Avatar billede roja Nybegynder
03. oktober 2001 - 00:24 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Hjelp til win me

Jeg har en computer hvor på  der er installeret win me. mit problem med den er den er ustabil, den \"fryser\" meget ofte. jeg har prøvet at opdatere min bios, mit bundkort er et asus p2bf, min cpu er en celeron 633 som er overclocket til 712 mhz. Jeg tror ikke at det har noget at gøre med overclokningen at gører, fordi den kører 100% stabilt med win 98.

Jeg har spurgt andre, som har nøjagtig den samme compuyer, både hvad det angår cpu, bundkort og bios, og de har ikke nogen problemer med deres maskine.
Er der nogen der har et godt bud på hvad problemet kan være.!!!!!!
Avatar billede Beach Mester
03. oktober 2001 - 00:25 #1
Har du prøvet at installere Win Me igen med format c:/ s osv osv?
Avatar billede roja Nybegynder
03. oktober 2001 - 00:30 #2
Jeg har formateret C drevet og installeret på ny flere gange men med samme resultat
Avatar billede Beach Mester
03. oktober 2001 - 00:41 #3
Har du checket med scandisk (total) at der ikke er fejl på dine harddiske?
Har du testet din ram?
Har du testet din CPU
Har du testet din køler?
Jeg kunne blive ved:-)

Et forslag som virker som det skal....
Flå alt hardware ud af maskinen, og sæt kun en ramklods i, et gammelt grafikkort, og så din HD. Virker maskinen nu? Hvis den kører som den skal så kan du så prøve at sætte lidt mere hardware i dyret og så teste igen. Sådan kører du videre ind til maskinen begynder at lave ged i den.

En anden mulighed som er noget nemmere er at gå ind i BIOS og loade Default opsætningen. Kører du så perfekt kan du stille og roligt begynde at tune maskinen i BIOS men kun med en ting af gangen ind til du finder fejlen!

En tredje og sidste mulighed. Du skriver du kender flere der kører med samme maskine. Hvis du kan få lov til at låne en af deres maskiner for en dag, så kan du jo prøve at skifte først dit eget grafikkort ud med det der sidder i den anden maskine. Stadig problemer så prøver du med ram..... Du kender sikkert det jeg så ville skrive:-)
Husk her at checke at alt HW er sat op på samme måde både i BIOS og i Windows.

At komme med en kort forklaring på hvorfor Windows går på røven fra tid til anden ville være lige så mange penge vær som at opfinde en kur for kræft*S*

Så prøv ovenstående muligheder hvis du kan, så vil du på et eller andet tidspunkt finde en fejl.

Nå ja, du kan også prøve at slå cache fra på cpuen. Det tager så godt nok 10 år før den booter windows, men hvis maskinen nu kørere uden problemer så er det din CPU der har fejlen, den har jeg selv brugt en uges tid på engang:-(

//Beach
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2001 - 00:45 #4
Hvis den kører mere stabilt med windows 98SE, så er det det samme som hos mig. ME er et system som aldirg blev eller bliver færdig, skrot det da til fordel for windows 98. Det er meget bedre, og kræver ikke nær det samme af din cpu.
Avatar billede Beach Mester
03. oktober 2001 - 00:48 #5
>>>kharder
Den holder altså ikke helt!!!
Jeg har nu kørt med Me i over et år, og har stort aldrig haft slukket maskinen. Jeg har kun oplevet blue screen når jeg har været inde og pille i noget jeg ikke skulle. En oppetid på noget der ligner 99,99% må da siges at være OK for et styresystem!
At der er nogle der ikke kan finde ud af at bruge det rigtigt er så en anden sag, så skal det jo gå galt:-)))

//Beach
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2001 - 00:55 #6
Hmmm den tror jeg ikke rigtig holder den % så er du blandt en af de få heldige. Hvorfor tror du ellers at alt omkring ME og programmer til ME er stoppet, det bliver ikke til mere end det er nu.
Avatar billede kornfreak Nybegynder
03. oktober 2001 - 00:55 #7
Win2k/XP 4ever ;)
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2001 - 00:57 #8
roja siger jo selv at den kører mere stabilt i windows 98, som også fortsat er et aktiv system. Der udvikles fortsat programmer til 98. Spørger du i butikker, eller ser på CDrom indpakningen, så er der ikke mange der står ME på.
Avatar billede roja Nybegynder
03. oktober 2001 - 01:01 #9
Jeg kender mange som siger det samme kharder men der er lige så mange som siger det samme som Beach så der for får i 50 point hver. jeg har også prøvet udelukkelses metoden og jeg får nok ikke lov til at låne en af mine kammeraters computer ;o)
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2001 - 01:06 #10
Jeg har en egen lille filosofi, at ME er meget kræsen hvad angår harddisk, det skal bare være conectet helt i top og af god kvalitet. Endvider skal driver værer installeret perfekt, alt fra starten af. Ikke noget med at skulle rep bagefter, ligemeget hvilke restore funktioner der så end ligger i ME.
Avatar billede Beach Mester
03. oktober 2001 - 01:08 #11
>>>kharder
Det må stå for deres regning, eller at de ikke har sat sig ordentligt ind i systemet!
Ellers skulle jeg jo også have problemer her, og det må jeg sige at jeg ikke har haft. Har på et tidspunkt prøvet en Win2K et eller andet, men den kunne ikke finde bla. modem, scanner og lydkort så den blev meget hurtigt solgt igen!
Så jeg tror kun det er et spørgsmål om at sætte sig ind i sagerne, så skal det sgu nok køre som det skal. Jeg har da også på min server haft kanone problemer med at få en Apache op og køre som den skulle, men et lille besøg af en guro fik den op og køre som den skulle, og den står stadig inde i mit klædeskab og varmer mit tøj op til om morgenen. Den har ALDRIG været slukket siden den blev configureret rigtigt og det er snart 6 måneder siden.

Har du nogen sinde hørt nogle seriøse fagblade sige eller skrive at Me er et fejlprodukt som konstant går ned???

Så jeg holder på at man bare skal gøre det rigtigt, så er der ingen problemer.
Men det er da sikkert også noget med relegion at gøre:-) En kurder vil nok ikke nogen sinde kunne fatte at jeg ikke tror på en dyt jeg ikke har set med mine egne øjne *LOL*

//Beach
Avatar billede roja Nybegynder
03. oktober 2001 - 01:16 #12
En hilsen til kornfreak

Jeg har hørt at win2k er meget stabilt og jeg har da også overvejet at skifte til win2k, men er det nogen god ide hvis man vil spille på sin computer, efter hvad jeg har hørt så virker det ikke så godt på win2k!!
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2001 - 01:18 #13
Nej - men for Microsoft er ME aldrig blevet det hit , som man havde forventet. Hvorfor tror du at der ikke bliver lavet mere software til me end der gør. Jeg er en af dem,  som har brugt en del timer på ME og dets filurligheder. Jeg må også gå ud fra at du beach ikke hverken installerer eller afinstallerer programmer af betydning, siden du har kunnet have det system kørende i så lang tid. Så er ME sikkert helt ok, men til dem der bruger deres PC , der dur ME simpel hen ikke. ME kan f.eks kun virke som klient på et net. Du kan ikke have flere ip/TCP protokoller på et netkort, som du kan både i windows 95 og 98.

Følger du som ny bruger supports råd så ved ME næsten altid hedder blot der er det mindste geninstaller ME så skal det nok gå. Hvis der er noget det netop ikke gør så er det at det går. Tværimod det går ned ad bakke for systemmet. Jeg har selv været ude her i mandags og samle en pc op der kun var 14 dage gammel som kørte ME. Der havde supporter råd allerede næsten ødelagt pc\'eren helt, Den var blevet uhyggelig langssomt. Jeg måtte bruge fdisk for at rette op på tingende igen.

Så nu kører den rimeligt, vil jeg kalde det. Den kommer aldig til at køre så godt som hvis den havde windows 98SE eller Windows 2000/XP
Avatar billede znapper Nybegynder
04. oktober 2001 - 22:45 #14
Helt ærligt!!! Jeg kan kun varmt anbefale Win 98 second edition:) Alle de seneste features der er kommet i de nye udgaver kan hentes på tucows!
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2001 - 00:27 #15
Ja eller så er der også XP nu, som kan opfører sig lige som windows 98/ME og 95, så det giver gode muligheder inden for spil.