Avatar billede gruby2 Nybegynder
27. september 2001 - 11:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

oracle connection

Hvordan laver man en javascript connection til en oracle db ?
Avatar billede nordclc Nybegynder
27. september 2001 - 11:42 #1
Du kan ikke lave en javascript connection til Oracle DB. Men du kan via en ODBC driver connecte til en Oracle DB.

//Claus
Avatar billede gruby2 Nybegynder
27. september 2001 - 11:50 #2
Det jeg tænker på er at man med følgende VBscript
kode kan oprette en forbindelse til en acces db-
<%
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath (\"/cgi-bin/database.mdb\")
Conn.Open DSN
%>

på samme måde må man kunne lave en oracle forbindelse enten med javascript eller VBscript

Avatar billede nordclc Nybegynder
27. september 2001 - 12:08 #3
Hmmm, det er jeg aldrig faldet over! Jeg har en ODBC driver på serveren, og så ser min connect således ud:

\' ADODB connection objektet
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")

\' Sti til database
DSN = \"DSN=forbindelsesnavn;DRIVER={Oracle ODBC Driver};UID=brugernavn;PWD=password\"

\' Åben databaseforbindelsen
Conn.Open DSN

//Claus

Avatar billede gruby2 Nybegynder
27. september 2001 - 12:14 #4
Jeg kigger på det, og så vender jeg frygteligt tilbage.
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
27. september 2001 - 13:09 #5
spørgsmål til SQL så

er det ikke sådan at SQL og Oracle databaser skal der oprettes en DSN til for at det virker (når de lægger på en anden server?
Avatar billede nordclc Nybegynder
19. oktober 2001 - 09:36 #6
Har du fået løst problemet?

//Claus
Avatar billede gruby2 Nybegynder
19. oktober 2001 - 12:11 #7
NJAAA... Jeg har ikke kigget så meget på det, må jeg indrømme, det bliver nok en ODBC forbindelse.
Men du får pointene for ulejligheden, tak for hjælpen...
Avatar billede nordclc Nybegynder
19. oktober 2001 - 12:23 #8
Tak tak. ;o)