Avatar billede flemmingwl Nybegynder
28. september 2001 - 11:59 Der er 7 kommentarer og
5 løsninger

hvordan kan man komprimere cd-rom

hvordan kan man komprimere film så den kan ligge på en cd og samtidig se den på en stationer dvd som er kode fri?
Avatar billede geek! Nybegynder
28. september 2001 - 12:01 #1
Du kan ikke brænde en DVD film fra en alm. Brænder.. Du skal til det formål ud og anskaffe dig en DVD brænder som godt kan være rimelig dyre ...
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
28. september 2001 - 12:04 #2
den eneste mulighed for at få en dvd film ned på en alm. cdrom er ved at rippe den i divx-format, men jeg tvivler på at stationære dvd afspillere kan læse det format (endnu).
du kommer nok ikke udenom at rippe den i vcd-format og så leve med at den kommer til at fylde 2 skiver (hvis den skal være i bare nogenlunde god kvalitet).
Avatar billede flemmingwl Nybegynder
28. september 2001 - 12:05 #3
video cd jeg mener
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
28. september 2001 - 12:06 #4
vcd=video cd
Avatar billede flemmingwl Nybegynder
28. september 2001 - 12:06 #5
tak men det kan jeg så det hjælper ikke meget
Avatar billede jones Nybegynder
28. september 2001 - 12:07 #6
der er nogle gode guides på http://dvd.box.sk
Avatar billede geek! Nybegynder
28. september 2001 - 12:15 #7
Du kan ikke brænde ned i dvd format uden at have en dvd brænder...

Du kan som kmrosgaard fyre den ned i divx format, men det vil du ikke kunne aflæse på din stationære dvd afspiller
Avatar billede jones Nybegynder
28. september 2001 - 13:23 #8
hvis din dvd maskine kan vise vcd kan du brænde cden med f.eks. nero og så kan den lavde den til vcd som kimrosgaard siger.

men det er sku svært at få en film ned på en cd og så i godt kvalitet..
Avatar billede rebus Nybegynder
28. september 2001 - 15:57 #9
Du kan IKKE få en film ned på en cd, så den stadig kan læses i DVD-afspilleren.
Men du kunne jo lave en svcd, den er i bedre kvalitet både lyd og billede. Det kunne være ide hvis du kan leve med to cder
Avatar billede flemmingwl Nybegynder
01. oktober 2001 - 09:39 #10
kan godt leve med 2 cd er men det kan jeg godt selv det var bare hvis nu filmen kunne være på en så vil det være sjover
Avatar billede rebus Nybegynder
01. oktober 2001 - 11:22 #11
Jamen du kunne lave en super-videocd.
Avatar billede kasper_14 Nybegynder
02. oktober 2001 - 10:25 #12
det kan godt lade sig gøre med en sony dvd brænder til 15.000. Ellerz kan du rippe den til mpeg så den fylder 600-1400 mb