Avatar billede nolle_k Nybegynder
03. oktober 2001 - 09:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Menubar i UserControl

Hej Folks!

Hvordan får man vist en menubar på en usercontrol???

Jeg kan sagtens lave definere menubaren via VB\'s MenuEditor men den viser ikke menubaren!

Hvad gør jeg galt!

//Nolle_K
Avatar billede kaffe Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:29 #1
Jeg mener ikke at du kan få vist en menubar på en usercontrol. Du kan i stedet lave det som en popup-menu, så menuen vises når bruger trykker på højre museknap.
Avatar billede nolle_k Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:53 #2
Det frygtede jeg men det er ikke det jeg har brug for! JEg har brug for en Menu bar!!
Avatar billede nolle_k Nybegynder
08. oktober 2001 - 15:41 #3
Lukker spøgsmål!!
Har lavet en selv der kan bruges!

Avatar billede rang3r Nybegynder
09. oktober 2001 - 16:36 #4
det går alldeless utmärkt att ha en meny i en userkontroll.

det du måste göra är att i din activexcontrol inkluderar ett formulär , på detta formulär lägger du en meny och all meny kod lägger du i formulärets modul.

för att sedan få det att verka som att det är activexcontrollen som visar menyen så kan du använda:
Private Declare Function SetParent Lib \"user32\" (ByVal hWndChild As Long, ByVal hWndNewParent As Long) As Long

sub usercontrol_initialize()
    SetParent frmMenuWindow.hwnd,usercontrol.hwnd

detta kommer tvinga frmMenuWindow att existera innom usercontrollens gränser
sätt frmMenuWindow caption=\"\" och controlbox=false

du måste dessutom resize\'a frmMenuWindow så att det täcker usercontrollens area i usercontrol_resize()

för mer info maila mig på rang3r@sourcecode4free.com

/Roger - www.sourcecode4free.com
Avatar billede nolle_k Nybegynder
03. juni 2002 - 12:14 #5
Lukker!