig nu, masken...jeg har ikke selv vænnet mig helt til det  ;o)
/mvh
</bole>
Avatar billede el_gnu Nybegynder
05. januar 2002 - 18:30 #11
olebole => stødte lige ind i det her spm. Ifølge W3C\'s anbefalinger, så behøver du ikke \"lukke\" dine options (http://www.w3.org/TR/html401/interact/forms.html#h-17.6 under OPTION)