Avatar billede flemmingk Nybegynder
14. februar 2000 - 12:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ulovlig handling i MS Word 97 v. CTRL+X

Jeg får meget tit en ulovlig handling når jeg laver en CTRL+X på noget markeret tekst i MS Word 97 (SR-1). Den siger til mig, at den laver en ugyldig sidefejl i modul MSO97.DLL på adressen 014F:30704DB6. Jeg har forsøgt at ominstallere MS Word og hele officepakken samt afinstallation af pakken og installation igen - med samme resultat.

Nogen ide'er derude =
Avatar billede sjensen Nybegynder
14. februar 2000 - 22:50 #1
Flemmingk,

Når du får sådanne fejl er der som regel i forbindelse med beregning af en given teksts bredde på skærmen i forhold til den valgte font, størrelse og skærmens opløsning. Og disse fejl opstår som regel fordi det skærmkort du har, og den driver du har installeret til det, ikke regner rigtigt. Der er skærmkortets processor de er ansvarlig for beregningen af disse ting.

Når der sker en beregningsfejl sender driver/kort en værdi tilbage til CPU der er uden for de grænser CPUen kan acceptere og så kommer fejlen.

Løsningne er som regel at opdatere driveren til skærmkortet og i sidste instans at udskifte skærmkortet.

sjensen
Avatar billede jenzian Nybegynder
18. marts 2000 - 11:05 #2
Den var da lidt langt ude!
Jeg tror din fejl ligger i din Windows,
så prøv at gå på windows update, og se om de kan hjælpe dig.