Avatar billede faroe Nybegynder
01. oktober 2001 - 21:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

kopier en fil

vårdan kopierer man en fil. FX \"c:\\filnavn\" til \"c:\\mappenavn\\filnavn\" eller \"lpt1\" eller \"com1\"
Avatar billede mugs Novice
01. oktober 2001 - 21:53 #1
Åbn din stifinder > find den fil du vil kopiere og højreklik på den > derefter åbner du den mappe du vil kopiere til og klikker på \"Sæt ind\".
Avatar billede faroe Nybegynder
01. oktober 2001 - 21:57 #2
Dette kan jeg gåt.  ;)

det skal vere en vb kode
FX. når jeg trykker på den knab som koden ligger under so kopierer jeg filen
dette hele skal vere i koden
Avatar billede faroe Nybegynder
01. oktober 2001 - 22:17 #3
Problemet er løst

FileCopy \"koder.tx\", \"koder.txbak\"
FileCopy \"GammelFilNavn\", \"NyFilNavn\"
Der kan selvfølgelig includeres en sti i kommandoen.
Avatar billede jens-peter Nybegynder
01. oktober 2001 - 22:21 #4
I VBA findes proceduren FileCopy:
Sub FileCopy(Source As String, Destination As String), så dit problem kan løses med:
\"FileCopy \"c:\\filnavn\", \"c:\\mappenavn\\filnavn\"

Dette forudsætter selvfølgelig, at både nuværende og nye sti til filen er kendt. Hvis du skal have mulighed for at få den sædvanlige dialogboks frem for at vælge sti og fil, skal du anvende API-kald.

mvh/Jens-Peter
Avatar billede jens-peter Nybegynder
01. oktober 2001 - 22:22 #5
Ja sådan går det jo, når man enten ikke er hurtig nok, eller ikke får opdateret siden inden man sender svar/kommentar.

mvh/Jens-Peter