Avatar billede fc-dong Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:01 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Træk teksttfelter med over fra en formel

Hej med jer

Jeg har problemer med at få felter fra min formel, overført til min side som skal sende mail til mig.
Jeg får en mail når jeg sender min formel, men der er ingen felter med....?
Det er en asp. med CDO jeg bruger
Her er min kode til siden
----------------------------------------
<%@LANGUAGE=\"VBSCRIPT\"%>
<% response.buffer = true %>

<% if (cStr(Request(\"Submit\")) <> \"\") Then
Dim objCDO
Set objCDO = Server.CreateObject(\"CDONTS.NewMail\")

objCDO.From = (Request.form(\"person\"))

objCDO.To = \"edb@klingsholm.dk\"

objCDO.CC = \"\"

objCDO.Subject = \"Ny beløb til Dongklubben\"

objCDO.Body = objCDO.Body
objCDO.Body = \"Indtastning er modtaget fra indtjeningssiden\"
objCDO.Body = (Request.form(\"person\"))
objCDO.Body = (Request.form(\"email\"))
objCDO.Body = Request.form(\"password\")
objCDO.Body = Request.form(\"komenttare\")
objCDO.Body = Request.form(\"vundet_ja\")
objCDO.Body = Request.form(\"vundet_net\")
objCDO.Body = Request.form(\"indtastbeloeb\")

objCDO.Send

Set objCDO = Nothing
Response.Clear
Response.Redirect(\"posttak.asp\")
End If
%>

----------------------------------
Hilsen
Tommy
Avatar billede kimkjær Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:04 #1
Hej Tommy

Får du selt ingen felter, eller får du kun det sidste (objCDO.Body = Request.form(\"indtastbeloeb\") )????

sez

Kim
Avatar billede fc-dong Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:08 #2
hvis jeg sætter en kommentar ud for
\'objCDO.Body = objCDO.Body
\'objCDO.Body = \"Indtastning er modtaget fra indtjeningssiden\"

Så får jeg den sidste af mine sidste (objCDO.Body = Request.form(\"indtastbeloeb\"))
Men jeg skal have alle med over i min mail
Avatar billede kimkjær Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:21 #3
Du skal istedet for gøre følgende:

objCDO.Body = objCDO.Body +
objCDO.Body = objCDO.Body + \"Indtastning er modtaget fra indtjeningssiden\"
objCDO.Body = objCDO.Body + (Request.form(\"person\"))
objCDO.Body = objCDO.Body + (Request.form(\"email\"))
objCDO.Body = objCDO.Body + Request.form(\"password\")
objCDO.Body = objCDO.Body + Request.form(\"komenttare\")
objCDO.Body = objCDO.Body + Request.form(\"vundet_ja\")
objCDO.Body = objCDO.Body + Request.form(\"vundet_net\")
objCDO.Body = objCDO.Body + Request.form(\"indtastbeloeb\")

Prøv ovenstående, det burde løse problemet...

Kim
Avatar billede eagleeye Praktikant
03. oktober 2001 - 10:24 #4
Første linie
objCDO.Body = objCDO.Body  er ikke nødvendig.

+ skal rettes til & i ASP.

Jeg ville nok putte & \"<br>\" efter hver linie for at datane ikke står lige efter hinanden uden mellemrum:  Eks.

objCDO.Body = objCDO.Body & (Request.form(\"person\")) & \"<br>\"

Avatar billede kimkjær Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:27 #5
hej Eagleeye korrekt første linie skal væk.
Dernæst virker + også i ASP, måde + og & har samme funktion.

Og hvis du skal sætte noget i slutningen skal det være \" & vbcrlf\" (skriv det uden anførselstegn).
Avatar billede eagleeye Praktikant
03. oktober 2001 - 10:30 #6
+ og & har ikke samme function i ASP. Det viker måske hvis dine felter er ren tekst, men hvis du vil ligge et tal ind i strengen så går det galt.

+ ligger tal sammen
& ligger strenge sammen

Bland dem og du får problemmer før eller siden.
Avatar billede fc-dong Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:42 #7
Nu virker siden slet ikke

Her er den kode som jeg bruger

objCDO.Body = objCDO.Body & \"Indtastning er modtaget fra indtjeningssiden\" & \"<br>\"
objCDO.Body = objCDO.Body & (Request.form(\"person\")) & \"<br>\"
objCDO.Body = objCDO.Body & (Request.form(\"email\")) & \"<br>\"
objCDO.Body = objCDO.Body & (Request.form(\"password\")) & \"<br>\"
objCDO.Body = objCDO.Body & (Request.form(\"komentare\")) & \"<br>\"
objCDO.Body = objCDO.Body & (Request.form(\"vundet_ja\")) & \"<br>\"
objCDO.Body = objCDO.Body & (Request.form(\"vundet_net\")) & \"<br>\"
objCDO.Body = objCDO.Body & (Request.form(\"indtastbeloeb\")) & \"<br>\"

Tommy
Avatar billede kimkjær Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:43 #8
en lille fejl...

Første linie skal hedde:

objCDO.Body = \"Indtastning er modtaget fra indtjeningssiden\" & \"<br>\"
Avatar billede kimkjær Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:44 #9
Og igen, det skal ikke være \"<br>\" det skal være vbcrlf

Avatar billede fc-dong Nybegynder
03. oktober 2001 - 11:08 #10
Hej med jer

Det virker slet ikke mere....!
Her min kode

--------------------------
<%@LANGUAGE=\"VBSCRIPT\"%>
<% response.buffer = true %>

<% if (cStr(Request(\"Submit\")) <> \"\") Then
Dim objCDO
Set objCDO = Server.CreateObject(\"CDONTS.NewMail\")

objCDO.From = (Request.form(\"person\"))

objCDO.To = \"edb@klingsholm.dk\"

objCDO.CC = \"\"

objCDO.Subject = \"Ny beløb til Dongklubben\"

objCDO.Body = \"Indtastning er modtaget fra indtjeningssiden\" &
objCDO.Body = objCDO.Body & (Request.form(\"person\")) &
objCDO.Body = objCDO.Body & (Request.form(\"email\")) &
objCDO.Body = objCDO.Body & (Request.form(\"password\")) &
objCDO.Body = objCDO.Body & (Request.form(\"komentare\")) &
objCDO.Body = objCDO.Body & (Request.form(\"vundet_ja\")) &
objCDO.Body = objCDO.Body & (Request.form(\"vundet_net\")) &
objCDO.Body = objCDO.Body & (Request.form(\"indtastbeloeb\")) &

objCDO.Send

Set objCDO = Nothing
Response.Clear
Response.Redirect(\"posttak.asp\")
End If
%>
------------------------------
Tommy
Avatar billede eagleeye Praktikant
03. oktober 2001 - 11:10 #11
du skal ikke havde & sidst i linien:

objCDO.Body = \"Indtastning er modtaget fra indtjeningssiden\"
objCDO.Body = objCDO.Body & (Request.form(\"person\"))
objCDO.Body = objCDO.Body & (Request.form(\"email\"))
objCDO.Body = objCDO.Body & (Request.form(\"password\"))
objCDO.Body = objCDO.Body & (Request.form(\"komentare\"))
objCDO.Body = objCDO.Body & (Request.form(\"vundet_ja\"))
objCDO.Body = objCDO.Body & (Request.form(\"vundet_net\"))
objCDO.Body = objCDO.Body & (Request.form(\"indtastbeloeb\"))
Avatar billede fc-dong Nybegynder
03. oktober 2001 - 11:13 #12
Nu har jeg prøvet med denne kode

objCDO.Body = \"Indtastning er modtaget fra indtjeningssiden\"
objCDO.Body = objCDO.Body & (Request.form(\"person\"))
objCDO.Body = objCDO.Body & (Request.form(\"email\"))
objCDO.Body = objCDO.Body & (Request.form(\"password\"))
objCDO.Body = objCDO.Body & (Request.form(\"komentare\"))
objCDO.Body = objCDO.Body & (Request.form(\"vundet_ja\"))
objCDO.Body = objCDO.Body & (Request.form(\"vundet_net\"))
objCDO.Body = objCDO.Body & (Request.form(\"indtastbeloeb\"))

men de virker stadigvæk ikke
Avatar billede eagleeye Praktikant
03. oktober 2001 - 11:20 #13
Virker ikke som du ikke modtager en mail ?
eller du får en tom mail?
Avatar billede fc-dong Nybegynder
03. oktober 2001 - 11:24 #14
Nej den siger fejl. siden virker slet ikke. Men når jeg sætter kode ind som er beskrevet længere nede i denne besked, så virker det

Hvis jeg sætter en kommentar ud fra koderne fra jer. Og indsætter min kode som er

objCdO.Body = \"Indtast er modtaget fra indtjeningslisten\" & vbcrlf & Request(\"person\") & vbcrlf & (\"email\")

Så virker det

Men hvad gør man for at se felterne og den tekst som er skrevet i felterne.

Nu får jeg jo bare en mail hvor der står de ting som er skrevet i felterne. Det ville jo være rart hvis man kunne se de felter som høre sammen
Avatar billede fc-dong Nybegynder
03. oktober 2001 - 11:25 #15
objCdO.Body = \"Indtast er modtaget fra indtjeningslisten\" & vbcrlf & Request(\"person\") & vbcrlf & Request(\"email\")
Avatar billede eagleeye Praktikant
03. oktober 2001 - 12:25 #16
objCdO.Body = \"Indtast er modtaget fra indtjeningslisten\" & vbcrlf & \"Person : \"  &Request(\"person\") & vbcrlf & \"Email : \" & Request(\"email\")  ........... ect.
Avatar billede fc-dong Nybegynder
03. oktober 2001 - 12:39 #17
Så virker den ikke
Den kommer med denne fejl

--------------------------
Microsoft VBScript compilation error \'800a0401\'

Expected end of statement

/asp/sendmail.asp, line 16

objCDO.Body = \"Indtast er modtaget fra indtjeningslisten\" & vbcrlf & \"Person:\" Request(\"person\") & vbcrlf & Request(\"email\")
Avatar billede eagleeye Praktikant
03. oktober 2001 - 12:59 #18
der mangler et &:
objCDO.Body = \"Indtast er modtaget fra indtjeningslisten\" & vbcrlf & \"Person:\" & Request(\"person\") & vbcrlf & Request(\"email\")
Avatar billede fc-dong Nybegynder
03. oktober 2001 - 13:47 #19
Hej med jer

Det virker fint nu

Jeg takker mange gange for hjælpen.

Det varn ok aldrig gået uden jeres hjælp.

Men jeg forstår ikke rigtig hvorfor min side ikke vil virke, når jeg sætter koderne op som i forslog.

Det virker ikke helt rigtig

Men mange tak for hjælpen

Lige et sidste spørgsmål til...

Hvor stor er forskellen på sådanne en side som denne her og så ASPmail og Jmail

Tommy
Avatar billede kimkjær Nybegynder
03. oktober 2001 - 14:08 #20
Hej Tommy

Lige en enkelt ide:

Mailtext = \"Indtastning er modtaget fra indtjeningssiden\" & vbcrlf
Mailtext = Mailtext & (Request.form(\"person\")) & vbcrlf
Mailtext = Mailtext & (Request.form(\"email\")) & vbcrlf
Mailtext = Mailtext & (Request.form(\"password\")) & vbcrlf
Mailtext = Mailtext & (Request.form(\"komentare\")) & vbcrlf
Mailtext = Mailtext & (Request.form(\"vundet_ja\")) & vbcrlf
Mailtext = Mailtext & (Request.form(\"vundet_net\")) & vbcrlf
Mailtext = Mailtext & (Request.form(\"indtastbeloeb\")) & vbcrlf

objCdO.body=Mailtext
Avatar billede eagleeye Praktikant
03. oktober 2001 - 14:09 #21
Jeg har brugt JMail en gang. Og der er ikke den store forskel mellem de forskellige kompunenter. Det er i bund og grund de samme parametre som skal sættes, mail adresse, subjecy, body, ect:

Et lille eks med JMail:
<%
Set JMail = Server.CreateObject(\"JMail.SMTPMail\")
JMail.ServerAddress = \"websmtp.dit-domaene.dk\"
JMail.Sender = \"admin@dit-domaene.dk\"
JMail.Subject = \"Information\"
JMail.AddRecipient \"admin@dit-domaene.dk\"
JMail.Body = \"Dette er en mail body\"
JMail.Execute
Set JMail = Nothing
%>
Avatar billede kimkjær Nybegynder
03. oktober 2001 - 14:17 #22
ASPmail og Jmail er lidt forskellige, specielt på prisen. Jmail findes i en gratis version (www.dimac.se)

Jeg har nogle funktioner så jeg kan anvende begge:

\'ASP mail
Function sendTestMessage (FraNavn, FraEmail, TilNavn, TilEmail, Emne, Body, CCEmail, BccEmail, ReplyToEmail)

Set mailer = Server.CreateObject (\"SMTPsvg.Mailer\")
Mailer.FromName  = FraNavn
Mailer.FromAddress= FraEmail
Mailer.AddRecipient TilNavn, TilEmail
Mailer.Subject    = Emne
Mailer.BodyText  = Body
if CCEmail<>\"\" then
  Mailer.AddCC=CCEmail
end if
if BccEmail<>\"\" then
  Mailer.AddBCC=BccEmail
end if
if ReplyToEmail<>\"\" then
  Mailer.ReplyTo=ReplyToEmail
end if
Mailer.RemoteHost = \"din.smtp.server\"
Mailer.CharSet = 2
If mailer.Sendmail then
  sendTestMessage = True
else
  sendTestMessage = mailer.Response
end if

end function

\'Send mail using JMail
Function sendMessage (FraNavn, FraEmail, TilNavn, TilEmail, Emne, Body, CCEmail, BccEmail, ReplyToEmail)

    dim oMail
    set oMail = Server.CreateObject(\"JMail.Message\")

    oMail.AddRecipient TilEmail, TilNavn

    oMail.FromName = FraNavn
    oMail.From = FraEmail

    oMail.Subject = Emne
    oMail.Body = Body
    oMail.HTMLBody = sMail

if CCEmail<>\"\" then
  oMail.AddRecipientCC CCEmail, \"\"
end if
if BccEmail<>\"\" then
  oMail.AddRecipientBCC BccEmail, \"\"
end if
if ReplyToEmail<>\"\" then
  oMail.ReplyTo=ReplyToEmail
end if

If oMail.Send(\"din.smtp.server\") then
  sendMessage = True
else
  sendMessage = oMail.Response
end if

end function

Efter at have brugt begge, bruger vi nu kun Jmail

Avatar billede eagleeye Praktikant
03. oktober 2001 - 14:17 #23
Her er et eks med ASPMail:

Set Mailer = Server.CreateObject(\"SMTPsvg.Mailer\")
Mailer.FromName = \"Joe&#8217;s Widgets Corp.\"
Mailer.FromAddress= \"Joe@Widgets.com\"
Mailer.RemoteHost = \"mailhost.localisp.net\"
Mailer.AddRecipient \"John Smith\", \"jsmith@toolscorp.com\"
Mailer.Subject = \"Great SMTP Product!\"
Mailer.BodyText = \"Dear Stephen\" & VbCrLf & \"Your widgets order has been processed!\"

Mailer.SendMail

Igen det er det samme det skal med email adresse, subject, body ect. JMail og ASPMail skal havde angivet en ServerAdresse som skal benyttes til at send gennem, hovrimod det ikke er nødvendigt med CDO.
Avatar billede fc-dong Nybegynder
03. oktober 2001 - 14:18 #24
Hej igen

Når jeg sætter den kode ind, så virker siden stadigvæk, men der kommer ingen felter med over i min mail.

Avatar billede kimkjær Nybegynder
03. oktober 2001 - 14:21 #25
Jeg lavede også en lille stavefejl, jeg ved ikke om den betyder noget, men jeg skrev objCdO med lille d, prøv med objCDO

Prøv igen...
Avatar billede eagleeye Praktikant
03. oktober 2001 - 14:24 #26
Ingen felter?

mener du:
Person : Eva
email : eva@....dk
ect

Så er her et eks, hvor du selv lige kan rettet beskrivelsen til:

Mailtext = \"Indtastning er modtaget fra indtjeningssiden\" & vbcrlf
Mailtext = Mailtext & \"Person : \" & (Request.form(\"person\")) & vbcrlf
Mailtext = Mailtext & \"Email : \" & (Request.form(\"email\")) & vbcrlf
Mailtext = Mailtext & \"Password : \" & (Request.form(\"password\")) & vbcrlf
Mailtext = Mailtext & \"kommentar : \" &(Request.form(\"komentare\")) & vbcrlf
Mailtext = Mailtext & \"Vundet_Ja : \" & (Request.form(\"vundet_ja\")) & vbcrlf
Mailtext = Mailtext & \"Vundet_nej : \" &(Request.form(\"vundet_net\")) & vbcrlf
Mailtext = Mailtext & \"Beløb : \" (Request.form(\"indtastbeloeb\")) & vbcrlf
Avatar billede eagleeye Praktikant
03. oktober 2001 - 14:25 #27
how der mangle et & i stdste linie:

Mailtext = Mailtext & \"Beløb : \" & (Request.form(\"indtastbeloeb\")) &
Avatar billede eagleeye Praktikant
03. oktober 2001 - 14:25 #28
how der mangle et & i stdste linie:

Mailtext = Mailtext & \"Beløb : \" & (Request.form(\"indtastbeloeb\")) &
Avatar billede fc-dong Nybegynder
03. oktober 2001 - 14:53 #29
Det virker ikke når bruges den kode. Felterne kommer ikke med over i min mail.

Jeg har en udbyder som hedder enavn.
Så min sendmail skal vil ikke laves meget om fra den jeg har nu...?

Tommy

Avatar billede eagleeye Praktikant
03. oktober 2001 - 14:56 #30
Og du kalder mail-serder-filen fra din FORM-side?

Har du method=post på din form?
Avatar billede fc-dong Nybegynder
03. oktober 2001 - 15:24 #31
Ja det virker fint, når jeg bruger disse koder
---------------------------
objCDO.Body = \"Indtast er modtaget fra indtjeningslisten\" & vbcrlf & \"Person: \"  & Request(\"person\") & vbcrlf & \"Email: \" & Request(\"email\") & vbcrlf & \"Password: \" & Request(\"password\") & vbcrlf & \"Kommentare: \" & Request(\"kommentare\") & vbcrlf & \"Dato: \" & Request(\"dato\") & vbcrlf & \"Oddset: \" & Request(\"oddset\") & vbcrlf & \"Tipning: \" & Request(\"tipning\") & vbcrlf & \"Vundetbeløb: \" & Request(\"indtastbeloeb\")
---------------------------------
Så virker det helt perfekt
Så jeg har ikke noget at klage over på det punkt.
Det er bare ikke lige til at styre på det punkt.
Ens overblik er lidt hæmmet når man  prøver at få sig et over ens koder.

Men jeg tror nok at jeg skal til at bruge Jmail.
Jeg har lige snakket med min enavn. De siger at de har slået CDO fra på deres server. Så hvis jeg skal lave min sendmail om fra cdO til Jmail. Jeg ved at enavn understøtter Jmail.

Hvor meget skal jeg så lave om for at få dene side til at virke som Jmail.

Det er lidt surt når jeg endelig har fået denne side til at virker efter hensigt.

Tommy
Avatar billede eagleeye Praktikant
03. oktober 2001 - 15:27 #32
Så prøv uden .form her:

Mailtext = \"Indtastning er modtaget fra indtjeningssiden\" & vbcrlf
Mailtext = Mailtext & \"Person : \" & (Request(\"person\")) & vbcrlf
Mailtext = Mailtext & \"Email : \" & (Request(\"email\")) & vbcrlf
Mailtext = Mailtext & \"Password : \" & (Request(\"password\")) & vbcrlf
Mailtext = Mailtext & \"kommentar : \" &(Request(\"komentare\")) & vbcrlf
Mailtext = Mailtext & \"Vundet_Ja : \" & (Request(\"vundet_ja\")) & vbcrlf
Mailtext = Mailtext & \"Vundet_nej : \" &(Request(\"vundet_net\")) & vbcrlf
Mailtext = Mailtext & \"Beløb : & \" (Request(\"indtastbeloeb\")) & vbcrlf
Avatar billede kimkjær Nybegynder
03. oktober 2001 - 15:53 #33
Du kan se mit Jmail eksempel højere oppe...
Avatar billede fc-dong Nybegynder
03. oktober 2001 - 18:58 #34
Skal denne linje også med

\'Send mail using JMail
Function sendMessage (FraNavn, FraEmail, TilNavn, TilEmail, Emne, Body, CCEmail, BccEmail, ReplyToEmail)

Tommy
Avatar billede fc-dong Nybegynder
03. oktober 2001 - 19:08 #35
Kan denne her ikke gå som en JMail
-------------------------------------
<%@LANGUAGE=\"VBSCRIPT\"%>
<% response.buffer = true %>

<% if (cStr(Request(\"Submit\")) <> \"\") Then
Dim email
Set email = Server.CreateObject(\"JMail.SMTPMail\")

email.ServerAddress = \"db.fcweb.dk\"

email.From = (Request.form(\"person\"))

email.To = \"tommy@fcweb.dk\"

email.CC = \"\"

email.Subject = \"Ny beløb til Dongklubben\"

email.Body = \"Indtast er modtaget fra indtjeningslisten\" & vbcrlf & \"Person: \"  & Request(\"person\") & vbcrlf & \"Email: \" & Request(\"email\") & vbcrlf & \"Password: \" & Request(\"password\") & vbcrlf & \"Kommentare: \" & Request(\"kommentare\") & vbcrlf & \"Dato: \" & Request(\"dato\") & vbcrlf & \"Oddset: \" & Request(\"oddset\") & vbcrlf & \"Tipning: \" & Request(\"tipning\") & vbcrlf & \"Vundetbeløb: \" & Request(\"indtastbeloeb\")

\'email.body=Mailtext
\'Mailtext = \"Indtastning er modtaget fra indtjeningssiden\" & vbcrlf
\'Mailtext = Mailtext & (Request.form(\"person\")) & vbcrlf
\'Mailtext = Mailtext & (Request.form(\"email\")) & vbcrlf
\'Mailtext = Mailtext & (Request.form(\"password\")) & vbcrlf
\'Mailtext = Mailtext & (Request.form(\"kommentare\")) & vbcrlf
\'Mailtext = Mailtext & (Request.form(\"oddset\")) & vbcrlf
\'Mailtext = Mailtext & (Request.form(\"tipning\")) & vbcrlf
\'Mailtext = Mailtext & (Request.form(\"indtastbeloeb\")) & vbcrlf

email.Execute

Set email = Nothing
Response.Clear
Response.Redirect(\"tak_for_mail.asp\")
End If
%>

Tommy