Avatar billede thomasejsing Nybegynder
26. september 2001 - 21:29 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

hvor finder man personer bag E-mail adresser

Jeg har til tider folk der sender e-mails til mig (andre firmaer) men de opgiver ikke firmanavn adresse,eller tlf.nr. det eneste jeg har er et navn & en e-mail adresse. Den sidste var via en hotmail adresse, hvordan finder jeg ud af noget mere om disse personer? Ja jeg ved det godt, jeg kan jo bare sende en e-mail tilbage og spørge hvilket firma han kommer fra, men hvor proff. er det.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
26. september 2001 - 21:46 #1
Hvis du modtager en e-mail, du finder stødende eller på anden måde har et indhold der gør at du vil finde frem til personen bag den, så læs her:
http://www.kriminalitet.dk/eft.shtml
Avatar billede peet-49 Novice
26. september 2001 - 21:53 #2
Der findes mange E-Mail kataloger på internettet, der kan du finde personer bag E-Mails
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
26. september 2001 - 22:30 #3
?
Avatar billede tnh Nybegynder
26. september 2001 - 22:35 #4
Hvad var der galt med Erics svar??

-> Thomas
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
26. september 2001 - 22:49 #5
ikke andet end at det ikke beskrev hvordan jeg fandt ud af hvor jeg kunne hitte disse oplysninger jeg var ude efter, for det drejer sig ikke om pers. der provokere, snyder eller andet, så jeg har måske forklaret mig forkert.

det er som regl private e-mail adresser, jeg skal finde ud af hvem der står bag, hvad med hotmail adresser, kan man finde ud af hvem der ejer dem?

eksempel ppj59@hotmail.com, hvem har denne e-mail, er det et firma, ja, for det er en jeg har spurgt om noget for 1 uge siden, men da jeg snakker med mange mennesker hver dag, er det jo umuligt at finde ud af hvilket firma han kommer fra, jeg ved også at han hedder Per Philip Jørgensen, men jeg kan ikke finde ud af hvilket firma han kommer fra
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
26. september 2001 - 23:25 #6
Jubii\'s e-mail søger
http://joes.jubii.dk/

Teledanmarks e-mail katalog:
http://www.epost.dk/

Infomail - Business 2 business e-mailkatalog
http://www.infomail.dk/
Avatar billede macho Praktikant
27. september 2001 - 07:34 #7
Alle og enhver kan oprette en hotmail-adresse og opgive forkerte oplysninger. Ingen er forpligtet til at oplyse hverken navn, adresse eller e-mail adresse i e-mail kataloger. Svaret på dit problem er altså: Forsøg i et e-mail katalog (du kan være heldig), ellers kan du ikke finde oplysningerne nogen steder.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
27. september 2001 - 08:01 #8
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
27. september 2001 - 09:46 #9
takker for point
Avatar billede tnh Nybegynder
01. oktober 2001 - 23:29 #10
www.kriminalitet.dk/eft.shtml er vel ligeglad om du leder efter en person der provokerer? Den finder vel bare vedkommende, eller..?

-> Thomas, som ikke selv har testet.
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
02. oktober 2001 - 08:46 #11
den side finder ikke noget som helst, det er bare en side hvor der står hvordan man kan være heldig at spore hvem der står bag e-mails´ne