Avatar billede tj2200 Nybegynder
27. september 2001 - 10:00 Der er 6 kommentarer

samle tekst fra poster i løbende underformular til andet tekstfelt

Jeg har en simpel løbende underformular:

poster: varenummer, beskrivelse

underformularen har som regel 3-5 poster og er styret vha. varenummeret fra hovedformularen.

Hvordan samler jeg teksten (beskrivelse) i de 5 poster i en string (Visual Basic) eller i et tekstfelt på enten hovedformularen/underformularen?
Avatar billede terry Ekspert
27. september 2001 - 10:14 #1
This is a simple example which you can use
There is a field in the detaill named me.BranchNr
and I have place an unbound text field on the report footer named me.textTotal

Dim Total As String

Private Sub Detail_Print(Cancel As Integer, PrintCount As Integer)

    Total = Total & Me.BranchNr

End Sub

Private Sub PageFooter_Print(Cancel As Integer, PrintCount As Integer)
Me.textTotal = Total
End Sub
Avatar billede tj2200 Nybegynder
27. september 2001 - 11:07 #2
hmmm, fint nok, men jeg kan sgu\' ikke rigtigt se, hvordan jeg skal bruge den?!?

Jeg skal ikke printe noget ud, det hele foregår på skærmen.....
Avatar billede terry Ekspert
27. september 2001 - 11:12 #3
Sorry! For some reason I thought you were using a report. Will get back shortly :)
Avatar billede terry Ekspert
27. september 2001 - 11:23 #4
Doing this on a form isnt as easy as on a report!

Are you using Access 2000 (ADO) or 97 (DAO) Or ?
Avatar billede terry Ekspert
27. september 2001 - 11:54 #5
This is an example in Access 97 (DAO).
You have a field in the named txtTotal and the field you want to Concat. is BranchNr

Private Sub Form_Current()
Dim rs As Recordset

    Set rs = Me.RecordsetClone
    rs.MoveFirst

    Me.txtTotal = \"\"
    Do Until rs.EOF

        Me.txtTotal = Me.txtTotal & rs!BranchNr

        rs.MoveNext
    Loop

    Set rs = Nothing

End Sub
Avatar billede terry Ekspert
27. december 2001 - 22:27 #6
Hey! how about closing this question.