Avatar billede ®azzer® Nybegynder
01. oktober 2001 - 23:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Win2000, Apache og PHP.exe fejl ?!?

Sorry.. jeg bruger ikke Linux :)

Er der nogen som kan komme med en forklaring omkring PHP.exe fejl i win2k på min apache server. Jeg lokaliseret at script fejl kan være skyld i det, men er der nogen der ved mere om dette fænomen og evt ved hvordan man slipper for problemet?

Serveren bliver totalt langsom efter sådan en fejl så det er ret uheldigt. Er det virkelig så slemt at kører apache og PHP på win2k.

Nogen kompetente svar/gode råd ? :-)
Avatar billede afh Nybegynder
03. oktober 2001 - 13:45 #1
Du skal måske være lidt mere specifik omkring hvilken fejl der er tale om.

Generelt kan jeg dog anbefale at prøve at forudse hvor der kan opstå fejl (duh), og tage højde for det i koden.
F.eks. som nedenstående, hvor scriptet returnerer en fejlmeddelelse hvis filen ikke kan åbnes.

$fp = @fopen($filename, \"r\") or die (\"Can\'t open file $filename\");

Hvorvidt det
Avatar billede afh Nybegynder
03. oktober 2001 - 13:46 #2
... hovsa - den smuttede for mig :)

Det jeg skulle have skrevet var:

Hvorvidt det forbedrer din serverhastighed, ved jeg egentlig ikke, men en god ide under alle omstændigheder :)
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
03. oktober 2001 - 21:31 #3
fejlen er en windows fejl der siger at der er opstået en fejl i php.exe og at programmet lukkes.
Avatar billede afh Nybegynder
04. oktober 2001 - 10:55 #4
Hmm, det lyder mere mystisk. Jeg kører selv W2k med Apache og PHP uden problemer. Mit bedste bud må være den evigt populære geninstallering :)
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
04. oktober 2001 - 18:43 #5
ehh... hehe! Jamen det kører sådan set også uden problemer men jeg har erfaret at nogle PHP scripts med fejl kan forudsage denne fejl.

Fejlen er kommet både før og efter jeg har installeret service pack 2.