Avatar billede brandt Nybegynder
26. maj 1999 - 18:47 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

ODBC til Access

Nogen ide til hvad følgende problem kan skyldes.

Det kommer både ved fil dsn og system dsn.

Fejlmeldingen kommer ikke på alle NT servere ?
---------------------------------

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error ''80004005''

[Microsoft][ODBC Microsoft Access 97 Driver] Operation must use an updatable query.

/test/admin.asp, line 104

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error ''80004005''

[Microsoft][ODBC Microsoft Access 97 Driver] Operation must use an updatable query.

/test/admin.asp, line 104

------------------------------------

/brandt
Avatar billede boomer Nybegynder
26. maj 1999 - 19:01 #1
Hmmmm....

Kan du ikke lige sende linie 100-110 så vi kan se hvad du laver?
Avatar billede brandt Nybegynder
26. maj 1999 - 19:10 #2
Jo men det er ved at være en kompliceret affære. Hele scriptet er her:

http://www.imma.dk/mbrandt/admin.txt

Tilgiv mig mit sløvsind, det er mit første sp.

/brandt
Avatar billede boomer Nybegynder
26. maj 1999 - 19:12 #3
Akak....

Kan du ikke bare copy 'n' paste linie 100-110??

Jeg gider da ikke tælle 100 linier ned i den txt fil..
Avatar billede brandt Nybegynder
26. maj 1999 - 19:19 #4
sub WhenUpdateSite()
    Dim sql, SiteBgColor, SiteFrameSize, SiteTextColor, SiteMenuTextColor, SiteMainHeadingColor, SiteMenuHiliteColor
    SiteBgColor = Trim(Request("SiteBgColor"))
    SiteFrameSize = Trim(Request("SiteFrameSize"))
    SiteTextColor = Trim(Request("SiteTextColor"))
    SiteMenuTextColor = Trim(Request("SiteMenuTextColor"))
    SiteMainHeadingColor = Trim(Request("SiteMainHeadingColor"))
    SiteMenuHiliteColor = Trim(Request("SiteMenuHiliteColor"))

    sql ="UPDATE site SET SiteBgColor = '" & SiteBgColor & "', SiteFrameSize = '" & SiteFrameSize & "', SiteTextColor = '" & SiteTextColor & "', SiteMenuTextColor = '" & SiteMenuTextColor & "', SiteMainHeadingColor = '" & SiteMainHeadingColor & "', SiteMenuHiliteColor = '" & SiteMenuHiliteColor & "' WHERE SiteName ='Conecto'"
    Conn.Execute(sql)
    response.redirect "default.asp"
end sub
Avatar billede s Nybegynder
26. maj 1999 - 19:39 #5
Der er ikke nogle variabler der hedder bare hedder Request. Hvis det er fra en form skal der stå Request.form("Feltnavn").
Der findes jo mange ting under Request-objectet. Både form, QueryString osv.

I stedet må der skulle stå:

sub WhenUpdateSite()
    Dim sql, SiteBgColor, SiteFrameSize, SiteTextColor, SiteMenuTextColor, SiteMainHeadingColor, SiteMenuHiliteColor
    SiteBgColor = Trim(Request.form("SiteBgColor"))
    SiteFrameSize = Trim(Request.form("SiteFrameSize"))
    SiteTextColor = Trim(Request.form("SiteTextColor"))
    SiteMenuTextColor = Trim(Request.form("SiteMenuTextColor"))
    SiteMainHeadingColor = Trim(Request.form("SiteMainHeadingColor"))
    SiteMenuHiliteColor = Trim(Request.form("SiteMenuHiliteColor"))

    sql ="UPDATE site SET SiteBgColor = '" & SiteBgColor & "', SiteFrameSize = '" & SiteFrameSize & "', SiteTextColor = '" & SiteTextColor & "', SiteMenuTextColor = '" & SiteMenuTextColor & "', SiteMainHeadingColor = '" & SiteMainHeadingColor & "', SiteMenuHiliteColor = '" & SiteMenuHiliteColor & "' WHERE SiteName ='Conecto'"
    Conn.Execute(sql)
    response.redirect "default.asp"
end sub

Dette virker naturligvis kun hvis det er felter fra en form. Er det f.eks. en QueryString skal form bare skiftes med QueryString.

Håber det virker...

M.v.h.

      Svend H. B. Henriksen.
Avatar billede brandt Nybegynder
26. maj 1999 - 19:49 #6
Desværre nej, men tak alligevel
Avatar billede brandt Nybegynder
26. maj 1999 - 19:52 #7
ps. Jeg tilføjer lige.... Fejlen er stadig den samme
Avatar billede ij Nybegynder
26. maj 1999 - 21:30 #8
Kan det skyldes at du kun har etableret en forbindelse til databasen, hvor du kun har mulighed for at læse? Det virker ikke som om at der er fejl i selve SQL'en. Kan det lade sig gøre at du skriver alle de linjer der har med connection at gøre, her på siden?
Avatar billede a Nybegynder
26. maj 1999 - 22:37 #9
Jeg har sagt de før og siger det igen :)

hvis DBen er skrivebeskyttet, eller hvis den "bruger" ikke har ret til at opdatere....
(hvis du connecter med noget lign.:
"DSN=dsnnavn;UID=joe;PWD=password")
hvis det sidste er tilfældet så prøv med:
"DSN=dsnnavn;UID=sa;PWD="
(UID=brugernavn (sa=systemadmin.)
Avatar billede brandt Nybegynder
26. maj 1999 - 23:03 #10
Så er jeg tilbage efter et stykke pizza.

Min connection ser ud som følger
---------------------------------------
Sub ConnOpen()
    set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
      conn.open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&server.mappath("#data#/conecto.mdb")&";DefaultDir="&server.mappath("/")&";FIL=MS Access;"
    set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
End Sub
-------------------------------------
Med hensyn til skriverettigheder, kan det godt passe. Da det virker på min lokale server men ikke på den jeg uploader til. Men jeg kan godt får adgang til at skrive i tekstfiler ?

/morten
Avatar billede brandt Nybegynder
26. maj 1999 - 23:14 #11
Jeg har lige prøvet at tilføje et UID=brugernavn;PWD=password med en bruger der burde have alskens rettigheder men.....
...ak nej
Avatar billede s Nybegynder
27. maj 1999 - 11:49 #12
Kan vi ikke få en adresse til hele koden?
Avatar billede brandt Nybegynder
28. maj 1999 - 01:10 #13
Jeg smidder det lige op igen:

http://www.imma.dk/mbrandt/admin.txt

Fra main.asp bruger den kun den sub rutine der står i min kommentar ovenover.