Avatar billede shabapete Nybegynder
26. maj 1999 - 17:44 Der er 7 kommentarer

Åbne database med password???

Jeg har en Access-database, som ikke uden videre skal kunne ses i andet end mit program. Jeg har derfor lavet password på databasen inde i Access (97). Nu er der bare det problem at jeg ikke kan åbne den i VB. Hvordan får jeg Vb til at skrive password?
Avatar billede a Nybegynder
26. maj 1999 - 18:37 #1
hvis det er i ASP gør du flg.
norm:
"DSN=Dsnnavn"
med password:
"DSN=Dsnnavn;UID=Brugernavn;PWD=password"
Jeg håber at det kan hjælpe dig ASP minder jo om VB..

Avatar billede shabapete Nybegynder
26. maj 1999 - 19:27 #2
På det punkt minder ASP vidst ikke om VB. Men anyway, tak for responsen.
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 1999 - 08:48 #3
Du bør nok oprette en arbejdsgruppe til database og så åbne den således

Dim ws as workspace
dim db as database

dbengine.Systemdb=<arbejdsgruppefil>
dbengine.defaultuser = "Kurt"
dbengine.defaultpassword = "thordsen"
set ws = dbengine.workspaces(0)
set db = ws.opendatabase(<databasesti>)
Avatar billede pgb Nybegynder
27. maj 1999 - 08:59 #4
'Hvis du har brugt Access system 'database til at oprette sikkerhed med, 'så skal du lave en SHELL over til 'Access for at kunne angive brugernavn 'og password.

'Først derefter kan du så lave en 'GETOBJECT.

Dim rc as variant
Dim objAccess As Object

'Sti for hvor Access er installeret 'skal angives. Det smarteste er at 'finde stien fra 'registreringsdatabasen. Du 'skal 'selvfølgelig erstatte
'
'xxx = navnet på Access basen, som du 'skal åbne.
'
'uuu = brugernavn
'
'ppp = password

rc = Shell(C:\Program Files\Microsoft Office\Office\MSACCESS.EXE & " """ & App.Path & "\xxx.mdb"" /wrkgrp """ & App.Path & "\system.mdw"" /user uuu /pwd ppp", vbMinimizedFocus)

If rc <> 0 Then
    Set objAccess = GetObject(App.Path & "\xxx.mdb")
End If

'Husk oprydning
If objAccess Is Nothing Then
Else
    objAccess.Quit
    Set objAccess = Nothing
End If
Avatar billede shabapete Nybegynder
27. maj 1999 - 13:46 #5
Jeg har sat password på ved at gå ind i Funktioner/Sikkerhed - Tilføj Adgangskode på databasen

Så har jeg jo ikke rigtig noget brugernavn eller hvad?
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 1999 - 14:39 #6
Nej så har du intet brugernavn.

VB understøtter ikke umiddelbart brug af den slags Access-sikkerhed du benytter, og derfor skal du lave en arbejdsgruppe i stedet for
Avatar billede kbe Nybegynder
22. november 1999 - 15:55 #7
Det skulle kunne løses med følgende:

Set dbnavn = OpenDatabase( Databasenavn, False, False, ";pwd=password")