Avatar billede bmj Nybegynder
02. oktober 2001 - 14:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ASP Auto...

Hejsa,

Er der en der kan hjælpe mig ?

Kan man få et asp script til at \"køre\" sig selv på et bestemt tidspunkt om natten hver 14 dag ?

Det skal bruges til mit nyhedsbrev altså sådan at jeg om dagen skriver brevet og trykker \"ok\" så skal den automatisk begynde at udsende det om natten... Kan man det ? Og hvordan ?
Avatar billede a-torsten Nybegynder
02. oktober 2001 - 14:52 #1
Ja,.. Hvis du har adgang til serveren eller har en i-netforbindelse der køre konstant....

Du skal bruge task-manager... den der også planlægger diverse systemopgaver så som defrag osv...

Så skal du få den til at åbne siden hver dag på et bestemt tidspunkt....

-Anders
Avatar billede z42cool Nybegynder
02. oktober 2001 - 14:53 #2
Hvis du alligevel har en lille sql server stående kan du også lave det som en trigger!
Avatar billede bmj Nybegynder
02. oktober 2001 - 14:55 #3
OK, jeg har adgang til serveren... Men hvordan kan Task-manager køre det ? Den ved jo ikke hvad der skal stå i \"brevet\" ?
Avatar billede a-torsten Nybegynder
02. oktober 2001 - 14:57 #4
bmj....

Du skal jo have et script som ligger klart.....(med brevet i sig)

Så skal  du bare have task-manager til at åbne siden www.siden.dk/scriptet.asp hver dag på et bestemt tidspunkt....

Det er klart nemmeste løsning...

Du kan ikke lave noget direkte i ASP, da der skal være en bruger på selve siden for at excutere selve scriptet....

-Anders
Avatar billede bmj Nybegynder
02. oktober 2001 - 14:59 #5
Nårr på den måde... Tak!