Avatar billede casual Nybegynder
16. februar 2000 - 17:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hey, jeg er ny. Kan i lave dette.

Goddag, har haft et svært ved at lave et "lille" PHP-script. Men til alles held fandt jeg eksperten.dk.
Det scrpt jeg gerne vil ha' lavt, tror jeg ikke tager så lang tid at lave for jer så jeg håber i vil lave det for 300 points ( læs mere i bunden).

Hvad skal jeg bruge: admin.php3, index.php3, Mysql.

Og hvad skal det bruges til:
admin.php3: Her skal det være sådan at man kan gå ind og skrive et resultat fra en konkurrence. Det svære ved det er at jeg gerne vil have sat deltagerne fra konkurrence op i en table. I bredden skal man kunne sætte 8 ting ind (eks. navn, nummer osv.), men i længen skal man kunne gå ind og skrive hvad mange der var med. (så hvis man skrive 20, kommer der mulig for at skrive 20 deltager ind). Det skal altsammen smides ind i en Mysql-database, sammen med dato, beskrivelse, sted og præmier (der er altid 5 præmier, men det vil jeg også gerne ha' sat ind i en table så det står sådan her
1.    bog
2    kvinde
osv.)

index.php3: har skal man kunne se hvad det er der står i mysql-databasen...
Når man går ind på siden skal der står: "Sted" og "dato" for alle konkurrencer. Hvis man så trykke på en af stederne (el. datoerne) går ind på en side hvor at man kan se alt man har skrevet i mysql-databasen. Dvs. sted, dato, beskrivelse, deltage (altså den table der) og præminer (også i table).

Jeg kan godt se der står meget, men så er det heller ikke mere adv. :)

Jeg skal bruge det til en privat computer forening, hvor vil laver små konkurrencer. Vi tjerne dog ikke noget på vores forening så vi kan ikke give nogle penge... Men hvis i ikke syntes det er nok kan i godt få 300 points til, fra en anden af medlemerne i vores forening... (600 ialt:-) hvis i kan ikke regne)

Avatar billede casual Nybegynder
16. februar 2000 - 17:07 #1
hvorfor kan jeg ikke sætte den til 300...?

nå men i får de points i skal have!!!!
Avatar billede lojmann Nybegynder
16. februar 2000 - 18:49 #2
Send mig en mail på lojmann@lojmann.dk., så skal jeg da gerne se på det, eller kontakt mig på ICQ# 23387691
Avatar billede bromer Nybegynder
21. februar 2000 - 14:18 #3
Det vil jeg da meget gerne lave for dig. Bare kontakt mig så snakker vi om det. Jeg kan have det klar på et par dage.

rune-bromer@get2net.dk
Avatar billede lojmann Nybegynder
21. februar 2000 - 14:33 #4
Jeg har det snart klart...;-)
Avatar billede lojmann Nybegynder
24. februar 2000 - 17:56 #5
Hm.. jeg får det ikke lige lavet færdigt forløbie, da det IGEN er kommet en masse arbejde!

Men jeg kan lige poste det som jeg HAR lavet, så kan du/i evt. brygge viddere på det...;-)

Her er indholdet af filer:

1. add_deltager.php

<html>
<head>

<title> -= Tilmelt til konkurrencer =- </title>

</head>

<body>

<form action="<? echo $php_self ?>" method="post">
Navn:<br>
<input type="text" name="navn"><br>
E-mail:<br>
<input type="text" name="email"><br>
Alder:<br>
<input type="text" name="alder"><br>
<br>
<input type="submit" name="tilfoej" value="Tilmeld!">

<?

if($tilfoej)

    {

include("db_ind.inc");

$query = mysql_query("INSERT INTO deltagere (K_ID, navn, email, alder)" . "VALUES ('$id', '$navn', '$email', '$alder')") or die(mysql_error());

}

?>

</form>
</body>
</html>

deltagere.php

<html>

<head>
<title> -= Deltagere =- </title>

</head>

<body>

<table border="0">
  <tr>
    <td valign="top" align="left">

<?
include("db_ind.inc");

$result = mysql_query("SELECT K_ID FROM konkurrencer order by dato DESC");

if (!$result) die(mysql_error());
else if (!mysql_num_rows($result))
echo "<font size=\"2\">Der er sket en fejl, send venligst en mail til <a href=\"mailto:webmaster@lojmann.dk\">webmaster@lojmann.dk</a>, og fortæl om problemet.</font>";
else
    {
while ($row = mysql_fetch_Array($result)) {

echo" <table border=\"0\">";
echo"  <tr>";
echo"    <td valign=\"top\" align=\"left\">NAVN: $row[0]</td>";
echo"  </tr>";
echo"  <tr>";
echo"    <td valign=\"top\" align=\"left\">E-MAIL: $row[1]</td>";
echo"  </tr>";
echo"  <tr>";
echo"    <td valign=\"top\" align=\"left\">Alder: $row[2]</td>";
echo"  </tr>";
echo" </table>";

}}
?>

</td>
        </table>
      </td>
    </tr>
  </table>

</body>

</html>

konkurrencer.php

<html>

<head>
<title> -= Konkurrencer =- </title>

</head>

<body>

<table border="0">
  <tr>
    <td valign="top" align="left">

<?
include("db_ind.inc");

$result = mysql_query("SELECT * FROM konkurrencer order by dato DESC");

if (!$result) die(mysql_error());
else if (!mysql_num_rows($result))
echo "<font size=\"2\">Der er sket en fejl, send venligst en mail til <a href=\"mailto:webmaster@lojmann.dk\">webmaster@lojmann.dk</a>, og fortæl om problemet.</font>";
else
    {
while ($row = mysql_fetch_Array($result)) {

echo" <table border=\"0\">";
echo"  <tr>";
echo"    <td valign=\"top\" align=\"left\">Sted: $row[0]</td>";
echo"  </tr>";
echo"  <tr>";
echo"    <td valign=\"top\" align=\"left\">Dato: $row[1]</td>";
echo"  </tr>";
echo"  <tr>";
echo"    <td valign=\"top\" align=\"left\">Beskrivelse: $row[2]</td>";
echo"  </tr>";
echo"  <tr>";
echo"    <td valign=\"top\" align=\"left\">Præmie: $row[3]</td>";
echo"  </tr>";
echo"  <tr>";
echo"    <td valign=\"top\" align=\"left\"><a href=\"add_deltager.php?id=$row[4]\">Tilmeld</a></td>";
echo"  </tr>";
echo" </table>";

}}
?>

</td>
        </table>
      </td>
    </tr>
  </table>

</body>

</html>

db_ind.inc

<?
mysql_connect("localhost","BRUGER","KODE");
mysql_select_db("DATABASENAVN");

.htaccess

DirectoryIndex konkurrencer.php

<Files db_ind.inc>
Deny from all
</Files>
?>

Her er SQL kommandoen, som skal bruges til at oprette databasen!

CREATE TABLE deltagere (
  navn char(125) NOT NULL,
  email char(125) NOT NULL,
  alder int(2) DEFAULT '0' NOT NULL,
  K_ID char(125) NOT NULL,
  UNIQUE email (email)
);

Og så

CREATE TABLE konkurrencer (
  sted varchar(125) NOT NULL,
  dato varchar(10) NOT NULL,
  beskrivelse text NOT NULL,
  premie varchar(125) NOT NULL,
  K_ID int(11) DEFAULT '0' NOT NULL auto_increment,
  vinner varchar(125) NOT NULL,
  PRIMARY KEY (K_ID),
  UNIQUE K_ID (K_ID)
);

Håber at du kan bruge det!
Avatar billede lojmann Nybegynder
04. marts 2000 - 17:09 #6
Superagent--> Jo tak...,-)
Avatar billede lojmann Nybegynder
07. marts 2000 - 21:30 #7
Takker...;-)

Sig til hvis der er mere jeg kan hjælpe med, sådan hist og her...;-)