Avatar billede jarimark Nybegynder
02. oktober 2001 - 19:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjemmelavet counter?

Jeg er godt igang med at lave en hjemmeside og ville gerne have en counter/tæller på den.
Mit spørgsmål er så om det er muligt selv at lave en ved hjælp af f.eks. en database?
Avatar billede z42cool Nybegynder
02. oktober 2001 - 19:49 #1
Det kan sagtens lade sig gøre hvis du har en database..... Vil du også have et eksempel?????
Avatar billede jarimark Nybegynder
02. oktober 2001 - 19:51 #2
Tja, det ville da være til en stor hjælp :)
Avatar billede z42cool Nybegynder
02. oktober 2001 - 19:58 #3
Du skal blot have en tabel i din DB der indeholder alle siderne. I toppen af hver side gør du så noget i stil med....

Set conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Set rs = conn.execute(\"SELECT Hits FROM StatTable WHERE PageId=\'ThisPageId\'\")
If Not rs.EOF Then
  newHits = rs(\"Hits\").value + 1
  conn.execute(\"UPDATE StatTable SET Hits=\" & newHits & \" WHERE PageId=\'ThisPageId\'\")
End If
rs.close
Avatar billede jarimark Nybegynder
02. oktober 2001 - 20:02 #4
Der er et lille problem. Jeg arbejder med jsp...
Det lyder umiddelbart som asp det du skriver..
Avatar billede z42cool Nybegynder
02. oktober 2001 - 20:03 #5
Du kan selvfølgelig også bare bruge ASPs indbyggede Page Counter component. Du gør blot følgende....

Set oPageCount = Server.CreateObject(\"MSWC.PageCounter\")
pageHits = oPageCount.Hits

Microsofts hjælp er her http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/iisref/html/psdk/asp/comp00vo.asp
Avatar billede z42cool Nybegynder
02. oktober 2001 - 20:03 #6
Ohhh.... Det havde jeg sku\' ikke lige set :-)
Avatar billede z42cool Nybegynder
02. oktober 2001 - 20:05 #7
Så afhænger det jo lidt af hvilken applikations server du skal afvikle det på!
Avatar billede jarimark Nybegynder
02. oktober 2001 - 20:08 #8
Tja, serveren kører med gnujsp, mysql og mm.mysql...
Avatar billede jarimark Nybegynder
29. maj 2005 - 21:19 #9
Lukker lige denne tråd..