Avatar billede funnyt Nybegynder
13. februar 2000 - 18:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Udskrivning af en frame

Jeg har et lille problem med en Hp som jeg er ved at lave og jeg er ikke så god til htlm så nu mangler jeg lige nået hjelp til at komme vidre .) min side er delt op i frames og så er det at når jeg har skiftet side i min menu og så vil udskrive texten i den anden frame kommer menu'en ud så hvis der er en måde man kan lave så ligemeget hvilket frame man siste har trykket på skal den kun skrive min text side ud og ikke resten af siden.
Avatar billede kim_bille Nybegynder
13. februar 2000 - 22:42 #1
Nej, det tror jeg ikke
Avatar billede parazite Nybegynder
16. februar 2000 - 01:21 #2
Hey FunnyT.

Du indsætter bare følgende link på den side du vil have skal udskrives når folk vælger udskriv. De klikker, og siden skrives ud. <a href="#" onClick="window.print()">Udskriv denne side.</a>

- Parazite

users.cybercity.dk/~cfp2787

P.S: Har du problemer så skriv på shaz@anarki.dk
Avatar billede funnyt Nybegynder
16. februar 2000 - 17:00 #3
Jeg takker for dit svar Parazite men kan det virkelig passe at det ikke kan lade sig gøre at sette en frame aktiv som om at man lige har trykket på den mad musen når man kan gøre det i alle andre former for vindows programering kan det så ikke også laves i Java eller nået andet så man bare kan bruge print knappen som er indbykket i NS eller IE ??
Avatar billede hkm Nybegynder
20. juni 2001 - 15:27 #4
Hvis du bruger denne funktion, hvor Frame2 er navnet på din anden frame, får du i hvertfald skrevet Frame2 ud.
Men jeg tror også at du får din menu på et andet print, altså to udskrifter.

function window.onbeforeprint(){
    parent.Frame2.print();
}

Du kunne også prøve:

function window.onbeforeprint(){
    parent.Frame2.focus();
}

hkm
Avatar billede funnyt Nybegynder
21. august 2001 - 00:11 #5
mange tak for svaret :)