Avatar billede bocker Nybegynder
15. februar 2000 - 02:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SQL problem

Er der nogen, som ved hvordan jeg kan få dette til at virke:

SELECT * FROM Bruger WHERE (ID=(SELECT Bruger1 FROM ArkivInviteBruger WHERE (Bruger2=" & Session("UserID") & ")) ORDER BY Navn

Den giver følgende fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fejl '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing operator) in query expression '(ID=(SELECT Bruger1 FROM Adressebog WHERE (Bruger2=1)) ORDER BY Navn'.

/invite/includes/address_invite.asp, linje 83

Jeg kan godt se den ikke kan finde en værdi...

[Bruger]-tabellen er en liste over brugere.
[Adressebog]-tabellen er en liste over brugernes kontakter på deres adressebog. Bruger2 er ejeren af adresselisten og Bruger1 er den bruger som skal i hans adressebog.

Håber det giver lidt mening.
Avatar billede bocker Nybegynder
15. februar 2000 - 02:46 #1
Kan man lave en relation i Access på en eller anden måde, måske?
Avatar billede nep Nybegynder
15. februar 2000 - 02:50 #2

temp = conn.execute("SELECT Bruger1 FROM ArkivInviteBruger WHERE Bruger2=" & Session("UserID"))

rs = conn.execute("SELECT * FROM Bruger WHERE ID=" & temp & " ORDER BY Navn")
Avatar billede sone Nybegynder
15. februar 2000 - 09:33 #3
Og kombinationen som bocker selv er begyndt på:

  SELECT * FROM bruger WHERE id IN
  (
    SELECT Bruger1 FROM ArkivInviteBruger WHERE Bruger2=" & Session("UserID")
  ) ORDER BY Navn
Avatar billede canman Nybegynder
15. februar 2000 - 10:59 #4
Gi' Sone pointene.
Avatar billede bocker Nybegynder
15. februar 2000 - 12:31 #5
det var vist det in jeg havde glemt, prøver lige...nep forfanden det skal være i en connection, ellers ville jeg jo ikke begynde på det.
Avatar billede bocker Nybegynder
15. februar 2000 - 12:37 #6
hmm det virkede ikke