Avatar billede cbkc. Nybegynder
02. oktober 2001 - 10:23 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

@commands i script

Hvis muligt, hvordan aktivere man så @commands i script sprog?

Den funktion der skal aktiveres er
@Command( [FileExport] ;\"ASCII Text\";\"c:\\\\Temp.Txt\")

Endvidere er det ønskeligt at kunne styre navnet på filen.

Mvh. Chr.
Avatar billede jjj Nybegynder
02. oktober 2001 - 11:48 #1
Brug evaluate du kan slå den op i hjælpe basen. Jeg er ikke sikker på om fileexport virker men du kan prøve
02. oktober 2001 - 13:04 #2
Hej cbkc,

Desværre må jeg skuffe dim med at @Command og @PostedCommand ikke kan anvendes sammen med Evaluate - så det kan ikke lade sig gøre at få kommandoen ind i script !

Se evt. technote 138591
http://www.support.lotus.com/sims2.nsf/852561c1006719a98525614100588964/aebb63182e50a690852562ea00595eed?OpenDocument
Avatar billede cbkc. Nybegynder
02. oktober 2001 - 13:22 #3
Tja, det er jo bare ærgeligt.
Avatar billede roenving Novice
02. oktober 2001 - 19:07 #4
Men du kan da bare lave en langsom eksport med almindelige file-metoder.
Avatar billede cbkc. Nybegynder
04. oktober 2001 - 09:47 #5
Hvis du mener: Filer - Exporter - osv, så er problemet at ikke alle brugere kan \"finde ud af det\". Derfor ville jeg gerne lave en knap, der lettede processen.
P.T. har jeg en løsning med to knapper. Først en der exportere, og dernæst en der åbner:
Knap 1 kode:
VarName:=VarName;
@Set(\"VarName\";UNID ) ;
@Prompt([OK];\"TIP\";\"Skriv: Del ord efter 120 tegn,  i næste boks\");
@Command( [FileExport] ;\"ASCII Text\";\"c:\\\\Temp\\\\\"+Varname+\".lwp\");
@Prompt([OK];\"Vigtigt: Husk at omdøbe WordPro fil\";\"ANVEND:  2 Åben EXPO...,  for at åbne i WordPro. Husk at omdøbe WordPro dokumentet                                            (når der gemmes vælg: FILER - GEM SOM, NEJ til at fortsætte, og gem derefter med nyt navn i passende mappe )\" )

Knap 1 kode:
Sub Click(Source As Button)
    Dim workspace As New NotesUIWorkspace
    Dim uidoc As NotesUIDocument
    Set uidoc = workspace.CurrentDocument
    Dim navn As String
    navn = uidoc.fieldgettext(\"UNID\")

    \'Hvis filcheck$ bliver lig filnavnet (<>\"\") findes den på disken og denne fil åbnes.
    filcheck$ = Dir$(\"c:\\temp\\\"+navn+\".lwp\",0)
    If  filcheck$<> \"\" Then
          taskID% = Shell(\"cmd.exe /c  START c:\\Temp\\\"+navn+\".lwp\")
          Msgbox \"Husk at omdøbe, vælg FILER - GEM SOM, NEJ til at fortsætte, og gem derefter med nyt navn i passende mappe\",,\"HUSK I WORDPRO\"
    Else
          Msgbox \"Der er ikke eksporteret noget\"
    End If
End Sub