Avatar billede amd_trucker Nybegynder
03. oktober 2001 - 21:13 Der er 35 kommentarer

Hackning og beskyttelse...

Nu er jeg fandmer snart ved at være så træt af hackere...

jeg bruger frirewall og antivirus, som begge bliver opdateret ofte...

er der nogle værktøjer/programmer som kan anbefales???

f.eks. fandt jeg et ok, program der hed Visual Route, hvor man på et verdenskort kunne \"Trace\"/spore hvor naren sad...ligesomman ser i film, med en linie der hopper fra by til by, land til land...

1) Hvilke spcecial-programmer skal man have, og hvad kan anbefales...samt evt. funktion?
2) Hvilke antiv., og firew. er bedst?
3) Hvad er godt at vide om hacker?
4) Hvad kan man gøre for at beskytte sig?
Avatar billede jgk Nybegynder
03. oktober 2001 - 21:17 #1
Avatar billede simonvalter Praktikant
03. oktober 2001 - 21:17 #2
zonealarm er rigtig god og så kan du få en gratis version på deres hjemmeside
http://www.zonealarm.com/

norton mener jeg er et af de bedste antivirus programmer ..

du skal ikke bekymre dig så meget for hackere hvis du ikke har en fast opkoblet forbindelse ..
hvis du ikke kører ftp eller anden server ..

antivirus og firewall er nok den bedste beskyttlese ..
hvis du kører ftp skal der ikek være anonym adgang ..

og en anden god ting er at sørge for at din guest konto ikke er slået til
og at dine passwords er på min 7 bogstaver tal..
i både store og små bogstaver + tal
Avatar billede jgk Nybegynder
03. oktober 2001 - 21:21 #3
Søg på www.google.com \"hacker\".
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
03. oktober 2001 - 21:29 #4
1. Det vigtigste af alle programmer er af du har hovedet med dig. De rigtig gode kan du som \"normalt\" computerforstand alligevel ikke holde ude. Hvis du skal være helt sikker så skal du stort set kun have port 80 åben på din firewall og så er du ivørigt ikke stadig ikke. Så skal du nemlig ind og deaktivere bl.a. Javascript i din browser. Ja til sidst så er det megakedeligt at surfeAltså det er hvis du vil være 100% sikker på at din computer eller dine ting på computeren ikke skal tage skade. ^Så skal du iøvrigt også kun bruge krypteret overførelse for ellers kan passwords opsnappes på linien. Jojo..

2. Zonealarm er et kanon program som tilmed er gratis. Jeg formoder at det er det som du leder efter?

3. At de ofte er smartere end dig. Dvs. stol ikke på nogen du ikke kender godt.

4. kig i 1.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
03. oktober 2001 - 21:29 #5
1)
2)firewalls er der mange meninger om, nogen mener f.eks. BlackICE er god....den er faktisk røvelendig....her er FAQ om firewalls:
http://grc.com/lt/scoreboard.htm
3)
4) har du win 2000 (måske også XP) kan du besøge denne side, hvor en side hos microsoft hjælper dig med alle (for dem kendte) sikkerhedscheck:
http://www.microsoft.com/technet/mpsa/start.asp

Scan dine porte:
https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
husk at køre begge test

Tips til hvordan du kan beskytte dig, og gøre det billigt:
http://www.kriminalitet.dk/hac.shtml
Avatar billede vladimirr Nybegynder
03. oktober 2001 - 21:33 #6
loadet -> Er du sikker på at Zonealarm er rigtig god ?
Det vil jeg så lige meddele at jeg ikke mener at den er... den er ligeså hullet som de danske veje ! (og så er det slemt ;) )

Jeg vil anbefale Personal firewall fra www.tinysoftware.com

//Anders
Avatar billede jgk Nybegynder
03. oktober 2001 - 21:33 #7
eric-pedersen
Løber du med mit link?? :-)
Avatar billede simonvalter Praktikant
03. oktober 2001 - 21:35 #8
ja jeg vil stadig mene at zonealarm er god .. og når der bliver fundet huller i et så kendt stykke software så bliver det som regelt lappet lyn hurtigt med en ny version ..
Avatar billede tommyf Nybegynder
03. oktober 2001 - 21:45 #9
Nu er jeg ikke spørgeren, og hved ikke hvad denne leder efter, men programmet Visual Route (som spørgeren har forsøgt sig med) koster over $150. Så mon ikke det er noget lidt mere seriøst der ledes efter end ZoneAlarm? (Selv om jeg også benytter ZA).
Avatar billede amd_trucker Nybegynder
03. oktober 2001 - 21:56 #10
første gang jeg blev hacket, havde jeg ZA(freeware), her var han istand til at lave alt.
jeg føler at zonealarmer noget lortog jeg har ikke nogen tillid til den.!!!!
Avatar billede simonvalter Praktikant
03. oktober 2001 - 21:56 #11
ja måske ... men du kan oxo køre med visual route gratis ;)
Avatar billede simonvalter Praktikant
03. oktober 2001 - 21:58 #12
amd_trucker og du havede max security på alt ?

hvis en firewall ikke er sat rigtigt op nytter det ikke meget
Avatar billede amd_trucker Nybegynder
03. oktober 2001 - 22:00 #13
han lavede også mapper og filer der ikke kunne slettet...heller ikke via dos-format c:....tro det eller ej...

blev nød til at rykke det fra hinanden med noget fdisk...det var det eneste der hjalp.

her for et par dage siden blev jeg hacket igen..det var med nød og næppe at jeg fik en fuld backup...fordi han plantede en virus..!!!!
Avatar billede amd_trucker Nybegynder
03. oktober 2001 - 22:03 #14
er der nogen der, ved hvordan man sletter sådan nogle filer og mapper der ikke kan slettes uden at bruge psycopat metoden(fdisk) ?
Avatar billede mipe1 Nybegynder
03. oktober 2001 - 22:03 #15
Alt om net har fornyligt haft en test otte firewalls:
http://www.altomnet.dk/textversion.asp?artikel_id=2844
Avatar billede simonvalter Praktikant
03. oktober 2001 - 22:09 #16
lol amd_trucker jeg er 100% sikker på at du har hørt en ftp hvis du siger han lavede mapper og filer der ikke kunne blive slettet

det er udbredt i fxp scenen og sker på server med anonym adgang hvor der er skrive adgang .. hvis det ikke er tilfældet så har du nok kørt en gammel version af IIS hvor han har fået admin adgang med en af de mange expolits der er dertil ..

og det kan faktisk lade sig gøre og slette de filer enten ved hjælp af raw commands igennem en ftp client eller en anden windows command som tdaugaard vist kender ;)
Avatar billede simonvalter Praktikant
03. oktober 2001 - 22:11 #17
og så er det ikke zonealarms skyld at du har haft de forkerte mennesker på din comp .. for du har jo nok oxo givet ftp prot 21 eller webserver port 80 adgang på internettet ;
Avatar billede amd_trucker Nybegynder
03. oktober 2001 - 22:24 #18
men hvordan kan det være at han kan sjunglere med min pc mens jeg kører med firewall(ZA) ????
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
03. oktober 2001 - 22:29 #19
amd :

Fordi at du har en eller anden form for server kørende bevidst eller ubevidst.

Så simpelt er det ;-)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
03. oktober 2001 - 22:30 #20
jgk.....jeg løber ikke med noget
Avatar billede simonvalter Praktikant
03. oktober 2001 - 22:30 #21
fordi at du har haft åben for port 21 og eller port 80 .. for at kunne køre webserver eller ftp ..
det eneste du kan gøre ved det er at sørge for at der ikke er anonynym adgang til ftp og at du har de nyeste sikkerheds patches/updates til dit OS og webserver..

prøv feks dette likn til at se om du mangler nogen patches
http://www.shavlik.com/security/psa.asp
og dette til at se hvilke porte du har åbne
https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
03. oktober 2001 - 22:31 #22
ELLER et delt drev..
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
03. oktober 2001 - 22:32 #23
loadet :

Det er jo ikke sikkert at trucker har køt FTP eller HTTP server.

Det kan være alle porte. Hackeren er jo tydeligvis ikke nubii så det er da muligt at han selv har installeret en server af en art som han kan operere computeren med.
Avatar billede amd_trucker Nybegynder
03. oktober 2001 - 22:39 #24
FREiFall 7 ....aner ikke hvad det er men, det var skræmmene, for fandt en side hvor han lavede en crack til et Anti-trojan program...ellers havde han selv lavet programmet...det kan jeg ikke lige huske !!!!
Avatar billede simonvalter Praktikant
03. oktober 2001 - 22:40 #25
ja men den type undeletable mapper / filer kommer i forbindelse med at folk på fxp scenen scanner efter computere med anonymt login hvor de har skrive og læse rettigheder .. hovrefter mange \"låser\" men mappe og til tider filer for at undgå at andre fra fxp scenen sletter dem for selv at udnytte serveren til at sprede warez på ..
som regel med ulovlige navne som \"com1\" \"lpt1\" \"con\"
og man ser da oxo disse navne til \".tagged by\"
eller \"scanned\" m.m. flier kan også lave nondeletable ved at rename dem til \"filnavn.zip / /\"

derfor har jeg en mistanke om hans egen ftp ..

hvis man hacker pubs så har man allerede admin rettigheder og behøver ikke at låse flier eller mapper
Avatar billede amd_trucker Nybegynder
03. oktober 2001 - 23:01 #26
prøv at højreklikke på Denne computer > Egenskaber, her står der dit navn...eller hva du nu skrev, da du installerede...

...dette navn erstattede han med hans eget!!
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
03. oktober 2001 - 23:12 #27
Vi må vide et eller andet om hvad du har installeret. Det er helt sikkert at han ikke kan det der på en alm maskine uden ekstra software.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2001 - 23:25 #28
Ja den bedste løsning ville være en prof. Winframe løsning, men den er ikke klar enndu til private.

Jeg har haft meget dårlig erfaring med zonealarm den er så hullet som et si. Jeg har en som ynder at hacke sig ind på min pc for at tjekke min sikkerhed. Han har præsteret at hacke sig ind, selv om min zoneAlarm stod på lock. Han kunne endda fortælle mig hvad der lige lå på min harddisk i det øjeblik.

Der hvor jeg har oplevet han har haft problemer med at komme ind er når jeg bruger Tiny Firewall, (ligger på expertftpserveren). Sidst han ville ind og rette på noget på min pc, på ureglementær vis måtte han opgive, han blev smidt af, og jeg måtte selv rette det han havde ødelagt ved uforvaren brug af en bruger af min bruger på Expertftp serveren. Et andet godt reskab er et program, som tjekker aktiviteten på ens netkort, og logger de ip adresser som kommer i kontakt med netkortet. Der bruger jeg NeoMonitor, ( som også kan findes på expertftp). Til sporeing, samt andre som gøremål bruger jeg neotrace 3,02. Et godt og effektiv program, til flere formål.

kharder
icq# 71258492
www.expertftp.subnet.dk
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
03. oktober 2001 - 23:56 #29
somregel er det ikke svært at hacke en server man går bare på google og sørger på

\"serveren navn f.eks. apache\"+exploits og vupti ;)

kharder : har du ingen form for serversoftware installeret?
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2001 - 01:11 #30
jo da det har jeg, men under windows 2000 pro
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
04. oktober 2001 - 01:13 #31
kharder:

Fejlen ligger sandsynligvis ikke i ZoneAlarm men i din server software/opsætning.

Hvilken server har du ?
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2001 - 01:52 #32
Det hat ikke noget med serveren at gøre, det var zoneAlarm, der ikke var fuldt dækkende. ZoneAlarm har ikke tjek på bagdørende i windows, som Microsoft har ladet stå til CIA og FBI, samt andre efterretningsvæsner. Endvider kørte jeg på daværende tidspunt window 98, og havde igen server programmer kørende på min pc.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
04. oktober 2001 - 15:25 #33
kharder :

Okay så siger vi det. :)
Avatar billede maniacdog Nybegynder
08. oktober 2001 - 15:43 #34
Vil bare lige indskyde at Tiny Personal Firewall er en rigtig god løsning. Temmelig nem og sætte op, stabil, let og håndtere m.m.
Havde den faktisk ikke installeret eller noget indtil jeg dukkede forbi dette spørgsmål og læste kharder\'s svar. Så tænkte jeg hvorfor ikke prøve, zonealarm er efter min mening alt for ringe.
Det var sq godt jeg gjorde det, for den kører virkelig godt derud af...Tak for det kharder ;)
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2001 - 15:55 #35
:-) tak det syntes jeg også selv, og når den så også giver en hacker problemer så er det jo helt fjong.