Avatar billede bbe1379 Nybegynder
26. maj 1999 - 10:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Søgning fra flere felter

Er der ikke en ASP-haj, der kan hjælpe mig med at skrive lidt kode til at søge i flere felter i en access databse. Udgangspunktet er en form med 1 felt pr. DB-kollonne......man skal altså have mulighed for at "precisere" sine resultater.
Avatar billede nej Nybegynder
26. maj 1999 - 10:15 #1
Ja, jeg har også spekuleret lidt på, hvordan man får SQL'en til at søge i flere kolonner? Skulle måske have startet en ny tråd, men det er jo næsten samme spørgsmål :)

NEj
Avatar billede ITops Nybegynder
26. maj 1999 - 10:25 #2
SELECT * FROM tabel WHERE feltnavn1 LIKE '%" & Request.Form("formname1") & "%' OR feltnavn2 LIKE '%" & Request.Form("formname2") & "%'

osv...

det burde virke...

/Firehead
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
26. maj 1999 - 10:44 #3
Jeg tester......
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
26. maj 1999 - 10:51 #4
Hvorfor ("formname1")/("formname2")
kan det ikke være fra samme form??

Det skulle helst være mange felter og en submitknap.
Avatar billede lako Nybegynder
26. maj 1999 - 10:53 #5
Jeg mener nu det bør være AND idet et tomt felt vil returnere hele recordsættet med kriteriet "%%"

/Lars Kohsel
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
26. maj 1999 - 10:53 #6
...ja det regnede jeg også ud
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
26. maj 1999 - 11:01 #7
Nåååååå, med ("formname") mente du feltets navn....nu er jeg med......OG JEG TROR SGU DET VIRKER
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
26. maj 1999 - 11:06 #8
Fedt sted.....det er første gang jeg besøger denne side....og jeg fik svar inden 1 time...COOL
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
26. maj 1999 - 11:21 #9
....hmm skår i glæden.

det virkede med min første DB....men da jeg prøvede med en anden + ´tilhørende parametre skiver den

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e10'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access 97 Driver] Too few parameters. Expected 2.

/10.0.0.12/mailresult.asp, line 20

Min kode ser sådan ud

<%

Dim SqlJunk

Set dbGlobalWeb = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
dbGlobalWeb.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.Mappath("contacts.mdb")

SqlJunk = "SELECT * FROM medialogContacts"

SqlJunk = SqlJunk & " WHERE NAVN LIKE '%" & Request.Form("NAVN") & "%' AND E-MAIL LIKE '%" & Request.Form("E-MAIL") & "%'"

Set rsGlobalWeb = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rsGlobalWeb.Open SqlJunk, dbGlobalWeb, 3
%>