Avatar billede -kingo- Nybegynder
30. september 2001 - 19:24 Der er 12 kommentarer

VGX.DLL - Word 2000 lukningsfejl

Mit Word 2000 (OS: Win2000 Pro) laver denne fejl hver gang jeg lukker programmet (på dansk):

\"WINWORD.exe has generated errors and will be closed by Windows. You will need to restart the program.
An error log is being created.\"

Jeg har Alle SP installeret. Nogen der har en løsning på dette?

Jeg har prøvet at geninstallere SP\'sne, men jeg får denne fejl (på dansk):

\"Microsoft Office 2000 SR-1 Professional Error 1931: The Windows Installer service cannot update the system file C:\\Program Files\\Common Files\\Microsoft Shared\\VGX\\Vgx.dll because the file is protected by Windows. You may need to update your operating system for this program to work correctly.\"

Dette problem er beskrevet hos MS: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q279/1/77.ASP

Jeg har den defekte vgx.dll installeret, og jeg leder derfor efter version 5.50.4211.7 af vgx.dll som beskrevet i ovenstående artikel. Jeg håber der er nogen der har den liggende, eller har en anden løsning på problemet :o)
Avatar billede kapla Nybegynder
30. september 2001 - 19:34 #1
Du behøver ikke lige nøjagtig 5.50.4211.7 det skal bare være den eller en højere version.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
30. september 2001 - 19:40 #2
jeg har version 6.0.2600.0 liggende. den hører til win xp. var det noget?
Avatar billede kapla Nybegynder
30. september 2001 - 19:41 #3
Avatar billede kapla Nybegynder
30. september 2001 - 19:44 #4
Avatar billede -kingo- Nybegynder
30. september 2001 - 20:09 #5
Mange tak. Men jeg har i mellemtiden selv fundet den. www.driverguide.com (kan anbefales ;)

Den løste problemet med geninstallation af SP\'s (\"Find og ret fejl\" funktion i Word 2000). Men den løste desværre ikke mit primære problem. Word laver stadig fejl når jeg lukker det.
\"WINWORD.exe has generated errors and will be closed by Windows. You will need to restart the program.
An error log is being created.\" :(
Fejlen opstår forresten kun når jeg åbner et allerede eksisterende dokument. Ikke hvis jeg bare åbner Word.

Nogen der har nogen forslag til en løsning på dette?
Avatar billede kapla Nybegynder
30. september 2001 - 20:19 #6
An error log is being created, har du den?
Avatar billede -kingo- Nybegynder
30. september 2001 - 20:25 #7
Ja, Skal jeg poste den?
Avatar billede kapla Nybegynder
30. september 2001 - 20:26 #8
Ja tak
Avatar billede -kingo- Nybegynder
30. september 2001 - 20:37 #9
Det er rimelig lang smøre så jeg har lige uploaded den i stedet ;)

http://www.kingonet.dk/winword_error.txt

Jeg mener heller ikke jeg har installeret noget nyt, fejlen kom bare lige pludselig. Jeg har haft den før, og den forsvandt først da jeg geninstallerede Windows 2000...

PS. Der går nok lige et par timer inden jeg er online igen. Der er Hard Rain på TV2 ;) Men jeg er utrolig glad for hjælpen :)
Avatar billede kapla Nybegynder
30. september 2001 - 20:50 #10
Avatar billede -kingo- Nybegynder
30. september 2001 - 23:05 #11
Har prøvet det der stod på den side, og stort set alle andre MS sider inden jeg postede her :) Virker desværre ikke :(
Avatar billede pedenisback Nybegynder
16. juli 2002 - 11:37 #12
Jeg patchen til dit VGX problem. Måtte grædende på mine knæer for MS for at få fingrene i den.... Har du en mail adresse jeg kan sende patchen til?

Den løser dog ikke dit Word2000 problem.....som kunne ligne et printer drv problem, som jeg har oplevet mange gange (mere end 30.....)
Prøv at vælge en alternativ printer som standard ingen du start word 2000. f.eks en standard hp4 driver fra W2K installationen (du behøver ikke have printeren fysisk for at teste dette).
Eller endnu bedre: slet alle installerede printere og derefter slet alle printerdrivere i egenskaber for printserver (start->indstillinger->printere + Menuen Filer->Serveregenskaber + faneblad drivere)

Hvis dette lykkes, er det kun et spørgsmål om at finde en bedre egnet print drv.