Avatar billede Regta500 Praktikant
26. september 2001 - 22:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

bruger gruppe

Hvordan laver jeg noget der kan genkende folk og vise dem et skjult filbiblotek/mappe
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. september 2001 - 22:50 #1
Det skal du have adgang til ASP eller PHP for at kunne gøre.
Avatar billede msieker Nybegynder
26. september 2001 - 23:13 #2
Avatar billede Regta500 Praktikant
26. september 2001 - 23:19 #3
ok men er der ikke bare en html kode jeg kan plotte ind og så virker det.
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2001 - 15:14 #4
Nej ikke rigtig... Du kan jo som et helt vildt alternativt tiltag bruge en cookie, men den løsning har aldrig været særlig sikker eller smart...
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. september 2001 - 15:29 #5
Du kan lave et lille javascript som bede folk logge ind med deres kodeord, så kun der der kender kodeordet kan komme ind.

Det er ikke 100% sikkert, men man skal vide en del om html/javascript/http for at \'snyde sig ind\':

<script language=\'javascript\'>

function logInd( ) {
    var ord = prompt( \"Hvad er kodeordet?\", \"\" );
    if ( ord.length>0 )
        self.location.href = ord+\".html\";
}; //end logInd( )

</script>

og så skriver du et link som:
<a href=\"java script:void(0)\" onclick=\"logInd();\">klik her for at logge ind</a>

for at det kan virke skal du så have en \'hemmelig\' side hvis navn er det valgte kodeord med \'.html\'. Så hvis kodeordet er \"charliesengle\" skal der altså være en fil der hedder \'charliesengle.html\'.

den fil kommer man så kun til hvis man kender kodeordet.

mvh JakobA
Avatar billede Regta500 Praktikant
27. september 2001 - 17:41 #6
ok dit svar er næsten det jeg lede efter men jeg er ikke klog nok til at få det til at virke.
er der ikke en der kan skrive en nøjagtig efter lining af et javascript der virker.
Avatar billede Regta500 Praktikant
28. september 2001 - 13:55 #7
nu har jeg fattet den.
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2001 - 20:51 #8
Så luk spm! :-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. september 2001 - 21:00 #9
ok
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. september 2001 - 22:46 #10
LOL....