Avatar billede aggie Nybegynder
01. oktober 2001 - 16:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

pg_exec og EXPLAIN?

hvis jeg vil lave en EXPLAIN <en eller anden query> på databasen bruger jeg vel pg_exec()?
den returnerer godt nok en result identifier, men når jeg bruger pg_numrows(), siger den 0 rækker?

hvordan får jeg så fat i min EXPLAIN?
Avatar billede coderdk Praktikant
01. oktober 2001 - 16:32 #1
Jeg tror ikke du kan få resultatet af explain ud i php?! :/
Avatar billede trasher Nybegynder
02. oktober 2001 - 12:01 #2
Det pg_exec() er at den returner true eller false

True  : Hvis dit sql query kan eksekveres på databasen
False : Hvis der var et problem med dit query

Den henter ikke data op fra databasen for dig det skal du selv gøre.

Du kan med pg_ErrorMessage() se hvilken fejl den retuner ved false.

/Trasher
Avatar billede aggie Nybegynder
02. oktober 2001 - 12:30 #3
trasher:

ja, som jeg skriver; jeg får min result identifier,
men der er ingen rækker i resultatet (pg_numrows returnerer 0), og derfor spørger jeg, siden databasen ikke returnerer en fejl...
Avatar billede slott_hansen Nybegynder
02. oktober 2001 - 13:35 #4
Hmmm, den returnere true. Prøv selv med en insert - så går det også godt men du har ikke fået returneret nogen rækker...

Evt. lav det på følgende måde:
Køre en extern kommando der piper resultatet til /tmp/xxx.txt og bag efter kan du så parse denne fil manuelt... That would work!
Avatar billede aggie Nybegynder
02. oktober 2001 - 13:39 #5
jamn, så er det noget med system eller exec ikkesandt? - det kan jeg ikke løbe an på når vi når til production status - og det virker i det hele taget frygteligt klodset, så kan jeg lige så godt teste queries direkte på serveren :/
Avatar billede aggie Nybegynder
27. januar 2003 - 03:12 #6
hov, det havde jeg glemt, lukker den.