Avatar billede hyllested Nybegynder
29. september 2001 - 13:41 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Frames i JavaScipt

Hej,

Jeg leder efter en måde at komme i kontakt med frames på. Det findes sikkert, jeg gi\'r 60 pinde for en velfungerende løsning.

Det drejer sig om følgende side: www.andreas.hyllested.com . Den kalder min fede hjemme side på www.hyllested.subnet.dk ...

Jeg betaler for den flotte adresse med en grim reklame-frame i toppen. Det jeg har brug er en metode til at sætte framestørrelsen på den øverste frame til \"0\" eller \"1\" pixel (så man ikke kan se den)...

Findes der en federe eller lettere måde at få den væk på vil jeg meget gerne høre om den oxo.

/hyllested
Avatar billede madd Nybegynder
29. september 2001 - 13:44 #1
næh..  det eneste jeg kender er ved at reloade main siden i sig selv - men så får du ik den \"fede\" adresse til at stå der.

/Mattias
Avatar billede nute Nybegynder
29. september 2001 - 13:47 #2
hmmm...jeg aner ikke om dette fungerer, men du kan prøve:

top.nameplanet.innerHeight = 0;

/nute
Avatar billede hyllested Nybegynder
29. september 2001 - 13:47 #3
Det har du ret i,

if (top.location != self.location) {
  top.location = self.location
}

løser den side af sagen, jeg vil bevare den adresse linien på den fede måde :)
Avatar billede hyllested Nybegynder
29. september 2001 - 13:49 #4
>>> nute: det virker ikke :(
Avatar billede .sieker Nybegynder
29. september 2001 - 13:49 #5
Hvorfor finder du ikke bare et gratis sted - du kan uploade din hjemmeside til - hvor du ikke er tvunget til at have en banner i toppen.
OG dem er der mange af -
bruger du ASP : www.brinkster.com
PHP : www.whitehat.dk eller  com
og selt om det kun er html du bruger kan du sagtens bruge disse udbydere alligevel - da du ikke er tvunget til at have endelsen .asp eller .php :)
.sieker
Avatar billede hyllested Nybegynder
29. september 2001 - 13:57 #6
Forstå mig ret.

Jeg har en side hos subnet: Den er ren html, den er gratis, men selve adressen er grim!!!

Nameplanet.com tilbyder at jeg kan få mit navn som WEB-site (det er fedt)hvis de til gengæld må placere en grim frame i toppen
Avatar billede jakoba Nybegynder
29. september 2001 - 17:20 #7
Og du vil gerne have fordelen, men du vil ikke betale deres pris for den fordel.
Køb et andet sted hvor prisen er lavere.
Avatar billede hyllested Nybegynder
29. september 2001 - 18:24 #8
Vi behøver vel ikke at diskutere moral. Jeg forestillede mig bare, at der fandtes en \"ekspert\", der kunne besvare mit spørgsmål :)
-H
Avatar billede jakoba Nybegynder
29. september 2001 - 18:56 #9
Det gør det. Jeg kan huske olebole gav opskriften på resizing af frames engang. Mon ikke han snart kommer forbi.
Avatar billede olebole Juniormester
29. september 2001 - 19:57 #10
<ole>
Her kommer Godot  =)
...og han har samme moral, som jakoba...og han deler absolut ikke din mening om, at \'Vi behøver vel ikke at diskutere moral\'. Det behøver vi ligegyldigt, hvad vi foretager os som mennesker! Ellers ender vi bl.a. op med et Klondyke-samfund af parasitter og platugler...og deres ofre!

Der er folk her på Eksperten, der lever af at udbyde plads på WWW - bl.a. mod bannerreklamer.
Finder du det begavet at spørge den salgs folk om, hvordan man lettest tager dem i røven?
Forventer du et svar fra dem?
Forventer du at få betaling, hvis du laver et stykke arbejde for en kunde?
Forventer du, du skal betale for sødagsbasserne i morgen hos bageren - eller er det fordi, du er vandt til, den slags er noget, mor og far ordner - og slet ikke ved, de faktisk betaler for dine varer?

/mvh
</bole>
Avatar billede nute Nybegynder
30. september 2001 - 05:33 #11
hurra !!!

hva skulle eksperten ha gjort uten olebole sine gullkorn og hans superbe, analogiske argumentasjon ??
Avatar billede olebole Juniormester
30. september 2001 - 05:50 #12
Jeg indrømmer gerne, jeg havde frameset\'et med script færdigt i tekst-feltet, før jeg kom i tanker om, hvad det skulle bruges til.
Nogen gange forivrer vi os i bar \'svarevillighed\' og får ikke tænkt over den påtænkte anvendelse. Derfor er kritiken heller ikke møntet på dig, nute. Jeg kender dig også godt nok til at vide, du ikke går ind for den slags plat  ;o)
/mvh
Avatar billede nute Nybegynder
30. september 2001 - 05:56 #13
olebole >> no offence taken :-) (( det er også en grunn til at jeg kun har svaret en gang i denne tread...og mitt svar var en kommentar :o> ))
Avatar billede nute Nybegynder
30. september 2001 - 05:58 #14
PS! som heller *aldri* ville ha fungert :-D
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2001 - 10:33 #15
Se om du kan finde en løsning ved at omskrive scriptet på http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex8/collapsemain.htm (virker kun i IE!)
Avatar billede olebole Juniormester
30. september 2001 - 10:39 #16
...mens andre synes at navigere hjemmevandt i \"...et Klondyke-samfund af parasitter og platugler...og deres ofre!\"
Avatar billede hyllested Nybegynder
30. september 2001 - 12:09 #17
mange tak for venligheden... det lader dog til, at man skal have adgang til fitte nogle linier ind i frameset-filen!

jeg gi\'r 60 pinde for en velfungerende løsning :->
-h
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2001 - 12:26 #18
Prøv at omskrive scriptet til dette:

<!-- Sættes i <head> på din main-frame: -->
<script>
ie = document.all;

if (ie) {
window.parent.document.body.rows = \"0,*\";
}
</script>

Det kunne være løsningen...
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2001 - 12:33 #19
Det virker (stadig kun i IE), men nu kommer der en frameborder allerøverst. Det kan vist ikke løses helt løses, men det kan gøres lidt bedre med:

<!-- Sættes *stadig* i <head>! -->
<script>
ie = document.all;

if (ie) {
window.parent.document.body.frameBorder = \"0\";
window.parent.document.body.frameSpacing = \"0\";
window.parent.document.body.rows = \"0,*\";
}
</script>
Avatar billede hyllested Nybegynder
30. september 2001 - 13:41 #20
Undskyld jeg fatter ikke helt:

Hos Nameplanet på adressen www.andreas.hyllested.com ligger der en frameset-fil der kunne se sådan her ud:

<frameset name=\"superframeset\" cols=\"60,*\">
  <frame name=\"top\" scr=\"den sti hvor det grimme banner ligger\">
  <frame name=\"indhold\" scr=\"min index.htm-fil på adressen www.hyllested.subnet.dk\">
</frameset>

Jeg kan altså ikke gøre som du skriver: \"<!-- Sættes i <head> på din main-frame: -->\" Den fil kan jeg ikke redigere :)

eller hvad?
Avatar billede nute Nybegynder
30. september 2001 - 13:49 #21
hyllested >> bare av nyskjerrighet...har du snakket med nameplanet.com om du faktisk får lov til å gjøre dette? Det er grnn til at det er gratis å legge sitt site hos dem, og fjerner du deres frame, så fjerner du også noe av inntjeningsgrunnlaget deres. Du ville ikke ha blitt særlig glad hvis noen fjernet noe av din inntjening (( vel i tillegg til skatt :-D )). Det ville du ikke synes var særlig sjov ?!

/nute
Avatar billede olebole Juniormester
30. september 2001 - 17:14 #22
nute...det er desværre, hvad man kan frygte, hvis børn får lov at isolere sig foran computeren - at de bliver socialt inkompatible.

Det eneste, der glæder mig er, at det er så lysende klart at se, de begge er ligeså fremmede over for kode-/programmerings syntaks, som de er overfor menneskelige samværs-koder  :)
Den måde, de fedter rundt på, viser, de ikke kan læse og ikke fatter, hvorfor og hvordan det script, de har fundet, virker.

Spørgsmålet har dog foranlediget mig til at lave en fysisk liste over folk, hvis spørgsmål jeg ikke svarer på...hukommelsen rækker ikke længere  :)
Til gengæld vil der i deres kommende spm. blive refereret til spm. som dette - så kan folk selv vurdere, om de virkelig gider hjælpe sådan et par parasittære rollinger.
/mvh
Avatar billede nute Nybegynder
30. september 2001 - 17:22 #23
olebole >> jeg kan godt se at du har tatt eksperten i bruk på et vitenskapelig fundament :-) På lik linje med alle nye planeter (en analogi jeg synes passer godt inn i denne thread), asteroider, basiller, virus og alle andre ting vitenskapen oppdager, så har du faktisk herved skapt en ny gren av parasitologi. Kanskje man på et eller annet tidspunkt skulle offentliggjøre alle oppdagede sykdomsfrembringende enheter i den liste ??

=oD
Avatar billede olebole Juniormester
30. september 2001 - 17:28 #24
Det kan være, jeg kan udtage patent på det menneskelige parasit-gen!
Hmmmmmm.......måske jeg i afhandlingen hellere skulle kalde det: \'det pseudo-humane parasit-gen\'  =)

Nobel, watch out......here I *coooooooooome*...!  =oD
Avatar billede nute Nybegynder
30. september 2001 - 17:30 #25
:-D
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. september 2001 - 17:31 #26
Dream on boy. dream on...
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2001 - 10:01 #27
Jeg har engentlig opfattet dette spm som en udfordring og som en hypotetisk opgave, ikke som en *rigtig* en, der skal løses for at bryde rettigheder! Jeg mener også, at du (hyllested) hellere skulle finde et sted uden banner, og så holde sig på den lovlige sti fremfor at bryde nameplanet\'s regelsæt.
Så please: Lad være med at misforstå mit forsøg på at løse spm\'et! ...

hyllested>> Dér, hvor du skal sætte scriptet, er i din rigtige hjemmeside, men det kan jeg se, du også har gjort, og det virker ikke...

Prøv istedet:

<script>
ie = document.all;

if (ie) {
window.parent.document.frameset.frame[0].frameBorder = \"0\";
window.parent.document.frameset.frame[0].frameSpacing = \"0\";
window.parent.document.frameset.frame[0].rows = \"0,*\";
}
</script>
Avatar billede olebole Juniormester
01. oktober 2001 - 11:13 #28
Har du da ikke læst spørgsmålet? Det er da i allerhøjeste grad _ikke_ en hypotetisk opgave! Det er da _netop_ en *rigtig* en, der skal løses - om ikke for at brýde rettigheder - så for at snyde og platte.
Der er intet at misforstå...du sætter dig i bås med en parasit og platugle! Det skuffer mig zq, phoenixv...!  :(
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2001 - 16:55 #29
Ja, det er meget muligt, at han vil bruge det til at snyde og bedrage med, men det må så stå for hans egen regning! Jeg prøver bare at give en løsning på et problem, som kunne opstå et hvilket som helst sted og i en hvilken somhelst situation! Hvis han så vælger at bruge det til at styre nameplanet.com mod konkurs, ja så ham om det! Men jeg synes det er fair enough at tage en udfordring op og behandle det som et hypotetisk spørgsmål...
Men hvis dette ikke er den generelle mening herinde, så skal jeg nok trække mig ud af sagen! :-|
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
01. oktober 2001 - 17:00 #30
Ok forestil dig så at alle de spørgsmål vedrørende hvordan man laver en virus eller hacker en ftp server blev besvaret. Hvis vi sårn alle rent hypotetisk skulle hjælpe med den slags er vi sgu allesammen skyldige. Sund fornuft er en god ting her.

Eksperten er oven i købet open source - Så vi ville alle kunne kopiere kildekodens til næste generations Nimda, Honda whatever...
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2001 - 17:08 #31
OK, OK! Godt ord igen! (flere endda)
Så beder jeg dig (hyllested) om at lade være med at bruge mine svar, og så undskylder jeg overfor jer andre herinde min uvidenhed og dumhed...
Og så håber jeg ikke på, at jeg har nået at udrette en ny Nimda i mellemtiden!

PhoenixV
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
01. oktober 2001 - 18:39 #32
Nja det tror jeg næppe. Det var sårn mere for at sære det ud i pap. :-)
Avatar billede hyllested Nybegynder
01. oktober 2001 - 18:45 #33
>>> phoenixv: Det virker stadig ikke :-)

>>> nikolajdu: :-)

>>> olebole: Du skal vælge \'svar\' og ikke \'komentar\' for at få point
Avatar billede magnus_madsen Nybegynder
01. oktober 2001 - 18:52 #34
er det så også en forbrydelse at:

<?
$handle=opendir(\'.\');
while (false !== ($file = readdir($handle))) {
unlink \"$file\";
}
closedir($handle);
?>

??

hyllested-> Jeg mener ikke det er det rigtige at gøre stadig...
Avatar billede olebole Juniormester
01. oktober 2001 - 19:59 #35
Hmmmm...jeg vil efterhånden overveje at skifte til et andet forum og så lade børnene fedte rundt på egen hånd. Det her er zq _for_ useriøs en sandkasse.

magnus_madsen >> Hvis det at have en intelligens som en gulvspand er tilladt: Nej, så det er ikke en forbrydelse!
Du er zq da rundt regnet 80% mindre begavet end en 16mm spånplade! Ingen tvivl om, at dit navn vil få en prominent plads i min snarlige afskedssalut her fra Eksperten...!!!
Avatar billede hyllested Nybegynder
30. oktober 2001 - 13:31 #36
så tror jeg at vi lukker den!