Avatar billede hybrid Nybegynder
03. oktober 2001 - 14:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DTD fejl.

Hvad går der galt :
Error Code: -1072896655
Description: Content model is invalid.

Content skal være CDATA da det indeholde  XHTML som ikke skal parses.

<!DOCTYPE site [
<!ELEMENT site     (document,menu,news)>

<!ELEMENT document         (title,meta,content)>
<!ELEMENT menu            (menuitem)>
<!ELEMENT news            (newsitem)>

<!ELEMENT title            (#PCDATA)>
<!ELEMENT meta            (description,keywords)>
<!ELEMENT content        (#CDATA)>

<!ELEMENT description     (#PCDATA)>
<!ELEMENT keywords         (#PCDATA)>

<!ELEMENT menuitem        (#PCDATA)>

<!ELEMENT newsitem        (#PCDATA)>

]>

<site>
    <document>
        <title>fdsg dfg dfgds gdfg</title>
        <meta>
            <description>sdfgdgdfgsd</description>
            <keywords>afsasdf, sadf, sadfasfsa, sadf</keywords>
        </meta>
        <content>
            sfdgsdfg dfsg sdfg sfdg <br/>sd gf gsdf g sdgsfdg
          </content>
    </document>
    <menu>
        <menuitem title=\"menu 1\" link=\"1\">
            <menuitem title=\"menu 1.1\"  link=\"2\" ></menuitem>
            <menuitem title=\"menu 1.2\"  link=\"3\" ></menuitem>
        </menuitem>
        <menuitem title=\"menu 2\"  link=\"4\" >
            <menuitem title=\"menu 2.1\"  link=\"5\" ></menuitem>
            <menuitem title=\"menu 2.2\"  link=\"6\" ></menuitem>
        </menuitem>
        <menuitem title=\"menu 3\"  link=\"7\" ></menuitem>
    </menu>
    <news>
        <newsitem link=\"8\"  title=\"Ny nyhed 1\"  manchet=\"Ny nyhed 1\" />
        <newsitem link=\"9\"  title=\"Ny nyhed 2\"  manchet=\"Ny nyhed 2\" />
    </news>
</site>
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
05. oktober 2001 - 08:55 #1
<!ELEMENT meta            (description,keywords)>
<!ELEMENT content        (#CDATA)>

<!ELEMENT description    (#PCDATA)>

Tjeck lige content, det skal være #PCDATE !!

<!ELEMENT content        (#PCDATA)>

.. når det er rettet får jeg ingen fejl i IE6.0 :)
Avatar billede hybrid Nybegynder
05. oktober 2001 - 10:33 #2

Content skal være CDATA(Data som ikke skal parses). Det kan man ikke angive i DOCTYPE. Der skal det angives som PCDATA.

Content indeholder xhtml. Det bliver parset serverside. Man kunne angive content som CDATA på denne her måde.

      <content>
          <![CDATA[  sfdgsdfg dfsg sdfg sfdg <br/>sd gf gsdf g sdgsfdg  ]]>
          </content>

Problemet er så bare at <br/> bliver til  &lt;br/&gt; både når jeg bruger  <xsl:value-of eller <xsl:copy-of .
Nogle ideer
Avatar billede jper Nybegynder
05. oktober 2001 - 11:29 #3
Prøv at skrive <xsl:value-of select=\"content\" disable-output-escaping=\"yes\"/>
Avatar billede jper Nybegynder
05. oktober 2001 - 14:17 #4
Hvorfor afviser du uden forklaring, det er dårlig stil, så vidt jeg kan se bør det løse dit problem vedr. <br/> bliver til  &lt;br/&gt;
Avatar billede hybrid Nybegynder
05. oktober 2001 - 15:51 #5
UNDSKYLD. Men det viste sig at når jeg angav <!ELEMENT content        (#PCDATA)> også ikke  <![CDATA[  sfdgsdfg dfsg sdfg sfdg <br/>sd gf gsdf g sdgsfdg  ]]> men bare  sfdgsdfg dfsg sdfg sfdg <br/>sd gf gsdf g sdgsfdg  også bruger jeg <xsl:copy-of .

Og da jeg prøvede den løsning som du anviste fik jeg dette resultat:

Attribute \'disable-output-escaping\' is invalid on \'xsl:copy-of\'.

Håber at det forklare mit valg. &#9786;
Avatar billede jper Nybegynder
05. oktober 2001 - 22:18 #6
Selvfølgelig :-)