Avatar billede magnify Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

\"Newsscript\": Når man tilføjer en nyhed laver den en extra.. :(

Her er koden til de 2 filer der bliver brugt..

\"addnews.php\" :

<?
$connection = mysql_connect(\"localhost\", \"*********\", \"*********\");
mysql_select_db(\"*********\", $connection);
$nyhed_dato = time();
mysql_query(\"insert into news (dato, overskrift, tekst) values (\'$nyhed_dato\', \'$nyhed_overskrift\', \'$nyhed_tekst\')\");
?>
        <form method=post action=<? echo $php_self; ?>>
          overskrift:<br>
          <input type=text name=nyhed_overskrift size=\"40\">
          <br>
          tekst:<br>
          <textarea name=nyhed_tekst cols=\"40\" rows=\"10\"></textarea>
          <br>
          <input type=submit value=Tilf&oslash;j nyhed name=\"submit\">
        </form>

\"index.php\" :

<?

$db = mysql_connect(\"localhost\", \"********\", \"*********\");
mysql_select_db(\"*********\", $db);
$foresp = mysql_query(\"select * from news order by dato desc\");
while($data = mysql_fetch_array($foresp)){
echo \"<b>$data[2]</b> - \";
echo date(\"j/n/y\",$data[1]);
echo \"<br><br><br>$data[3]<br><br>\";
}

?>

Problemet er at når jeg tilføjer en nyhed tilføjer den en extra nyhed (uden overskrift og teksk), det her må da kunne fixes ? :)

Avatar billede tdaugaard Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:43 #1
Det er fordi du ikke checker for om formen er postet. Prøv nedenstående:

<?
    if ($REQUEST_METHOD == \"POST\") {
        mysql_connect(\"localhost\", \"*********\", \"*********\");
        mysql_select_db(\"*********\");

        mysql_query(\"insert into news (dato, overskrift, tekst) values (\'\" . time() . \"\', \'$nyhed_overskrift\', \'$nyhed_tekst\')\");
    }
?>
        <form method=post action=<? echo $php_self; ?>>
          overskrift:<br>
          <input type=text name=nyhed_overskrift size=\"40\">
          <br>
          tekst:<br>
          <textarea name=nyhed_tekst cols=\"40\" rows=\"10\"></textarea>
          <br>
          <input type=submit value=Tilf&oslash;j nyhed name=\"submit\">
        </form>

Avatar billede magnify Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:44 #2
Det prøver jeg lige... to sekunder... :)
Avatar billede magnify Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:47 #3
Jeg tilføjer en nyhed der hedder:
\"Teeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeest! - 3/10/01

tEtstsdvtsuavduvdabdksad\"

På siden er der nu tilføjet:

\"Teeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeest! - 3/10/01

tEtstsdvtsuavduvdabdksad

Teeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeest! - 3/10/01

tEtstsdvtsuavduvdabdksad

- 3/10/01\"

???

Avatar billede magnify Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:48 #4
Altså den har tilføjet nyheden 2 gange og tilføjet: \"- 3/10/01\"

Avatar billede magnify Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:49 #5
hmmm jeg tror det er mig der har rodet lidt rundt i det.. :(
Avatar billede magnify Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:51 #6
Sådan der nu virker det.. :)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:52 #7
Tror jeg også ;o)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:52 #8
svarer lige igen :-)
Avatar billede magnify Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:52 #9
:)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:56 #10
takker :-)