Avatar billede alj Praktikant
03. oktober 2001 - 00:05 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

server.mappath

SUK, jeg har en mappe på domainet (www.alanexcel.dk) der hedder \"db\" og i denne mappe har jeg en fil der hedder \"IPLOG.txt\" og en asp side med kode der skulle skrive de besøgendes IPnr i IPLOG.txt-filen; MEN lige meget hvad jeg skriver i koden for jeg denne besked
Microsoft VBScript runtime error \'800a004c\'

Path not found

/skrivtxt.asp, line 44
Koden ser sådan ud i det senest testede eks. set logFile8=iplg.openTextFile(server.mappath(\"www.alanexcel.dk\\db\\IPLOG.txt\"),8)
men som sagt har jeg vist prøvet alle afskygninger.
Er der nogen der kan fortælle mig hva\' f..... jeg gør galt ?
mvh
alj

Avatar billede z42cool Nybegynder
03. oktober 2001 - 00:06 #1
Server.MapPath tager en vituel sti. Prøv i stedet logFile8=iplg.openTextFile(server.mappath(\"\\db\\IPLOG.txt\"),8)
Avatar billede alj Praktikant
03. oktober 2001 - 00:14 #2
Har lige prøvet, desværre med samme resultat Microsoft VBScript runtime error \'800a004c\'
Path not found
/skrivtxt.asp, line 44
mvh
alj
Avatar billede alj Praktikant
03. oktober 2001 - 00:16 #3
forøvrigt er det mærkeligt at der refereres til linie 44, så mange linier er der slet ikke i koden
alj
Avatar billede z42cool Nybegynder
03. oktober 2001 - 00:27 #4
Kan du ikke prøve at poste hele skrivtxt.asp?
Avatar billede alj Praktikant
03. oktober 2001 - 00:28 #5
Jo-da, det er her:
<%
dim iplg, logFile8
set iplg=createObject(\"scripting.FileSystemObject\")
set logFile8=iplg.openTextFile(server.mappath(\"/db/IPLOG.txt\"),8)
logFile8.write Request.ServerVariables(\"Remote_Addr\") & vbcrlf
logFile8.close
set logFile8=nothing
set iplg=nothing
%>
mvh
alj
Avatar billede kimkjær Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:24 #6
Bemærk at dine / vender forkert, skal være \\

Avatar billede tdaugaard Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:29 #7
kimkjær:> Nopes. Det er ligemeget. Jeg har selv brugt /mappe1/mappe2/ osv. og det virker fint.
Avatar billede kimkjær Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:33 #8
Prøv at lave en response.write server.mappath(\"/db/IPLOG.txt\")
Avatar billede kimkjær Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:41 #9
Hej igen

Det eneste jeg kan gætte på der er galt, er at din ISP ikke har givet dig rettigheder med FileSystemObject, disse rettigheder gives seperat.

Spørg ISP
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:44 #10
kimkjær:> I sådan et tilfælde vilde du få en Permission Denied og ikke en Path not found fejl.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:44 #11
jaa .. og jeg ka ik stave ;o) \"vilde\" = \"ville\"
Avatar billede kimkjær Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:49 #12
Ja, så løb jeg tør for idéer...
Avatar billede z42cool Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:50 #13
Og du er naturligvis 110% sikker på at både directory og fil eksisterer?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:51 #14
*G* Ik sårn for at skyde dit svar i sænk, men jeg har selv prøvet en hel del med FSO og det her. Path not found plejer som regel at betyde at den ikke har fundet den *g*

alj:> Kan det tænkes at \"db\" er en mappe hvori du kan lægge databaser, som IKKE kan hentes på nettet via f.eks. www.alanexcel.dk/db/dbnavn.mdb .. ? If so, prøv med:

../db/iplog.txt
Avatar billede alj Praktikant
03. oktober 2001 - 11:16 #15
--> tdaugaard, du har formentligt ret, iht til ISP ligger det netop i en skjult mappe. Desværre har jeg ikke teknisk mulighed (ftp-adgang) til at kontrollere fra arbejde, men gør det asap jeg kommer hjem.
mvh
alj
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
03. oktober 2001 - 11:19 #16
alj:> Det er hurtigt at finde ud af. De steder hvor man har en sådan mappe der er det lavet sådan at når du logger på FTP\'en så har du to mapper:

db
www

i www smider du alt der skal være tilgængeligt fra nettet af.
Avatar billede alj Praktikant
03. oktober 2001 - 21:42 #17
__> tdaugaard
du er et geni - i denne forbindelse (hehe) Det fungerer perfekt. Mange tak.

Øvrige, mange tak for indlæg/kommentarer.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
03. oktober 2001 - 21:46 #18
alj:> Det var bare sådan en \"følelse\" jeg havde .. (psst. mit eget webhotel er lavet på samme måde *s*

Og tak for point :-)