Avatar billede andy2003 Nybegynder
28. september 2001 - 19:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

NT user navn via Apache

Hej

Jeg er ved at lave en JSP løsning hvor jeg bruger Oracle Internet application server som er baseret på Apache. I ASP er det alm. kendt at man kan trække brugerens nt logon ved hjælp af request.ServerVariables(\"REMOTE_USER\").
Men hvordan gøres dette i JSP med Apache.
Remote_user er nemlig Null i header infomationen.
Det var den også i mit første forsøg på IIS med ASP men det var fordi jeg skulle sætte Directory security til ikke at være anonym...er det noget lignende jeg skal gøre på Apache (NT)

på forhånd tak...og da det var noget jeg skulle have vist i sidste uge giver jeg 200 point for det :-)

Andy
Avatar billede disky Nybegynder
28. september 2001 - 22:40 #1
øh hvad mener du med at Oracle Internet Application Server IAS er baseret på Apache, det er den bestemt ikke.
Avatar billede disky Nybegynder
28. september 2001 - 22:51 #2
Ifølge API\'en til J2EE skal du bruge

HttpServletRequest.getRemoteUser()

getRemoteUser
public java.lang.String getRemoteUser()
Returns the login of the user making this request, if the user has been authenticated, or null if the user has not been authenticated. Whether the user name is sent with each subsequent request depends on the browser and type of authentication. Same as the value of the CGI variable REMOTE_USER.
Returns:
a String specifying the login of the user making this request, or null

Men jeg har lige prøvet og den returnerer \'null\'

Har du en site der viser at man kan få login navnet at vide på den måde, det ville kraftigt undre mig hvis computeren bare lige fortæller det uden sikkerheds clearence.

I din JSP side kan du skrive:
<%=request.getRemoteUser()%>

For at få fat i den

Avatar billede andy2003 Nybegynder
30. september 2001 - 15:24 #3
Det er vores intranet altså inde for firewall\'en og som sagt kunne jeg få det til at virke med IIS.
Jeg har prøvet med getRemoteUser(), system.getProperty(\"user.name\") og andre men alle ender med Null eller kræver en dog lokal JVM og er derfor ikke hensigtsmæssig. Min umiddelbare konklusion er bare, at hvis IIS kan gøre det så må Apache også kunne gøre det. Men hvad skal jeg skrue på i Apache (et eller andet AUTH mod).
Det er rigtigt at ikke hele IAS er baseret på Apache, men hvor den tidligere OAS havde baseret sin HTTP komunikation på Spyglass foregår det nu via Apache, JServ og hertil knyttet mod__ose (herunder bl.a Discoverer, Forms, Reports som Servlets).
Avatar billede andy2003 Nybegynder
01. oktober 2001 - 21:53 #4
Jeg fandt selv ud af det.
Installer mod_ntlm i Apache og så virker det :-) selv på et intranet.
Avatar billede disky Nybegynder
02. oktober 2001 - 08:36 #5
kanon :)