Avatar billede lightkeeper Nybegynder
26. september 2001 - 22:06 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Minimering af vindue

Hej

Nu ved jeg at man kan lave et script der hedder

<a href=\"window.close();\">

men kan man også lave sådan en kode, for at minimere et vindue?

Venlig hilsen
Lightkeeper
ThE LighT IN ThE DarK
Avatar billede nute Nybegynder
26. september 2001 - 22:10 #1
nope, det finnes ingen kode for å minimere et vindu...

/nute
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. september 2001 - 22:10 #2
Der findes desværre ingen mulighed for i javaScript at minimere dit vindue. Alternativt kan du sende det væk eller resize det.

<script>

self.moveTo(10000,10000) // flytter vinduet til disse kordinater
self.resizeTo(20,20); // Saetter vinduet til 20*20 pixels

</script>

Tilsvarende findes der heller ingen måde at maksimere et vindue fuldt på, men her kan man dog komme tæt på.

/Nikolaj
Avatar billede lightkeeper Nybegynder
26. september 2001 - 22:13 #3
Se her: http://www.zybertrax.dk/NEW det vindue skal jeg bruge det til!
Avatar billede nute Nybegynder
26. september 2001 - 22:13 #4
eller bare en rezise til 0, og flytt til koordinatene 0,0

<a href=\"java script:self.resizeTo(0,0);self.moveTo(0,0);\">Klikk</a>

/nute
Avatar billede lightkeeper Nybegynder
26. september 2001 - 22:15 #5
Okay nute...vis mig det i praksis...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. september 2001 - 22:16 #6
Du indsætter bare nute´s kode eller min i mellem <head></head> så virker det.
Avatar billede prodic Mester
26. september 2001 - 22:18 #7
Du har jo altid mulighed for at \"skjule\" et vindue bag det oprindelige vindue - det er dog ikke en minimering i den forstand, men dog er den \"væk\".

<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\">
<!--
    newWindow = window.open(\'pop2.html\', \'popup\', \'width=600,height=400,toolbar=0,location=0,directories=0,status=0,menuBar=0,scrollBars=0,resizable=0\');
    self.focus();
// -->
</SCRIPT>
Avatar billede nute Nybegynder
26. september 2001 - 22:18 #8
<script>
function openIT() {
self.resizeTo(0,0);
self.moveTo(0,0);
    theurl=\"index2.htm\"
    wname =\"CHROMELESSWIN\"
    W=800;
    H=600;
    windowCERRARa         = \"images/index/close_a.gif\"
    windowCERRARd         = \"images/index/close_d.gif\"
    windowCERRARo         = \"images/index/close_o.gif\"
    windowTIT             = \"<font face=verdana size=1>&nbsp; Zybertrax News</font>\"
    windowBORDERCOLOR      = \"#000000\"
    windowBORDERCOLORsel    = \"#FFFFFF\"
    windowTITBGCOLOR        = \"#e0e0e0\"
    windowTITBGCOLORsel     = \"#a0a0a0\"
    openchromeless(theurl, wname, W, H, windowCERRARa, windowCERRARd, windowCERRARo, windowTIT, windowBORDERCOLOR, windowBORDERCOLORsel, windowTITBGCOLOR, windowTITBGCOLORsel)
}
</script>
Avatar billede lightkeeper Nybegynder
26. september 2001 - 22:19 #9
nute jeg godkeder dig...hvis du viser det i praksis...det skal være sådan at man kan minimere vinduet...og ved tryk på en knap få det frem igen...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. september 2001 - 22:19 #10
Prodic - Det kræver at folk ikke har lukket ale andre vinduer, men jo ellers. ;-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. september 2001 - 22:20 #11
Farvel. :-(
Avatar billede prodic Mester
26. september 2001 - 22:27 #12
Niko->Nemlig, tænkte at der muligvis skulle åbnes et vindue som skulle minimeres automatisk. Så var en mulig løsning, at \"skjule\" det i baggrunden.
Avatar billede lightkeeper Nybegynder
26. september 2001 - 22:28 #13
Jeg kan sq ikke rigtigt bruge nogen af jeres svar...så forbliver de 60 point vel mine
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. september 2001 - 22:30 #14
lightkeeper mener du seriøst at fordi du spørger om noget der ikke kan lade sig gøre at vores svar er forkerte???
Avatar billede nute Nybegynder
26. september 2001 - 22:46 #15
lightkeeper >> nå må du bestemme deg. For det første så spør du: \"men kan man også lave sådan en kode, for at minimere et vindue?\". Svaret på dét er som jeg og nikolajdu postet (med 1 sekunds mellomrom), et klart *NEI*. Dette er egentlig det *eneste* svaret du kunne forvente på et sånt spørsmål (bortsett fra \"ja\"). Hva gjør vi så isteden ? Vi poster noen alternative løsningforslag som du *kanskje* vil ha bruk for. Hvorfor ? Fordi vi gjerne vil hjelpe deg til å få løst ditt problem.

For det andre så ber du om å få vist et eksempel, sånn at du kan godkjenne svaret. Dette gjør du så ikke. Hvorfor skal vi bruke tid på å hjelpe deg når vi ikke får så mye som et lite takk engang ???

Selv om du ikke er fornøyd med svarene du får, så er det ikke dermed sagt at de er gale. Du *har* fått korrekte svar på ditt spørsmål. Det er *trist* at du ikke godtar svarene bare fordi du ikke er fornøyd med virkeligheten !!!

/nute
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2001 - 15:23 #16
Selv om jeg er ret enig med nute, så er her det nærmeste, du kan komme med java script:

<!-- Dit popup-vindue -->
<html>
<head>
<script>
rykket = false;
function minim() {
venstre = screen.width;
self.moveTo(venstre,0);
rykket = true;
}
function maxim() {
if (rykket) {
self.moveTo(100,100);
}
</script>
</head>
<body onFocus=\"maxim()\">
<a href=\"java script:minim();\">Minimér</a>
</body>
</html>
<!-- Slut! -->

Dette kræver dog, at man trykker to gange på teksten i processlinjen for at maximere...