Avatar billede duff Nybegynder
10. februar 2000 - 10:32 Der er 8 kommentarer

IIS 4.0 SMTP Service

Spørgsmål om IIS 4.0.

Jeg har tilføjet SMTP Servicen på en IIS 4.0 server.
Jeg vil gerne vide hvordan man sætter denne service op. Vi køre et intranet med en Exchange server , skal det ikke sættes op i SMTP servicen , hvad vores Exchange server hedder? Og hvor?

Eller har jeg misforstået noget?

Jeg har prøvet at køre følgende kode :

<html>

<head>
<title>New Page 1</title>
</head>
<%

Set objMail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")
objMail.From = "test@test.dk "
objMail.To = "test@test.dk"
objMail.Subject = "Hilsen"
objMail.Body = "dette er en test mail afsendt via ASP"
objMail.Send

Set objMail = Nothing

%>
<body>
</body>
</html>

Dette skulle medføre at den sender fra test@test.dk til test@test.dk.

Men det giver følgende fejl:

Microsoft VBScript runtime error '800a0046'

Permission denied

/admin/mail.asp, line 13
Avatar billede snowball Novice
10. februar 2000 - 10:38 #1
Prøv og kig her:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q197/9/64.ASP

Ved ikke om det er nogen hjælp !

Snowball
Avatar billede hanno Nybegynder
12. februar 2000 - 16:52 #2
SYMPTOMS
========

When you try to send mail using the CDONTS.NewMail object from the SMTP service
included in the Windows NT Option Pack (NTOP) and Active Server Pages (ASP), you
may receive the following error message:

  Microsoft VBScript runtime error '800a0046'
  Permission denied
  /filename.asp, line xxx

where xxx is the line number using the send method of the NewMail object.

CAUSE
=====

This behavior can occur if the anonymous user account is not granted at least
CHANGE permissions to the SMTP mail server folders.

RESOLUTION
==========

To resolve this error, follow these steps:

1. Open the Windows NT Explorer and browse to your mail folders. By default this
  is the X:\InetPub\MailRoot folder, where X: is the drive that you specified
  during the installation of NTOP.

2. Right-click the MailRoot Folder, and then click Properties.

3. Click the Security tab.

4. Click the Permissions button.

5. If the anonymous Web user account is listed, <IUSR_COMPUTERNAME> is the
  default, skip to step 14.

6. Click the Add button.

7. Select your computer in the "List Names From:" drop-down menu.

8. Click the Show Users button.

9. Highlight the anonymous user account, and then click the Add button.

10. Click CHANGE in the Type Of Access drop-down menu.

11. Click the OK button to close the Add Users And Groups dialog.

12. Click the OK button to close the Directory Permissions dialog.

13. Click the OK button to close the Directory Properties dialog.

14. Repeat steps 2 through 13 for each folder under the MailRoot folder.

\\Hanno
Avatar billede vespa Nybegynder
22. februar 2000 - 08:51 #3
Jo, du skal oprette et nyt remote domain, som peger på din Exchange server. Hvis du f.x opretter et remote domain fusker.dk, vil al post SMTP-servicen modtager, adresseret til fusker.dk, blive spyttet videre til den server du har sat den til at pege på.

Avatar billede duff Nybegynder
07. marts 2000 - 23:13 #4
Jeg vil gerne takke jer begge for de gode forslag og samtidig undskylde den lange svar tid der er dog lige en ting....
Jeg får ingen fejl mere nu ligger posten bare i en mappe på IIS serveren hvordan kan jeg få den til at komme videre herfra?? jeg hæver med 200 x-tra point...
Avatar billede der Nybegynder
24. august 2000 - 11:43 #5
Hvordan gjorde du dette ?

\"Jeg har tilføjet SMTP Servicen på en IIS 4.0 server.\"

Jeg har de samme problemer ?

D
Avatar billede finnras Nybegynder
09. november 2000 - 18:34 #6
Du skal have frontpage server extensions installeret for at kunne sende denne mail, herefter skal du under det pågældende område i IIS aktivere Frontpage Servere Extensions

Håber det hjælper

/finnras
Avatar billede kedde65 Praktikant
21. april 2001 - 10:55 #7
Jeg har ligeledes sat en SMTP server op på en IIS 4.0 og bruger det samme script som ovenfor med CDONTS til at sende mail. Jeg får ingen fejlmeddelser, men mailen bliver smidt i den folder der er sat op til bad mail folder.
Hvordan kan det lade sig gøre....
Og endnu vigtigere hvordan kommer man ud over det..
Kedde
Avatar billede kedde65 Praktikant
21. april 2001 - 10:55 #8
Iøvrigt har jeg frontpage server extension på min server