Avatar billede snabela Nybegynder
02. oktober 2001 - 12:07 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

SQL - Create table

Hvordan gør man når man vil oprette en felt i en ny tabel som kan være true/false?
Databasen er Access

(Ved tekst er det TABELNAVN char (50) )
Avatar billede jelzin101 Praktikant
02. oktober 2001 - 12:17 #1
den skal starte med bool (jeg ved ikke om de har forkortet det til bool eller de bruger boolean)
Avatar billede snabela Nybegynder
02. oktober 2001 - 12:23 #2
skal der være noget med i parantes eller? flere forslag?
Avatar billede snabela Nybegynder
02. oktober 2001 - 12:57 #3
Der er flere point at hente, da jeg også mangler hvordan man laver \"notat\" felter i databasen?
Avatar billede terry Ekspert
02. oktober 2001 - 14:30 #4
CREATE TABLE MyTable( ID bit)
Avatar billede terry Ekspert
02. oktober 2001 - 14:35 #5
CREATE TABLE MyTable( ID bit, txt MEMO)
Avatar billede snabela Nybegynder
02. oktober 2001 - 15:14 #6
nope... det virker desværre helelr ikke....

her er hele kode delen :

  SQL = \"CREATE TABLE \" & Request.QueryString(\"kategori\") & \" ( Fabrikat INTEGER, Varenr CHAR (50), FOREIGN KEY (Fabrikat) REFERENCES fabrikat, PRIMARY KEY (Varenr),\"
  SQL = SQL & \" Maal CHAR (50), Energiklasse CHAR (50), Specifikationer( ID bit), Indhold CHAR (50), Elforbrug CHAR (50), Pris INTEGER NOT NULL, Tilbud INTEGER, Beskriv100 CHAR (100), Beskriv ?)\"

Hvor specifikationer skal være True/False felt og Beskriv skal være et Notat felt....
Avatar billede terry Ekspert
02. oktober 2001 - 15:18 #7
IT DOES!

In access open the debug window (Ctrl+G) and then
write Docmd.runsql(\"CREATE TABLE MyTable( ID bit, txt MEMO)

followed by enter. YOU WILL GET A TABLE with a Yes/No (TRUE/FALSE) and a memo (notat) field.
How you build your SQL to do this is more than likely the problem!

Avatar billede terry Ekspert
02. oktober 2001 - 15:20 #8
runsql(\"CREATE TABLE MyTable( ID bit, txt MEMO) = =runsql(\"CREATE TABLE MyTable( ID bit, txt MEMO)\")

Avatar billede snabela Nybegynder
02. oktober 2001 - 15:52 #9
ja, jeg kan ikke få det til at virke i min SQL sætning i ASP scriptet
Avatar billede terry Ekspert
02. oktober 2001 - 16:00 #10
I suggest that you try and copy the contents of the SQL into Access and see if it works there.
I thing its because the NOT NULL should be in the CONSTRAINT of the CREATE TABLE. Look at HELP in Access for how to do this.

Avatar billede snabela Nybegynder
02. oktober 2001 - 16:06 #11
Jeg har prøvet hjælp i Access, og det virker fint, hvis jeg bare sætter de 2 nævnte felter til CHAR(50) men problemet er at så passer det ikke til vores hjemmeside, hvor de skal bruges...

Men i hjælp til Access, har Microsoft ikke lært at lave et eksempel på hvordan man gør dette fra en alm. sql sætning....
Avatar billede terry Ekspert
02. oktober 2001 - 19:41 #12
snabela> I dont have too much experience in creating tables from ASP code. But if I look at your example it doesnt look right.
The CONSTRAINTS should come after the CREATE TABLE and your REFERENCES  is also incorrect. You have to include the foreign table and the foreign field.
Avatar billede snabela Nybegynder
03. oktober 2001 - 09:28 #13
ok, nu har jeg selv fundet ud af det :
<tabelnavn> YesNo
og
<tabelnavn> NOTE
Avatar billede terry Ekspert
03. oktober 2001 - 09:35 #14
snabela>
Not sure how you can reject my answer!
Youa sked how to create a table with a YesNo and a notat field, YOU GOT ANSWER for this!
CREATE TABLE MyTable( ID bit, txt MEMO)
If you want to create a table with CONSTRAINTS was NOT a part of the original question. So how you can give yourself the points for this

<tabelnavn> YesNo
og
<tabelnavn> NOTE

..is VERY strange!