Avatar billede jambazz Nybegynder
27. september 2001 - 13:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Frames eller refresh .asp ?

Jeg skal lave en side (jeg er ny i asp) som har en enkelt søgeknap. Ved tryk på søgeknappen skal resultaterne komme frem på samme side.
Men om siden skal \"kalde sig selv\" altså refreshe sig selv, eller om data bare kan poppe op i en frame ved jeg ikke.
Det skal bare gå hurtigt og der skal ikke åbnes en ny side, ligesom på diverse søgemaskiner som yahoo og altavista.
Forresten bliver disse resultater bliver læst fra en database.

Hvis du kan sige mig hvad som kan lade sig gøre og hjælpe mig med nogle eksempler som jeg kan bruge i koden ville jeg være glad.
Mvh Mikkel Nielsen
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
27. september 2001 - 13:29 #1
Den skal igennem søge rutinen på begge måder, så det er bare et design spørgsmål :)
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
27. september 2001 - 13:29 #2
Altså om den skal åbne nyt vindue eller ej :)
Avatar billede tommygronhoj Nybegynder
27. september 2001 - 13:43 #3
jiggypoof har ret
men du kunne eventuelt bare give den besked om at åbne et nyt vindue og lukke det forrige
\"men det er et design spørgsmål\"
Avatar billede jambazz Nybegynder
27. september 2001 - 13:55 #4
Ja, og designet kræver at svaret kommer frem på samme side. Altså er jeg interesseret i noget kode som kan give et eksempel, på den kode der ligger i at en asp-side kalder sig selv. Den løsning er at foretrække frem for flere frames.
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
27. september 2001 - 14:04 #5
vell
for at kalde din asp side igen feks i en søgning skal du jo ha en form
<form action=\"dinaspside.asp\" method=\"post(el.)get\" >

På den måde når der trykkes på
<input type=\"submit\"> bliver siden hentet igen :)
Avatar billede jambazz Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:43 #6
jeg har misforstået it eget problem, doh! så det bliver med frames og targets, ellers tak jiggy :]