Avatar billede cellaneous Nybegynder
03. oktober 2001 - 16:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

<!DOCTYPE html PUBLIC \"-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN\">

Jeg har kigget lidt på http://www.html.dk/scripts/css/00006/eksempel.asp og lavet noget jeg kan bruge - mit problem er bare at w3c HTML Validation Service siger \"no system id specified\" pga linjen <!DOCTYPE html PUBLIC \"-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN\"> så hvad skal jeg skrive istedet?

Gør det nogen forskel at jeg gemmer filen med endelsen html eller skal den helst hedder xhtml?
Avatar billede keysersoze Guru
03. oktober 2001 - 16:45 #1
erhm - jeg tror ikke helt jeg forstår... hvad er det du prøver at validitere?

en xhtml fil gemmes som html - der er ikke noget der hedder xhtml
Avatar billede cellaneous Nybegynder
03. oktober 2001 - 16:51 #2
ok, har fundet ud af jeg skal skrive <!DOCTYPE html PUBLIC \"-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN\" \"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd\"> istedet men er det ok at gemme som html?
Skal jeg tage mig af fejlbeskeden \"Warning: No Character Encoding detected!\"?
Avatar billede cellaneous Nybegynder
03. oktober 2001 - 16:55 #3
keysersoze > jeg prøver at validere en fil det er omtrent magen til den jeg har givet linket til - som jeg skrev (jeg har bare ikke skrevet overskriften på min side istedetfor) hvilken del af det forstår du ikke?

- men skriv lige et svar (om at jeg ikke skal kalde dem xhtml til efternavn) så du kan få dine points :-) er lettet over den ikke skal hedde xml eller noget andet mystisk.
Avatar billede keysersoze Guru
03. oktober 2001 - 17:06 #4
Character Encoding er noget du ydeligere kan sætte på, men ikke strengt nødvendigt... mener det gøres med fx:

det hedder som sagt stadig html - xml er noget heeeelt andet ;o)

et standard xhtml ser fx ud som følger:

<?xml version=\"1.0\" encoding=\"UTF-8\"?>
<!DOCTYPE html PUBLIC \"-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN\" \"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transition.dtd\">
<html xmlns=\"http://www.w3.org/1999/xhtml\" xml:lang=\"en\" lang=\"en\">

<head>
<title>Soze.dk</title>
</head>
<body>
<p>dkdkdkdkdk</p>
</body>
</html>
Avatar billede cellaneous Nybegynder
03. oktober 2001 - 17:26 #5
super 1000 tak :-)