Avatar billede moonglider Nybegynder
27. september 2001 - 14:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Konfigurations fil..

Hej

Jeg har set at når man opretter en internet konto ved f.eks TDC, så får man en slags konfigurations fil.. hvor man bare skal dobbeltklikke for at oprette ens mailkonto i f.eks Outlook Express...

Mine Spørgsmål er så...
1. hvor kan man finde noget info om hvordan sådan en fil er opbygget ?
2. Hvad betyder de forskellige \"kommandoer\" i filen ?
Avatar billede kjoller Nybegynder
27. september 2001 - 15:03 #1
hvis du åbner filen i notepad, så kan du se hvilke dataer det er der ligger filen, og der er faktisk meget sigende om hvad der sker i filen, eller er det fordi du vil lave ligende filer til andre programer?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. september 2001 - 15:51 #2
Jeg har her oprettet et gratis netbasisabonnement hos teledanmark. Dette giver følgende fil:

[Internet_Mail]
Window_Title=Outlook Express leveret af Opasia Online
Use_IMAP=No
SMTP_Server=smtp.mail.dk
POP_Server=pop3.mail.dk
Default_Client=Yes
Logon_Using_SPA=No
Infopane=
Welcome_Message=
Welcome_Name=
Welcome_Address=
Infopane_Bitmap=
Install_Mail_16=0
POP_Logon_Name=120100955349
Email_Address=mailen@sport.dk
Email_Name=Mitfornavn Mitefternavn

[Proxy]
HTTP_Proxy_Server=
FTP_Proxy_Server=
Gopher_Proxy_Server=
Secure_Proxy_Server=
Socks_Proxy_Server=
Use_Same_Proxy=1
Proxy_Override=<local>
Proxy_Enable=0

[Entry]
Entry_Name=TDC Internet

[URL]
Home_Page=http://www.opasia.dk/start
Search_Page=http://www.opasia.dk/msie_search.html

[Phone]
Phone_Number=16101
Area_Code=
Country_Code=45
Country_ID=45
Dial_As_Is=Yes

[User]
Requires_Logon=Yes
Name=120100955349
Password=

[Server]
SW_Compress=No
PW_Encrypt=No
Type=PPP
Negotiate_TCP/IP=Yes

[TCP/IP]
Specify_Server_Address=Yes
IP_Header_Compress=No
Gateway_On_Remote=Yes
DNS_Address=194.239.134.83
DNS_Alt_Address=193.162.153.164

[Internet_News]
NNTP_Server=news.inet.tele.dk
Default_Client=Yes
Logon_Using_SPA=No
Logon_Required=0

Filen udfylder ganske enkelt de felter du bliver bedt om at udfylde når du manuelt konfigurerer din \"forbindelse via modem\", mailopsætning mv. For at tage det fra en ende af:

[Internet_Mail]
Window_Title=Outlook Express leveret af Opasia Online
Use_IMAP=No
SMTP_Server=smtp.mail.dk
POP_Server=pop3.mail.dk
Default_Client=Yes
Logon_Using_SPA=No
Infopane=
Welcome_Message=
Welcome_Name=
Welcome_Address=
Infopane_Bitmap=
Install_Mail_16=0
POP_Logon_Name=120100955349
Email_Address=mailen@sport.dk
Email_Name=Mitfornavn Mitefternavn

I første sektion opsættes din mailkonto i outlook express.

[Proxy]
HTTP_Proxy_Server=
FTP_Proxy_Server=
Gopher_Proxy_Server=
Secure_Proxy_Server=
Socks_Proxy_Server=
Use_Same_Proxy=1
Proxy_Override=<local>
Proxy_Enable=0

Så kommer turet til proxyservere mv. Da dette ikke bliver brugt ved almindelig dialup til internettet (med mindre man sidder bag proxyserver, er alle felter blanke.

[Entry]
Entry_Name=TDC Internet

Her sættes navnet på din opkaldsforbindelse. Dette er desuden teksten på ikonet der kommer til at ligge i Netværk via Modem.

URL]
Home_Page=http://www.opasia.dk/start
Search_Page=http://www.opasia.dk/msie_search.html

For at være sikker på at du bruger Opasias side til ET eller andet, sætter scriptet lige siden til Default i Internet Explorer, samt default søgemaskine.

[Phone]
Phone_Number=16101
Area_Code=
Country_Code=45
Country_ID=45
Dial_As_Is=Yes

Så konfigureres selve opkaldspunktet. Telefonnummeret er her 16101. Areacode bliver ikke udfyldt.

[User]
Requires_Logon=Yes
Name=120100955349
Password=

Bruger navn og password bliver udfyldt som det næste. Da Password er krypteret, vil det stå som en række uforståelige tegn i din inf fil.

[Server]
SW_Compress=No
PW_Encrypt=No
Type=PPP
Negotiate_TCP/IP=Yes

Lidt mere avancerede oplysninger om servertypen der ringes op til. Dette er stort set altid default.

[TCP/IP]
Specify_Server_Address=Yes
IP_Header_Compress=No
Gateway_On_Remote=Yes
DNS_Address=194.239.134.83
DNS_Alt_Address=193.162.153.164

TCP/IP oplysningerne i denne inf fil sætter primær og sekundær DNS server til Teledanmarks standard. Blev disse ikke udfyldt, ville du (for det meste) få dem tildelt ved logon. Opretter man manuelt sin forbindelse, behøver man sjældent udfylde disse felter. Felterne ligger under TCP/IP settings i din netværkskonfiguration.

[Internet_News]
NNTP_Server=news.inet.tele.dk
Default_Client=Yes
Logon_Using_SPA=No
Logon_Required=0

Til sidst bliver også lige din newsserver sat op. Dette er også via Outlook Express.

NanoQ
Avatar billede moonglider Nybegynder
27. september 2001 - 16:17 #3
Alt det du nævner kan jeg sådan set godt selv regne ud... det jeg har brug for er af mere specefik grad.. f.eks hvilke \"kommander\" man kan bruge og hvilke der skal bruges + deres svar muligheder (yes, no etc...)
Avatar billede moonglider Nybegynder
29. september 2001 - 04:30 #4
Ja.. nu fandt jeg selv det info jeg søgte..

http://www.microsoft.com/Windows/ieak/techinfo/deploy/60/en/INS.HTM